ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

محمدرضا دشتی اردکانی
تکنولوژی

از خدمات الکترونیکی جدید قوه قضاییه رونمایی خواهد شد

رئیس هیات مدیره کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کشور خبر از احداث و فعالیت 2000 دفتر خدمات الکترونیکی قضایی تا پایان امسال داده و گفته که تا کنون نزدیک به 500 دستگاه از این تعداد ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۸ مهر ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

رئیس هیات مدیره کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کشور خبر از احداث و فعالیت 2000 دفتر خدمات الکترونیکی قضایی تا پایان امسال داده و گفته که تا کنون نزدیک به 500 دستگاه از این تعداد راه اندازی شده است. او وعده رونمایی از 89 خدمت الکترونیک جدید قوه قضاییه را داده است.

«محمدرضا دشتی اردکانی» دبیر ستاد خدمات الکترونیک در نشست خبری به مناسبت هفته خدمات الکترونیک قضایی خبر از نامیدن شنبه هفته آتی یعنی روز 21 مهر ماه به «روز ثنا» داد و گفت:

«نخستین اجلاس سراسری خدمات الکترونیک قضایی در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود و از بسته‌های جدید خدمات قضایی رونمایی می‌شود.‏ یکشنبه با عنوان روز خدمات الکترونیک و طرح توسعه زیرساخت، دوشنبه با عنوان ابلاغ الکترونیک، سه شنبه مراقبت الکترونیکی نامگذاری شده است و چهارشنبه و پنج شنبه در مشهد همایش سراسری دفاتر الکترونیک قضایی برگزار خواهد شد.‏»

اردکانی تاکید کرد که 57 درصد ابلاغیه ها در حال حاضر الکترونیکی هستند و از متقاضیان این دفاتر در تهران و شهرستان‌ها خواست که نسبت به ثبت نام راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در مراکز استان‌ها و پایتخت اقدام کنند:

«متقاضیان این دفاتر می‌توانند از ۲۳ مهرجاری تا دهم آبان امسال در این فراخوان شرکت کنند. در هفته خدمات الکترونیک قضایی از طرح آگهی الکترونیکی در تهران نیز رونمایی خواهد شد.‏»

«پوریا قهرمانی» وکیل دادگستری آیین نامه ارائه خدمات الکترونیک قضایی را به ۲۲ خرداد ماه سال ۹۱ ارجاع می‌دهد و می‌گوید آیت الله هاشمی شاهرودی برای اولین بار به این موضوع توجه نشان داد. این وکیل به دیجیاتو می‌گوید:

«دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف کاهش مراجعه به دستگاه قضایی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه‎جویی در وقت و هزینه گروه های هدف، شفاف سازی فرایندهای رسیدگی، افزایش کارآمدی نظام قضایی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضاییه و استفاده شهروندان از فرصتهای برابر با رفع موانع اداری راه اندازی شد. زمانی که یک شخص حقیقی یا حقوقی برای طرح شکایت به دفاتر خدمات الکترونیک قضای مراجعه می کند پس از تشکیل پرونده، رمزی ۵ رقمی با عنوان رمز شخصی به او داده می شود که فقط با داشتن این رمز می تواند از خلاصه پرونده و روند کار مطلع شود.»

محمدرضا دشتی اردکانی

او می‌گوید در حال حاضر خدماتی همچون ثبت، پیگیری اظهارنامه و تجدیدنظر خواهی در دفاتر الکترونیکی برگزار می‌شود ولی قرار است که این خدمات روز به روز بیشتر شود.

قهرمانی به دیجیاتو می‌گوید که ثبت نام متقاضیان دفاتر خدمات الکترونیکی از ۲۳ مهرماه آغاز و تا ۱۰ آبان ماه ادامه دارد و به ما می‌گوید که قوه قضاییه هفته آتی را هفته خدمات الکترونیک خود نامیده است:

« روز دوم هفته، روز خدمات الکترونیک قضایی و طرح توسعه زیرساخت را در دستور کار دارند که قراردادی با بخش خصوصی برای تقویت زیرساخت‌های این سازمان به امضا می‌رسد. دوشنبه هفته آتی نیز روز ابلاغ الکترونیک اعلام شده و قرار است که در این روز از طرح آگهی الکترونیکی رونمایی شود.  روز چهارشنبه و پنجشنبه ۲۶ و ۲۷ نیز  همایش سراسری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بزگراز خواهد شد.»

او می‌گوید بر اساس شنیده‌ها قرار است در طول این هفته و برگزاری جلسات، به طور رایگان افرادی که در جلسه حضور دارند در سامانه ثنا ثبت‌نام می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی