ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ممنوعیت واردات خودرو های خارجی فقط تا پایان امسال؛ امید واهی به بازگشایی واردات

تصمیم دولت مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو با انتقادهای زیادی همراه شد. واردکنندگان و فعالان بازار خودرو از تاثیر منفی ممنوع شدن واردات بر روی اشتغال و همچنین قیمت خودروهای وارداتی ابراز نارضایتی می ‌کنند. ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

تصمیم دولت مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو با انتقادهای زیادی همراه شد. واردکنندگان و فعالان بازار خودرو از تاثیر منفی ممنوع شدن واردات بر روی اشتغال و همچنین قیمت خودروهای وارداتی ابراز نارضایتی می ‌کنند.
یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این زمینه در مصاحبه با خبرگزاری ها عنوان کرد:

طرح ساماندهی خودروها در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن است و احتمال اینکه ممنوعیت واردات خودرو های خارجی برداشته شود زیاد است.

دولت با هدف صرفه‌ جویی ارزی، ممنوعیت ارزی برای برخی کالاها از جمله ممنوعیت واردات خودرو را در پیش گرفته تا بتواند از ارز موجود برای واردات کالاهای اساسی استفاده کند.
سعید باستانی در خصوص وضعیت خودروسازی گفت: سهم بازار خارجی در داخل کشور حدودا 7 درصد است و این به معنای این است که 93 درصد از بازار خودرو در دست خودروسازان داخلی است.
باستانی با اشاره به اینکه خودروسازان داخلی توانایی تامین تمامی نیازهای خودرویی داخل را ندارند توضیح داد که ممنوعیت واردات خودرو کار پسندیده ای نبود و این ممنوعیت باید برداشته شود. سهم بازار خودروهای خارجی تنها 7 درصد و همین موضوع نشان می دهد که خودروهای داخلی نمی تواند نیاز رنج های مختلف مصرف کنندگان ایرانی را تامین کند. نمی شود به راحتی اشتغال و سرمایه گذاری عظیم صورت گرفته در این بخش را برای همیشه از بین برد و قطعا مسئولان دولتی هم به این مهم واقف هستند.واردات خودرونماینده مردم زاوه و تربت حیدریه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:

ممنوعیت فعلی واردات خودرو تا پایان سال است، دائمی نبوده و برای شرایط بحران این قانون را لحاظ کردند.

وی با بیان اینکه در خصوص طرح ساماندهی خودروها معتقدیم که خودرو باید با روش مدیریت شده ای وارد کشور شود که در حال حاضر این نحوه مدیریت در حال بررسی است افزود: ما فعلا به دنبال آنیم که بررسی کنیم که خودروهایی با چه حجم موتور و سقف قیمت می توانند وارد کشور شوند و چه نوع ارزی باید به آن ها تعلق گیرد.
اگر واردات خودرو برای مدت طولانی به طور کلی متوقف بماند قطعا باعث افزایش قیمت خودروهای وارداتی و در مرحله بعد افزایش قیمت خودروهای داخلی در کارخانه و بازار خواهد شد و باز هم در این شرایط این مشتریان هستند که ضرر می کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: طرح ساماندهی خودروها در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن است و در حال بررسی است و احتمال اینکه ممنوعیت واردات خودرو های خارجی برداشته شود زیاد است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۱۹ مهر ۱۳۹۷

    خودروسازان داخلی متاسفانه توانایی تولید خودرو برای مسیولین و امامان جمعه رو‌ندارند

مطالب پیشنهادی