ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فضانورد ناسا برای اولین بار با کمک اسپیس اکس عازم فضا می شود

پیش از این گفته شده بود که ناسا قصد دارد از سال آینده با تجهیزات ساخته شده توسط شرکت ‌های بوئینگ و اسپیس اکس، فضانوردان خود را به ایستگاه فضایی بین المللی برساند. حال ناسا ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

پیش از این گفته شده بود که ناسا قصد دارد از سال آینده با تجهیزات ساخته شده توسط شرکت ‌های بوئینگ و اسپیس اکس، فضانوردان خود را به ایستگاه فضایی بین المللی برساند. حال ناسا اعلام کرده که قرار است اولین پرواز با سرنشین فضاپیمای اسپیس اکس به ایستگاه فضایی بین المللی در خردادماه سال آینده انجام شود.

ایستگاه فضایی بین المللی
کپسول فضایی کرو دراگون اسپیس اکس

بدین ترتیب اولین پرواز با سرنشین فضاپیما های آمریکایی به آزمایشگاه تحقیقاتی فضایی یاد شده از سال ۲۰۱۱ به بعد رخ خواهد داد چرا که در آن زمان برنامه‌ شاتل فضایی به پایان رسید و فضانوردان آمریکایی مجبور شدند با فضاپیما‌های سایوز روسی به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل شوند.

پس از ارسال کپسول فضایی کرو دراگون اسپیس اکس قرار است فضاپیمای استارلاینر بوئینگ نیز مرداد ماه سال آینده به همین مقصد پرتاب گردد.

ایستگاه فضایی بین المللی

سال ۲۰۱۴ میلادی، ناسا با شرکت‌های بوئینگ و اسپیس اکس قراردادهایی به ارزش ۶.۸ میلیارد دلار امضا نمود تا آنها وسایل نقلیه اعم از راکت و فضا پیما تولید کرده و وظیفه انتقال فضانوران آمریکایی را به ایستگاه فضایی بین المللی را بر عهده گیرند.

با این وجود برنامه‌های دو شرکت یاد شده بارها به تعویق افتاد. کپسول فضایی دراگون اسپیس اکس ابتدا قرار بود که اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی به فضا فرستاده شود اما هنوز تولید آن تمام نشده است.

ایستگاه فضایی بین المللی

ز سوی دیگر استارلاینر بوئینگ نیز در وضعیت مشابهی به سر می‌برد. این فضاپیما نیز قرار بود اواسط سال ۲۰۱۷ پرتاب شود اما تاریخ این رویداد نیز به بارها عقب افتاده است.

بر اساس دو ماموریت یاد شده قرار است به صورت آزمایشش دو فضانورد در هر کدام از این پرواز‌ها به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل شده و پس از دو هفته به زمین بازگردند. ناسا هدف دارد که در صورت موفقیت آمیز بودن دو ماموریت یاد شده، هر شش ماه یکبار با کمک دو این شرکت فضانوردان خود را راهی آزمایشگاه تحقیقاتی فضایی کند.

 

تماشا کنید: شفق قطبی از نگاه یک فضانورد ایستگاه بین المللی فضایی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی