ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به 5 خبر مهم که در مراسم Made by Google امسال اعلام شد

بعد از ماه ها گمانه زنی و انتشار شایعات فراوان، موبایل های خانواده پیکسل 3 بالاخره در جریان مراسم عصر امروز گوگل به صورت رسمی معرفی شدند. اما این مراسم به موبایل های پرچمدار جدید ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ مهر ۱۳۹۷ | ۲۱:۲۰

بعد از ماه ها گمانه زنی و انتشار شایعات فراوان، موبایل های خانواده پیکسل 3 بالاخره در جریان مراسم عصر امروز گوگل به صورت رسمی معرفی شدند. اما این مراسم به موبایل های پرچمدار جدید گوگل محدود نبود و فرصتی پیش آمد تا برای نخستین بار شاهد دیوایس هایی دیگر مانند پیکسل اسلیت و گوگل هوم هاب نیز باشیم. برخلاف دیگر مراسم های گوگل، این کمپانی امروز کنفرانسی فشرده با حضور دیوایس های گوناگون برگزار کرد که اکثر آنها از همین حالا برای پیش خرید در دسترس قرار قرار دارند. بیایید نگاهی بیندازیم به 5 خبر مهم که در مراسم Made by Google امشب اعلام شد.

پیکسل 3 همان چیزی است که فاش شده بود

پیکسل ۳

پیکسل 3 و پیکسل 3 اکس ال تقریباً همان چیزی هستند که انتظارش را داشتیم. پیکسل 3 دیوایسی 5.5 اینچی و مدل اکس ال دیوایسی 6.3 اینچی است. برخلاف دیگر پرچمدارهای موجود در بازار، پیکسل 3 و پیکسل 3 اکس ال همچنان یک دوربین در پشت دارند اما در عوض از دوربین جلوی دوگانه برای ثبت سلفی های عریض بهره می برند.

گوگل قابلیت های تازه ای مانند زوم با رزولوشن بالا، حالت کم نور Night Sight و حالت فوتوبوث که به صورت خودکار از مردم و حیوانات خانگی تصویربرداری می کند را به دوربین دو دستگاه آورده. و تمام این قابلیت های جدید به کمک چیپی به نام Pixel Visual Core میسر شده اند. علاوه بر این ها، پیکسل 3 حالا از شارژر وایرلس مخصوص به خود که Pixel Stand نام گرفته بهره می برد و به کمک آن، می تواند به عنوان یک نمایشگر هوشمند عمل کند.

مدل پایه پیکسل 3 و پیکسل 3 اکس ال با حافظه 64 گیگابایتی به ترتیب با قیمت 799 و 899 فروخته می شود و رنگ های مشکی، سفید و صورتی جزو گزینه هایی هستند که از میان آنها انتخاب خواهید داشت. پیش فروش از امروز آغاز شده و از روز 18 اکتبر سفارشات به دست مشتریان می رسد.

دوپلکس و Screen Call ابتدا به پیکسل می آیند

سیستم تماس صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی Duplex از زمانی که در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل رونمایی شد بسیار جنجال برانگیز بوده. بعد از پشت سر گذاشتن تست های اولیه در تابستان، این قابلیت حالا تاریخ عرضه مشخصی دارد: ماه نوامبر امسال. این قابلیت به همراه قابلیت Screen Call که پیام اشخاص تماس گیرنده را در قالب متن در اختیار کاربر قرار می دهد به صورت انحصاری برای موبایل های پیکسل عرضه می شود و از آن می توان برای رزرو وقت در اماکن مختلف یا برقراری تماس استفاده کرد.

سیستم عامل کروم روی یک تبلت

با دیوایس پیکسل اسلیت، گوگل سیستم عامل کروم را به تبلتی 12.3 اینچی می آورد. پیکسل اسلیت اسپیکری دوگانه در جلو دارد، به جک هدفون مجهز نشده، از چیپ Titan Security بهره می برد و حسگر اثر انگشت آن نیز در بالا تعبیه شده است تا گشودن قفل دستگاه با سرعت بیشتری صورت گیرد. این تبلت ضمناً همراه با کیبورد بلوتوثی مخصوص از راه می رسد که دکمه هایی گرد و بک لایت دارد. متاسفانه اما این کیبورد در بسته بندی دستگاه قرار نگرفته و باید به صورت جداگانه و با قیمت 199 دلار خریداری شود.

به هنگام عرضه پیکسل اسلیت تنها در رنگ آبی و با قیمت 599 دلار در دسترس خواهد بود و با خرید آن اشتراک سه ماهه YouTube TV را نیز دریافت می کند. گوگل هنوز تاریخ عرضه این دستگاه را اعلام نکرده و صرفاً می دانیم تا پیش از پایان سال روانه بازار خواهد شد.

رونمایی از گوگل هوم هاب یک روز پس از فیسبوک پورتال

گوگل هوم هاب نمایشگری هوشمند است که می تواند به کمک گوگل فوتوز به عنوان یک قاب عکس یا ورژنی تصویری از گوگل اسیستنت یا فیدی برای ویدیوهای یوتوبی شما عمل کند. این دستگاه با گجت های هوشمند خانگی سازگار است و تنظیمات آنها را براساس روتین های شما زمان بندی می کند. ادغام با یوتوب بزرگ ترین وجه تمایز هوم هاب از آمازون اکو شو است و گوگل حالا یک برتری چشمگیر نسبت به دیوایس های غول خرده فروشی دارد.

هوم هاب از امروز برای پیش خرید در دسترس قرار گرفته و از روز 22 اکتبر با قیمت 149 دلار عرضه می شود. با خرید این دستگاه ضمناً اشتراک شش ماهه یوتوب پریمیوم را نیز دریافت می کنید.

محصولات دیگری که روی استیج رونمایی نشدند

کروم کست

اگرچه گوگل به رونمایی از دیوایس های دیگری که در دستور کار دارد نپرداخت، به روزرسانی اخیر پلی استور نشان می دهد که یک کروم کست جدید و همچنین یک ایرباد 30 دلاری USB-C هم اکنون برای خرید در دسترس قرار گرفته. این ایرباد قرار است در بسته بندی پیکسل 3 و پیکسل 3 اکس ال قرار گیرد اما مشتریان پیکسل های قبلی که چندان عاشق پیکسل بادهای بلوتوثی خود نیستند هم می توانند از آن بهره بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی