ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپدراگون ۸۱۵۰
تکنولوژی

سرعت کلاک هسته‌های پردازشی اسنپدراگون ۸۱۵۰ مشخص شد

چیپست یکی از مهم ترین قطعات هر موبایل است که وظیفه پردازش داده ها را برعهده دارد. داستان این قطعات با معرفی تراشه های ۷ نانومتری  A12 بایونیک و کایرین ۹۸۰ وارد عصری جدید شده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

چیپست یکی از مهم ترین قطعات هر موبایل است که وظیفه پردازش داده ها را برعهده دارد. داستان این قطعات با معرفی تراشه های ۷ نانومتری  A12 بایونیک و کایرین ۹۸۰ وارد عصری جدید شده است.

با این حال بازیگر اصلی این حوزه یعنی کوالکام که ۴۲ درصد درآمد ساخت چیپست های موبایل در دنیا را به خود اختصاص داده، هنوز نسخه ۷ نانومتری که احتمالا اسنپدراگون ۸۱۵۰ نام دارد را به صورت رسمی معرفی نکرده است.

در حالی که بسیاری انتظار داشتند این چیپست به عنوان نسخه بعدی اسنپدراگون ۸۴۵، با شماره ۸۵۵ روانه بازار شود، ظاهرا کوالکام تصمیمم گرفته شیوه نامگذاری چیپست های پرچمدار خود را تغییر دهد. اسنپدراگون ۸۱۵۰شاید تصور کنید تغییر روش نامگذاری از بهینه سازی های چشمگیری حکایت دارد اما بر اساس گزارشی که توسط WinFuture منتشر شده، مشخصات این چیپست آنچنان که باید و شیاد فوق العاده به نظر نمی رسد.

بر این اساس چهار هسته ضعیفتر اساس اسنپدراگون ۸۱۵۰ دارای سرعت کلاک ۱.۷ گیگاهرتزی هستند و این میزان برای چهار هسته قوی تر به ۲.۶ گیگاهرتز می رسد. این مقادیر تفاوت چندانی با مدل قبلی ندارند.

یکی از مزیت های مهم این چیپست اضافه شدن واحد پردازش عصبی است که در کنار پردازنده Kryo، پردازشگر گرافیکی آدرنو، ماژول Spectra ISP برای بهبود عکسبرداری، تراشه پردازش سیگنال دیجیتال هگزاگون قدرت این چیپ را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

هنوز به نام تجاری این واحد پردازش عصبی اشاره نشده اما تایید وجود آن با ترند فعلی بازار چیپست مطابقت دارد.

یکی دیگر از چیپست های مورد انتظار کوالکام SCX8180 نام دارد که شباهت زیادی اسنپدراگون ۸۱۵۰ خواهد داشت. چیپست اسنپدراگون ۸۱۸۰ قرار است تعداد ترانزیستورهای تعبیه شده در یک تراشه موبایل را به سطح جدیدی در تاریخ برساند، هرچند این تراشه مناسب موبایل نبوده و به صورت ویژه برای لپ تاپ های مبتنی بر ویندوز ۱۰ طراحی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی