ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایشگر هوشمند هوم هاب گوگل معرفی شد

گوگل در رویداد خود که اکنون در نیویورک در حال برگزاری است از نمایشگر هوشمند هوم هاب رونمایی کرده که رقیبی برای آمازون اکو شو به حساب می آید. این دستگاه شبیه به یک تبلت ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

گوگل در رویداد خود که اکنون در نیویورک در حال برگزاری است از نمایشگر هوشمند هوم هاب رونمایی کرده که رقیبی برای آمازون اکو شو به حساب می آید.

این دستگاه شبیه به یک تبلت اندرویدی با نمایشگر 7 اینچی به نظر می رسد که در زیر آن یک اسپیکر قرار گرفته است. بخش پایینی دستگاه جنسی پارچه ای دارد. هوم هاب در واقع یک دستیار صوتی در قالب اسپیکر هوشمند است که به نمایشگر مجهز شده است. در کنار دستگاه کلیدهای ولوم در نظر گرفته شده و کلیدی برای غیر فعال کردن میکروفن روی آن تعبیه شده است. با بیان کردن «Ok Google» یا «‘Hey Google» هم امکان فعال کردن دستیار صوتی فراهم می شود.

به گفته گوگل هدف هوم هاب ایجاد خانه ای متفکرتر و مفید تر است. گوگل محصول جدید خود را با سرویس هایی از جمله یوتیوب، مپس، تقویم و فوتوز همراه کرده است. به لطف قابلیت Voice Match هم امکان شناسایی صدای کاربران متفاوت فراهم می شود.

می توانید از هوم هاب سوالاتتان را بپرسید یا از آن بخواهید وقتی در حال آشپزی هستید راهنمای قدم به قدم دستور غذا را برایتان بخواند. همچنین امکان محدود کردن تعاملات فراهم شده و می توانید در شب ها کارکرد دستگاه را تنها به پخش آلارم و مواردی از این قبیل محدود کنید. والدین می توانند محتویات را برای کودکان خود فیلتر کنند تا تنها به محتویات محدودی دسترسی داشته باشند.

جالب است که بر خلاف آمازون اکو شو یا فیسبوک پرتال که به تازگی معرفی شده در هوم هاب خبری از دوربین نیست و به این ترتیب نمی توانید با دوستانتان چت ویدیویی داشته باشید اما از سوی دیگر نگرانی های کمتری در مورد به خطر افتادن حریم خصوصی نیز وجود دارد.

قابلیت Ambient EQ با استفاده از حسگر و الگوریتم های ویژه رنگ های نمایش داده شده را با توجه به نور محیط تنظیم می کند. در عین حال نمایشگر در شب ها به طور خودکار خاموش می شود.

در بحث سخت افزارها هم گوگل اعلام کرده که هوم هاب به اسپیکرهای فول رنج مجهز شده و از شبکه های وای فای با استانداردهای b/g/n/ac در فرکانس های 2.4 و 5.0 گیگاهرتز و نیز بلوتوث پشتیبانی می کند.

هوم هاب در 4 رنگ سبز، صورتی، خاکستری و سفید عرضه می شود، قیمت 149 دلار برای آن در نظر گرفته شده است و اشتراک 6 ماهه سرویس یوتیوب پریمیوم نیز به همراه آن ارائه می شود. هوم هاب از 30 مهر روانه بازار ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا می شود، البته پیش فروش آن از همین حالا نیز آغاز شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی