ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با چیپ Titan Security امنیت موبایل‌های پیکسل 3 را دوچندان کرده است

بعد از پشت سر گذاشتن یک روز سخت به خاطر افشای خطای امنیتی سرویس گوگل پلاس و به خطر افتادن اطلاعات بسیاری از کاربران این پلتفرم، گوگل در مراسم امروز خود سعی داشت یکبار دیگر ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۰

بعد از پشت سر گذاشتن یک روز سخت به خاطر افشای خطای امنیتی سرویس گوگل پلاس و به خطر افتادن اطلاعات بسیاری از کاربران این پلتفرم، گوگل در مراسم امروز خود سعی داشت یکبار دیگر پیامی قدرتمند در زمینه حفاظت از اطلاعات مشتریان بفرستد. در میان انبوه خبرهای این مراسم، کمپانی ساکن مانتین ویو اعلام کرد که چیپی مخصوص برای موبایل های هوشمند پیکسل 3 و پیکسل 3 اکس ال توسعه داده که Titan Security را به این دیوایس ها می آورد؛ سیستمی امنیتی که گوگل آن را برای دیتاسنترهایش ساخته است.

ریک استرلوه، نایب رییس ارشد واحد سخت افزار گوگل در جریان این مراسم گفت که چیپ Titan Secutiry لاک اسکرین را امن، رمزگذاری دیسک را تقویت و از تمامیت سیستم عامل حفاظت می کند. «با ترکیب Titan Security در دیتاسنتر و روی موبایل، ما لوپی بسته برای اطلاعات شما در اکوسیستم گوگل ساخته ایم».

با این همه، بیانیه استرلوه مبنی بر اینکه گوگل «به امنیت کاربران متعهد است» به مذاق برخی از کاربران توییتر خوش نیامد و یکی از کاربران معتقد است صحبت های گوگل درباره امنیت، آن هم زمانی که تازه از آسیب پذیری امنیتی گوگل پلاس باخبر شده ایم، طنزآمیز است.

اما از رسوایی ها که بگذریم، استفاده از یک سخت افزار شخصی سازی شده برای موبایل های پیکسل بسیار هیجان انگیز است؛ زیرا هرچیز جدید دیگری درباره دو موبایل جدید گوگل را مدت ها پیش در اخبار افشایی خوانده ایم. این نخستین باری نیست که گوگل از یک از ماژول امنیتی در موبایل هایش بهره می گیرد؛ پیکسل 2 هم همراه با ماژولی عرضه شد که مقاومت لاک اسکرین را در برابر حملات سخت افزاری و بدافزارها افزایش می داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی