ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مایکروسافت از سرویس استریم بازی Project xCloud رونمایی کرد

طی چند وقت اخیر، مدیران مایکروسافت از جمله فیل اسپنسر صحبت‌های زیادی درباره‌ی اجرای ابری بازی‌های ویدیویی انجام داده بودند و به نظر می‌رسد حالا زمان عمل به وعده‌ها فرا رسیده است. شرکت مایکروسافت به ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

طی چند وقت اخیر، مدیران مایکروسافت از جمله فیل اسپنسر صحبت‌های زیادی درباره‌ی اجرای ابری بازی‌های ویدیویی انجام داده بودند و به نظر می‌رسد حالا زمان عمل به وعده‌ها فرا رسیده است.

شرکت مایکروسافت به تازگی سرویس استریم جاه طلبانه‌ای را تحت عنوان Project xCloud معرفی کرده است که اجازه‌ می‌دهد تا کاربر عناوین کنسول ایکس باکس را روی هر دستگاهی از جمله تبلت یا تلفن همراه هوشمند اجرا کنید. در تئوری، با نهایی شدن این پروژه کاربر قادر خواهد بود تا برای مثال عناوین سری هیلو یا Gears of War را روی تلفن همراه اندرویدی خود اجرا کند. کوریم چودری در این باره گفت:

امروزه، انجام بازی‌های ویدیویی وابستگی تنگاتنگی با دستگاهی دارد که از آن استفاده می‌کنید. سرویس Project xCloud این آزادی را به شما می‌دهد تا بتوانید روی هر دستگاهی که می‌خواهید به تجربه‌ی بازی‌های مورد نظر بپردازید. این سرویس با قدرت دادن به گیمرها، آن‌ها را در راس تجربه‌ی بازی‌ها قرار می‌دهد.

پس از خواندن این توضیحات، شاید این سوال برای شما به وجود آمده باشد که آیا مایکروسافت راه حلی برای مشکلات احتمالی پیرامون سرعت و سرورها در نظر گرفته است یا خیر. این‌طور که به نظر می‌رسد، مایکروسافت به تمامی جوانب توجه داشته است:

مایکروسافت به عنوان شرکتی که تجربه‌ای 40 ساله‌ای در زمینه‌ی گیمینگ، نرم افزار، سخت افزار و پلتفرم‌های بازی‌های ویدیویی دارد، از امکانات و منابع لازم برای رفع مشکلات احتمالی در هنگام استریم بازی‌ها برخوردار است. سرویس Azure هم اکنون 54 دیتاسنتر در نقاط مختلف جهان دارد و کاربران 140 کشور نیز قادر به استفاده از امکانات آن هستند. اجرا کردن این سرویس باعث شده است تا تجربه‌‌ای کافی در ارائه‌ی تجربه‌ی گیمینگ به صورت ابری برای کاربران سراسر جهان بدون در نظر گرفتن لوکشین آن‌ها داشته باشیم.

با توجه به اعلام مایکروسافت، سرویس Project xCloud در حال حاضر مراحل آزمایشی را پشت سر می‌گذارد و سرعت مورد نیاز برای استفاده از آن نیز 10 مگابیت بر ثانیه اعلام شده است. همچنین این شرکت آمریکایی در تلاش است تا اجرای بازی‌ها به صورت ابری را با سرعت پایین امکان پذیر کند.

در پایان، لازم به ذکر است که سرویس Project xCloud اوایل سال 2019 میلادی به صورت آزمایشی در دسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • kevin
    kevin | ۱۷ مهر ۱۳۹۷

    10 مگابیت از کجا بیاریم

  • Ali Mahdifard
    Ali Mahdifard | ۱۷ مهر ۱۳۹۷

    10 مگابیت!!

مطالب پیشنهادی