ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستیار گوگل با قابلیت Screen Call به تماس‌های شما شکلی هوشمند می‎بخشد

به هنگام عرضه موبایل های خانواده گوگل پیکسل 3، مشتریان این دو دستگاه به قابلیتی تحت عنوان Screen Call دسترسی خواهند داشت. این قابلیت فعلاً در انحصار اندروید و نیز محصولات گوگل خواهد بود؛ در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | ۲۰:۲۹

به هنگام عرضه موبایل های خانواده گوگل پیکسل 3، مشتریان این دو دستگاه به قابلیتی تحت عنوان Screen Call دسترسی خواهند داشت. این قابلیت فعلاً در انحصار اندروید و نیز محصولات گوگل خواهد بود؛ در واقع پیکسل 3 و پیکسل 3 اکس ال در زمان عرضه از این قابلیت بهره مند خواهند بود و می توان طی ماه آتی میلادی منتظر عرضه آن روی دیگر دیوایس های پیکسل بود.

این قابلیت به شکل یک دکمه روی نمایشگر به هنگام دریافت تماس ظاهر می شود. با تپ روی این دکمه Screen Call فعال می شود و می توان از یک بات هوش مصنوعی برای پاسخدهی به تماس استفاده کرد. این سیستم ضمناً به کمک گوگل اسیستنت، صحبت های شخص تماس گیرنده را به شکل متن در می آورد و پس از این کاربران قادر به مشاهده مکالمات آن شخص خواهند بود.

گوگل در مراسم امشب خود شدیداً تاکید کرد که تمام این پروسه به صورت محلی در موبایل انجام می شود. برخلاف فرمان ها و درخواست های صوتی که توسط گوگل و با هدف بهبود اسیستنت جمع آوری می شوند، تمام پروسه های مربوط به Screen Call روی موبایل انجام می گردد. البته گوگل نگفته که با اتمام تماس ها، تاریخچه مکالمات به صورت خودکار آپلود می شوند یا خیر؛ اما فعلاً باید فرض را بر این بگذاریم که چنین اتفاقی می افتد.

سیستم Screen Call شباهت زیادی به آن چیزی دارد که گوگل Duplex نامیده است. دوپلکس رباتی است که صدایی بسیار شبیه به انسان دارد و بدون آگاهی شخص ثالث، به ضبط تماس ها می پردازد. دوپلکس هم اکنون ضبط مکالمه را به برخی از تماس گیرندگان اطلاع می دهد، اما چنین چیزی لزوماً درباره Screen Call مصداق نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی