ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Tesla autopilot 2
خودرو

تصادف عجیب تسلا مدل S در حالت اتوپایلوت [تماشا کنید]

امروزه شرکت های بسیاری در زمینه فناوری خودران مشغول تحقیق توسعه هستند. علی رغم پیشرفت های زیادی که در این عرصه حاصل شده، هنوز با سطح 5 از فناوری خودران فاصله زیادی داریم. در صورت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۵

امروزه شرکت های بسیاری در زمینه فناوری خودران مشغول تحقیق توسعه هستند. علی رغم پیشرفت های زیادی که در این عرصه حاصل شده، هنوز با سطح 5 از فناوری خودران فاصله زیادی داریم. در صورت دستیابی به این سطح، وسایل نقلیه خواهند توانست بطور کاملا خودکار در معابر و مسیرهای شهری و بین شهری تردد کنند.

تسلا یکی از شرکت هایی است که با سامانه اختصاصی اتوپایلوت گام هایی را در زمینه فناوری خودران برداشته و محصولات آن به لطف تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفته می توانند در برخی شرایط معین بدون نیاز به دخالت راننده طی مسیر کنند.

تسلا مدل S

تسلا بارها تاکید کرده که اتوپایلوت محدودیت های زیادی دارد، به همین خاطر هنگام فعال بودن آن راننده باید همواره دست های خود را بر روی فرمان حفظ کرده و تمام توجهش را به مسیر پیش رو معطوف کند تا در شرایط بحرانی سریعا کنترل وسیله نقلیه را بر عهده بگیرد.

با وجود تاکیدهای فراوان، برخی از مالکین تسلا توانایی های اتوپایلوت را فراتر از انتظار دانسته و گاه بیش از حد به آن اعتماد می کنند. این مساله بعضا باعث بروز تصادف های شدید شده و چند نفر را تاکنون به کام مرگ فرستاده است.

در یکی از آخرین موارد این چنینی، بی توجهی یک راننده ای در پشت فرمان تسلا مدل S سبب رقم خوردن حادثه ای ناگوار شده است. در این حادثه که ویدیوی آن را می توانید در انتهای مطلب مشاهده کنید، راننده مدل S اتومبیل خود را در حالت اتوپایلوت قرار داده و با همسر خود مشغول صحبت است.

مشخص نیست که به چه دلیل یک دستگاه شاسی بلند درست در وسط مسیر بطور کامل توقف پیدا کرده است. با نزدیک شدن به این خودرو و تشخیص آن، اتوپایلوت شروع به پخش اخطار می کند، اما ظاهرا راننده متوجه نشده و هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهد.

نتیجه اینکه تسلا مدل S با سرعت 45 مایل (72 کیلومتر در ساعت) به پشت شاسی بلند مذکور برخورد می کند. با وجود شدت بالای برخورد، خوشبختانه در این سانحه آسیبی جدی به دو سرنشین وارد نشده است.

نکته طعنه آمیز اینکه راننده خودروی اینفینیتی که در پشت تسلا مدل S در حال حرکت بوده، به موقع وارد عمل شده و با ترمزگیری سریع از وقوع یک برخورد دیگر جلوگیری کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hosein_dig
    hosein_dig | ۲۰ مهر ۱۳۹۷

    بعضا تا توی گور هم دست از ورر زدن بر نمیدارن بجای فک زدن هواست به جلو باشه .?
    من شخصا به راننده خودکار اعتماد ندارم البته خدارو شکر که دیگه تو این مملک نیست وگرنه هم خودشون رو به فنا میدادن هم بقیه رو ?

مطالب پیشنهادی