ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تعرفه‌ های اینترنت
تکنولوژی

تعرفه‌های اینترنت ثابت از دو ماه آینده آزاد می‌شوند

معاون وزیر ارتباطات خبر داده که تا دو ماه آینده بنا به درخواست اپراتورهای اینترنتی، تعرفه صوت اصلاح می‌شود و اینترنت هم دارای تعرفه‌ای آزاد خواهد شد. «حسین فلاح جوشقانی» تاکید کرده که آنها هم ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

معاون وزیر ارتباطات خبر داده که تا دو ماه آینده بنا به درخواست اپراتورهای اینترنتی، تعرفه صوت اصلاح می‌شود و اینترنت هم دارای تعرفه‌ای آزاد خواهد شد. «حسین فلاح جوشقانی» تاکید کرده که آنها هم خواهان آزادسازی تعرفه‌ها هستند و مقررات این موضوع را آماده کردند و در دستور کار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار داده‌اند.

جوشقانی از ترس بخش خصوصی برای این اقدامات جدید خبر داده و گفته که آنها حس می‌کنند اگر در آزادسازی نظارتی نباشد، شرکت‌های بزرگتر با تعرفه‌های تهاجمی (بنا به تعبیری دامپینگ) بازار را از آن خود می‌کنند:

«اما باید اذعان کرد که در بازاری که رقابت باشد، کاربر حق انتخاب دارد و می‌تواند از بخش‌های مختلف استفاده کند. این‌طور نیست که آنجا اپراتور هر قیمتی خواست ارائه کند. با کنترل قیمت‌ها آزادی عمل به اپراتورها داده می‌شود، مخصوصا اپراتورهای ضعیف‌تر که بتوانند تعرفه بهتری ارائه دهند. به همین دلیل اصلاح تعرفه‌ها طی یک یا دو ماه آینده اتفاق می‌افتد.»

تعرفه‌ های اینترنت

وی به افزایش تعرفه صوت در اپراتورها نیز اشاره کرد، موضوعی که FCPها عقیده دارند اپراتورها با مانور دادن روی آن و سودآوری از آن توانسته‌اند جبران هزینه‌های ارزان دیتا خود را کنند و این عمل را یک امر نادرست در زمینه تجارت عنوان کرده‌اند:

«اکنون عمده سرمایه‌گذاری و درآمد اپراتورها در حوزه دیتاست و روند در دنیا هم به سمت کاهش صوت است. به علاوه اینکه شرایط اقتصادی اپراتورها اخیرا طوری بوده که قیمت دیتا و تعرفه صوت را افزایش دادند و صوت را به سقف چسباندند؛ البته این در چارچوب رگولاتوری است. یعنی اگر قبلا این‌طور بود که روی صوت یارانه می‌دادند، اکنون تعرفه صوت را هم به سقف رساندند.»

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه شاید بخشی از مشکلات FCPها (ارائه‌کنندگان اینترنت ثابت) با تعرفه اپراتورهای موبایل مرتبط باشد، تاکید داشت که این تمام مشکل نیست و در حقیقت باید به توسعه ارتباطات ثابت بپردازیم تا کاربران به سمت اینترنت موبایل مهاجرت نکنند: «در حال حاضر توقعات و کاربردهای مشترکین از اینترنت بالا رفته و نیاز به سرعت بالاتر وجود دارد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • hamidic
    hamidic | ۲۰ مهر ۱۳۹۷

    بر دزد و دلال لعنت که هر چی بدبختی داریم از این قشره البته خودمونم سواری زیاد میدیم

  • Reza Asadi
    Reza Asadi | ۱۷ مهر ۱۳۹۷

    سلام دوستان یکی لطفا توضیح بده ازاد سازی تعرفه به معنای از انحصار خارج کردن مخابرات نیست ؟

    • Reza Asadi
      Reza Asadi | ۱۷ مهر ۱۳۹۷

      اگر آزاد باشه که به نفع ما میشه ...اگر فضا رقابتی شد بعضی اپراتور ها قیمت های پایین تری ارائه میدن که به نفع ماست ...لطفا یکی توضیح بده

  • Ramyar Ahmadi
    Ramyar Ahmadi | ۱۷ مهر ۱۳۹۷

    آزاد سازی قیمت خودرو آرزوی خودرو سازان بود چرا که قیمت خودرو عشقی صورت می گرفت، حالا نوبت به اینترنت شد.
    خدا به همه‌مون رحم کنه

  • علی قنبری
    علی قنبری | ۱۷ مهر ۱۳۹۷

    بدبختی جدید شروع شد اینترنتم خداتومن :|

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی