ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث امکان پذیر شد؛ تغییری مثبت در مقررات بیمه خودرو

تهیه بیمه شخص ثالث با هدف حمایت از حقوق اشخاص آسیب دیده در سوانح رانندگی برای همه دارندگان وسلیه نقلیه (شامل سواری، مسافری، موتورسیکلت و ...) یک ضرورت برشمرده میشود و دامنه مخاطبین وسیعی را ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۸ مهر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

تهیه بیمه شخص ثالث با هدف حمایت از حقوق اشخاص آسیب دیده در سوانح رانندگی برای همه دارندگان وسلیه نقلیه (شامل سواری، مسافری، موتورسیکلت و ...) یک ضرورت برشمرده میشود و دامنه مخاطبین وسیعی را در برمی گیرد. از این رو پیش از استفاده از هر نوع وسیله نقلیه می ‌بایست بیمه نامه شخص ثالث و میزان اعتبار آن را برای پوشش دهی خسارت های مالی و جانی در برابر حوادث احتمالی پیشرو بررسی نمایید. منظور از شخص ثالث فرد (یا افرادی) است که توسط راننده مقصر دچار خسارت بدنی و مالی شده اند.هیات دولت آیین نامه اجرایی مربوط به نحوه انتقال تخفیف های نداشتن حوادث منجر به خسارت وسایل نقلیه را تصویب کرد.
در جلسه هیات دولت، آیین نامه اجرایی یکی از مواد قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه موضوع نحوه انتقال تخفیفاتِ نداشتن حوادث منجر به خسارت به تصویب رسید.
در صورت انتقال مالکیت وسیله نقلیه، سابقه تخفیف عدم خسارت متعلق به انتقال‌ دهنده است و انتقال دهنده می تواند سابقه تخفیف مذکور را همزمان با انتقال مالکیت به انتقال گیرنده منتقل و یا هر زمان پس از آن سابقه مذکور را به وسیله نقلیه دیگر از همان نوع که متعلق به وی یا همسر، والدین یا اولاد بلاواسطه وی باشد، منتقل کند.اگر شما برای مدت مشخصی از بیمه خود استفاده نکرده باشید و از بیمه خسارت نگرفته باشید، به شما تخفیف عدم خسارت تعلق‌ می‌ گیرد. در قانون جدید بیمه شخص ثالث، تخفیف عدم خسارت در سال اول ۵ درصد است، سال دوم ۱۰ درصد، سال سوم ۱۵ درصد و به همین ترتیب هر سال ۵ درصد به آن اضافه‌ می‌ شود.این تخفیف از سال چهاردهم به بعد ۷۰ درصد است.
در قانون قبلی، با یک بار تصادف تخفیف عدم خسارت از بین‌ می‌ رفت اما از امسال (سال ۱۳۹۷)، این تخفیف به صورت پلکانی کم‌ می‌ شود و یک جا از بین نمی‌ رود.
روش کاهش تخفیف عدم خسارت بیمه ثالث به این شکل است که با تصادف اول ۲۰ درصد، تصادف دوم ۳۰ درصد و تصادف سوم به بعد ۴۰ درصد از این تخفیف کم‌ می‌ شود.

سابقه تخفیف عدم خسارت وسایل نقلیه از رده خارج شده با رعایت ضوابط این آیین ­نامه قابل انتقال است و سابقه تخفیف عدم خسارت وسایل نقلیه­ ای که به موجب احکام مراجع قضایی یا اجرای ثبت انتقال مالکیت می یابند، مشمول این آیین ­نامه است.
دولت همچنین بیمه مرکزی را موظف کرد از طریق سامانه الکترونیک امکان ثبت و استعلام سابقه تخفیف عدم خسارت، بر اساس شماره ملی یا شناسه ملی بیمه­ گذار برای بیمه­ گر و امکان استعلام سابقه تخفیف عدم خسارت را برای بیمه­ گذار فراهم کند.
پلیس راهنمایی و رانندگی در صورت شناسایی خودروی فاقد بیمه شخص ثالث آن را متوقف می‌ کند و به پارکینگ انتقال می‌ دهد. در این حالت شخص خاطی باید بیمه‌ نامه شخص ثالث دارای اعتبار تهیه کند و علاوه بر پرداخت جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث که به حق بیمه‌ اش اضافه شده است، هزینه پارکینگ را نیز بپردازد.بیمه شخص ثالث

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی