ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل از موبایل‌های «پیکسل ۳» و «پیکسل ۳ اکس ال» رونمایی کرد

پس از مدت ها انتشار شایعه و خبر درباره پیکسل ۳ و ۳ اکس ال که این اواخر به بررسی و حتی فروش آنها هم رسیده بود، گوگل سرانجام از این دو موبایل رونمایی کرد. این ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۵

پس از مدت ها انتشار شایعه و خبر درباره پیکسل ۳ و ۳ اکس ال که این اواخر به بررسی و حتی فروش آنها هم رسیده بود، گوگل سرانجام از این دو موبایل رونمایی کرد.

این موبایل ها کماکان از طراحی دو رنگ مشابه با سال های گذشته بهره می برند و نسبت نمایشگر به بدنه نیز هنوز با رقبای اندرویدی فاصله زیادی دارد با این حال میزان کاهش لبه های نمایشگر در پیکسل ۳ اکس ال قابل توجه است.

پیکسل ۳ به عنوان نمونه کوچکتر از نمایشگری ۵.۵ اینچی از نوع OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ و نسبت تصویر ۱۸:۹ پیکسل بهره می برد که حاشیه های قابل توجهی دور آن را فراگرفته اند. زیر این پنل قوی ترین چیپست موبایل کمپانی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۴۵ در کنار ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته اند اما از پشتیبانی کارت حافظه خبری نیست.پیکسل ۳تفاوت اصلی پیکسل معمولی و نسخه اکس ال در سال های گذشته به سایز نمایشگر محدود می شد اما امسال نه تنها ابعاد نمایشگر مدل بزرگتر به ۶.۳ اینچ و رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل رسیده، بلکه یک بریدگی نیز در آن به چشم می خورد. این مسئله تمایز موبایل ها از یکدیگر را بسیار ساده می سازد.

دوربین اصلی سری پیکسل ۳ از سنسوری ۱۲.۲ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه لنز f/1.8 بهره می برد که از نوع «سنسور پیکسل دوگانه» بوده و با تبدیل هر پیکسل به ۲ مورد مجزا، امکان ثبت تصاویر پرتره بدون نیاز به سنسور دوم را دارد.

دوربین سلفی این دستگاه از پیکربندی دوگانه بهره برده و میزبان یک سنسور ۸ مگاپیکسلی واید با زاویه ۹۷ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.2 و سنسور ۸ مگاپیکسلی دیگری با زاویه ۷۵ درجه، گشودگی دریچه لنز f/1.8 و قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز است. همانطور که قبلا زمزمه هایی از آن به گوش می رسید به لطف یادگیری ماشینی و قابلیت «تاپ شات» امکان شناسایی لبخند یا پلک زدن را داشته و به ثبت تصاویر سلفی بهتر کمک می کند.

گوگل برای افزایش کیفیت دوربین از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و علاوه بر تاپ شات قابلیت های جدیدی را به آنها افزوده که شامل این موارد است:

  • Super Res Zoom: ثبت تصاویر با کیفیت و دقیق حین زوم
  • Night Sight: افزایش کیفیت تصویربرداری در محیط های با نور کم
  • Group Selfie Cam: عدم نیاز به استفاده از مونوپاد برای ثبت تصاویر سلفی
  • گوگل لنز: اپلیکیشن گوگل لنز حالا با دوربین پیکسل ۳ یکپارچه شده و با اجرای دوربین قابلیت مذکور هم در اختیار شما خواهد بود.

اسپیکر جلویی این موبایل ها استریو بوده و صدای خروجی آنها ۴۰ درصد از مدل های قبلی بیشتر است.

هوش مصنوعی نیز تسهیلات جدیدی را برای کاربران فراهم کرده است برای مثال می توان به رزرو خودکار رستوران، پاسخ خودکار به تماس صوتی از طریق Call Screen و ارائه آن در قالب فایل متنی و خاموش کردن اعلان ها با قرار دادن نمایشگر روی سطح روی صاف (Flip to Shhh) اشاره کرد.

یکی از مهمترین قابلیت های این دستگاه اندروید پای پیش فرض است و این در حالی است که سامسونگ به عنوان بزرگترین فروشنده دنیای موبایل ارائه آن به کاربران را تا سال آینده به تاخیر انداخته است. از مشخصات دیگر باید به باتری ۲۹۱۵ میلی آمپر ساعتی برای پیکسل ۳ و باتری ۳۴۳۰ میلی آمپر ساعتی برای پیکسل ۳ اکس ال با پشتیبانی از شارژ بی سیم اشاره کرد.

شارژ بی سیم از طریق داک جدیدی به نام پیکسل استند صورت می گیرد که با قرار دادن موبایل روی آن قابلیت هایی نظیر هوم هاب پیدا خواهد کرد. بهای این استند ۷۹ دلار تعیین شده است.

در پنل پشتی دستگاه سنسور اثر انگشت فیزیکی جا خوش کرده و خبری از اسکنر زیر نمایشگر نیست. بدنه مرکب از شیشه و فلز این دستگاه در رنگ های صورتی کمرنگ، مشکی و سفید به دست کاربران خواهد رسید.

این دستگاه ها از ۲۶ مهرماه در آمریکا عرضه خواهند شد و قیمت پایه پیکسل ۳ و ۳ اکس ال برابر با ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار خواهد بود. مدل های با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی نیز ۱۰۰ دلار بیشتر قیمت خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • pishro
    pishro | ۱۸ مهر ۱۳۹۷

    امکانات خاصی ندارن و زیاد گرون هستن

  • Syiamak Bahari
    Syiamak Bahari | ۱۸ مهر ۱۳۹۷

    قشنگ یه دو سالی از بقیه گوشی سازها عقبه این گوگل قیمت گوشیاشم که ماشالله غولیه واس خودش

  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۱۷ مهر ۱۳۹۷

    "پیکسل ۲ به عنوان نمونه کوچکتر"
    پیکسل 3
    "تفاوت اصلی موبایل های پیکسل ۳ و ۳ اکس ال در سال های گذشته"
    پیکسل ۳ و ۳ اکس ال امسال معرفی شدن نه سالهای گذشته
    باید بگین نسخه معمولی پیکس و مدل اکس ال آن در سالهای گذشته

  • JEFRiUM
    JEFRiUM | ۱۷ مهر ۱۳۹۷

    سلام پیکسل.

مطالب پیشنهادی