ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ریاضت به سبک آلمانی؛ آئودی A1 با رینگ های آهنی و بدون سیستم صوتی چقدر می ارزد؟

زمانی که در تبلیغات یک خودرو قیمت پایه ای آن را می بیند، مطمئنا با خود می گویید که امکان ندارد روزی قیمت نهایی یک خودرو با قیمت پایه آن برابر باشد. گرچه باید اعلام ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

زمانی که در تبلیغات یک خودرو قیمت پایه ای آن را می بیند، مطمئنا با خود می گویید که امکان ندارد روزی قیمت نهایی یک خودرو با قیمت پایه آن برابر باشد. گرچه باید اعلام کرد که قیمت پایه بسیار دقیق تر از آن چه که فکر می کنید است. در اغلب اوقات مدل های پایه از رینگ های آلومینیومی، سیستم صوتی و سرگرمی پیشرفته و حتی شیشه های برقی محروم هستند و عملا خودروساز قیمت پایه محصولش را تحت چنین شرایطی اعلام می کند و پس از قرار گیری یک سری از امکانات و تجهیزات قیمت نهایی خودرو اختلاف معنا داری با قیمت پایه ای آن پیدا می کند.

حال آئودی ایده جدیدی درباره پایه ای ترین مدل محصولاتش داده است. مدل پایه A1 Sportback ارزان قیمت ترین محصول آئودی است که امروزه می توانید خریداری کنید.

این هاچبک به هیچ گونه سیستم رادیویی مجهز نیست، حتی آئودی پا را فراتر گذاشته است و اسپیکر ها را نیز حذف کرده است. یک تکه پلاستیک سفت و سیاه رنگ در مرکز داشبورد جا خوش کرده است که پیش از این مربوط به سیستم صوتی و رادیو خودرو بوده است. البته آئودی شیشه های برقی و قفل مرکزی را حذف نکرده است.

آئودی حتی چراغ های جلو ارزان قیمت را مستقیما از محصولات فوق اقتصادی گروه فولکس واگن قرض گرفته و در این خودرو به کار برده است. در بخش جلویی خودرو نیز پلاستیک سیاه رنگ به مقدار بسیار زیادی به کار گرفته شده است.

این حربه ها برای کاهش قیمت لزوما اتفاق بدی نیست اما نکته مهم ماجرا این است که یک خودروساز لوکس عموما دست به چنین کاری نمی زند.

به طور معمول شما چنین خودرویی از آئودی را در نمایندگی های این خودروساز شهیر آلمانی مشاهده نخواهید کرد. اما شاید افرادی پیدا بشوند که آئودی A1 خود را با این سطح کم از امکانات سفارش دهند.

مهم ترین نکته قیمت نهایی این خودرو با تمامی این تفاسیر است و آن قدر که فکر می کنید آئودی A1 برای شما ارزان تمام نخواهد شد. قیمت این خودرو کمی بیش از 25 هزار دلار خواهد بود.

آئودی A1

این بها برای خرید یک خودرو مجهز به تجهیزات پیشرفته تر و همینطور راحتی بیشتر از یک برند ارزان قیمت تر و بی نام و نشان تر کافی خواهد بود. حتی شما می توانید فولکس واگن پولو را خریداری کنید که از پلت فرم یکسانی با آئودی A1 برخوردار است اما در حدود 10 هزار دلار از آئودی ارزان تر است. اما اگر تحت هر شرایطی یک دستگاه آئودی می خواهید و بودجه تان بیشتر از این رقم نیست، این هاچبک تنها انتخاب شما خواهد بود.

عجیب تر آنکه اگر قصد داشته باشید تا قیمت نهایی این خودرو بسیار اقتصادی (از نظر آئودی) را بدون محاسبه تعرفه های گمرکی و مالیات و ....به نرخ های رایج در کشورمان تبدیل کنید، شاهد نقش بستن رقم تکان دهنده 375 میلیون (تومان) بر روی نمایشگر ماشین حساب خواهید بود. رقمی که با احتساب تعرفه های گمرکی بعید نیست تا 500 میلیون تومان افزایش پیدا کند و پرداخت چنین بهای گزافی برای خودرویی که بدون سیستم صوتی و با قالپاق عرضه می شود، می تواند بسیار تامل برانگیز باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی