ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جزییات تکمیلی از لامبورگینی ایرانی؛ ماحصل تلاش در سخت ترین شرایط ممکن

متخصصان ایرانی به تازگی به کمک مهندسی معکوس و مشابه سازی یک دستگاه لامبورگینی را طراحی کرده و در معرض دید عموم قرار داده اند. این خودرو که لامبورگینی مورسیه لاگو اس وی نام دارد شامگاه روز سه ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۸ مهر ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

متخصصان ایرانی به تازگی به کمک مهندسی معکوس و مشابه سازی یک دستگاه لامبورگینی را طراحی کرده و در معرض دید عموم قرار داده اند. این خودرو که لامبورگینی مورسیه لاگو اس وی نام دارد شامگاه روز سه شنبه در هتل لاله پارک تبریز رونمایی شده است.

لامبورگینی ایرانی

به گفته طراح و سرپرست تیم طراحی لامبورگینی ایرانی، این خودرو توسط یک تیم متخصص 16نفری، مراحل تحقیقاتی، طراحی، مدل سازی و ساخت خود را در مدت 4.5 سال گذرانده است. قدرت موتور این سوپر اسپرت دو رگه ایتالیایی- ایرانی 306 اسب بخار بوده و نهایت سرعت آن به 280 کیلومتر بر ساعت می رسد. موتور 6 سیلندر 3.8 لیتری به همراه گیبرکس 6 سرعته و سیستم پایداری به روز از جمله قطعات بکار رفته در این لامبورگینی ایرانی هستند. از دیگر مشخصات لامبورگینی مورسیه لاگو اس وی می توان به 471 سانتی متر طول، 260 سانتی متر عرض و 114 سانتی متر ارتفاع اشاره کرد.
مسعود مرادی در مصاحبه با خبرگزاری های داخلی عنوان کرده که مراحل طراحی لامبورگینی ایرانی توسط متخصصان داخلی انجام و از مشاوره خودروسازان و متخصصان کشور نیز استفاده شده است. در واقع هدف از ساخت این لامبورگینی ایرانی دستیابی به دانش فنی تولید خودروهای سوپر اسپورت و بومی سازی آن ها عنوان شده است.

بنا به گفته طراح و سرپرست تیم طراحی این لامبورگینی ایرانی اقدامات مطالعاتی، طراحی و مدل سازی این خودرو به تنهایی توسط خود او انجام شده و پس از آن، خودرو در کارگاه ساخت و تولید و قالب سازی تکمیل شده است.

نکته قابل توجه در این لامبورگینی ایرانی استفاده از قطعات کاملا بومی در آن است. در واقع طراح خودروی مذکور مدعی شده که ضمن وفادار ماندن به ساختار لامبورگینی، هیچ یک از قطعات استفاده شده در خودرو، از لامبورگینی اصلی نبوده و تمام قطعات توسط متخصصان داخلی مشابه سازی شده است.

اما مجهولاتی نیز در خصوص این لامبورگینی وطنی وجود دارد که می تواند جالب توجه باشد. برای مثال موتور و گیربکس لامبورگینی موسیه لگو واقعی در بخش انتهایی خودرو نصب شده است اما با توجه به اعلام استفاده از موتور هیوندای جنسیس در این مدل، مشخص نیست که مهندسان ایرانی پروژه مذکور چگونه توانسته اند تا این مجموعه موتور و گیربکس را با شاسی و اکسل عقب مورسیه لگو تطبیق دهند. در صورت نصب این مجموعه بر روی بخش جلو نیز این سوال پیش می آید که تطابق طراحی با شاسی موسیه لگو چگونه ممکن است؟

کپی لامبورگینی موسیه لگو ساخته شده بر مبنای تویوتا MR2

همچنین با توجه به عدم امکان شماره گذاری این خودرو در داخل، هدف از طراحی و ساخت این لامبورگینی نیز روشن نیست. بخصوص آنکه در بسیاری کشورهای جهان نمونه های شبیه سازی شده از سوپر اسپرت ها تحت عنوان رپلیکا، به فروش می رسد و بازاریابی برای چنین خودروهایی در سطح جهان چندان آسان نیست. بنابراین متصور شدن اهداف صادارتی یا فروش چنین خودروهایی در داخل کشور کمی بعید به نظر می رسد.

با این وجود باید تاکید کرد که کیفیت ساخت و طراحی این لامبورگینی ایرانی بسیار بالاست و فارغ از هر حاشیه ای، باید از چنین تلاشی در شرایط سخت فعلی تقدیر کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • erkin
    erkin | ۲۱ مهر ۱۳۹۷

    یاشاسین آزربایجان، یاشاسین تورکلر ?

  • alirezastack
    alirezastack | ۲۱ مهر ۱۳۹۷

    باریکلا، همین کافیه که با مشت بزنی تو دهن این ایران خودرویی ها و سایپایی ها که آشغال رو به قیمت پول خون خودشون به ملت تحویل میدن. در هر کاری توانا هستیم فقط زیاد شده تعداد اونایی که آیه یاس میخونند.

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۹ مهر ۱۳۹۷

    همه چی میشه ساخت اگه اهمیت داشته باشه.یک کشور از هیچ کاری نمیتونه نا امید و سر افکنده بیرون بیاد اگه که بها داده بشه به اون کار....فعلا افتخار علما و عظما ساختن موشک به جای پوشک هست......مفاسد نیاز به نیرو نظامی دارند برای برقراری ظلم!

  • saeed19859
    saeed19859 | ۱۹ مهر ۱۳۹۷

    کاری به زحمات این گروه ندارم
    کاری بحث های دیگه ندارم
    فقط بحثم اینه این که ما چه قدر عقب مونده هستیم که چهار سال نیم طول کشیده تا این ماشین کپی کنیم تازه موتور و گیربکس هم کپی نشده و از هیوندا گرفته شده

    • sasan sharifi
      sasan sharifi | ۲۱ مهر ۱۳۹۷

      موتور هیوندای که یه موتور آمریکایی هست و گیربکسش هم آلمانی ساخت شرکت زد اف فریدریشسهافن -- دقیقا منظورتون چیه ؟ واضح تر توضیح بدین ... کلا چند تا شرکت تو دنیا موتور و گیر بکس میسازن ...و بقیه فقط مصرف کننده هستن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی