ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم های سروری هواوی همراه با چیپست اختصاصی آن به بازار می آیند

هواوی که عنوان بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی دنیا را دارد صبح امروز اعلام کرد برای نخستین بار سرورهای مجهز به چیپ های اختصاصی اش را به بازار عرضه می کند و با اعلام این خبر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ مهر ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

هواوی که عنوان بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی دنیا را دارد صبح امروز اعلام کرد برای نخستین بار سرورهای مجهز به چیپ های اختصاصی اش را به بازار عرضه می کند و با اعلام این خبر تلاش هایش برای توسعه کسب و کار خود در زمینه پردازش ابری را وارد فاز جدیدی کرد.

این خبر درست زمانی منتشر می شود که هواوی (شرکتی که سال گذشته کسب و کار کلاود خود را راه اندازی کرد) تلاش دارد جای پای خود را در بازار کلاود چین محکم کند که هم اکنون تحت سلطه علی بابا قرار دارد.

البته اشاره کنیم که واحد نیمه رسانای هواوی به نام های‌سیلیکون پیشتر در زمینه تولید چیپ فعالیت داشته و محصولات آن در اسمارت فون ها و تجهیزات مخابراتی این شرکت مورد استفاده قرار گرفته اند اما سرورهایی که توسط هواوی به شرکت های مخابراتی و مشتریان سیستم های مبتنی بر کلاود فروخته می شوند غالبا از چیپ های اینتل بهره می گیرند.

گفتنی است هواوی هنوز اعلام نکرده چند درصد از سرورهای آن از چیپ های اختصاصی اش بهره خواهند برد. چیپ ۷ نانومتری این شرکت موسوم به Ascend 910 که طبق ادعای کمپانی مورد بحث دوبرابر قدرتمندتر از چیپ v100 انویدیا محسوب می شود قرار است از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی به بازار عرضه شود.

اریک ژو مدیرعامل چرخشی هواوی در جریان کنفرانس سالانه Huawei Connect که با حضور شرکای جهانی این شرکت برگزار شد اعلام نمود:

هواوی قصد فروش چیپ های جدید به شرکت های ثالث را ندارد و از آنجایی که قرار نیست چنین اتفاقی بیافتد هیچگونه رقابت مستقیمی میان هواوی و فروشندگان چیپ در کار نخواهد بود. ما سخت افزار و سرویس پردازش ابری خود را به مشتریان عرضه خواهیم کرد.

هواوی همچنین در جریان این رویداد Ascend 310 را رونمایی کرد؛ چیپستی برای انجام محاسبات روی دستگاه های هوشمند که از همین حالا در اختیار شرکت ها قرار دارد. هواوی همواره تلاش داشته که جایگاه خود را در بازار محاسبات ابری تقویت نماید و در همین رابطه نیز با مایکروسافت وارد همکاری شده تا اپ های این شرکت را روی کلاود خود در اختیار مشتریانش قرار دهد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی