ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی بازی Badland Brawl؛ اتحاد کلش رویال و پرندگان خشمگین

اولین بار که بدلند برول (Badland Brawl) معرفی شد، از همان حس‌های «باز یک اثر معروف را خراب کردند» پیدا کردم. داریم در ارتباط با مجموعه‌ای منحصر به فرد صحبت می‌کنیم که با اتمسفر بی‌نظیر ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۰

اولین بار که بدلند برول (Badland Brawl) معرفی شد، از همان حس‌های «باز یک اثر معروف را خراب کردند» پیدا کردم. داریم در ارتباط با مجموعه‌ای منحصر به فرد صحبت می‌کنیم که با اتمسفر بی‌نظیر و گیم پلی متکی بر فیزیکش جایزه‌های زیادی را درو کرده است؛ Badland Brawl در تریلرهای اولیه نه شباهتی به گذشته داشت و نه حس یک اثر متفاوت را تداعی می‌کرد.

انگار با یک کلون تکراری دیگر از کلش رویال روبه‌رو بودیم و برای بدلند که خودش به عنوان یک بنچمارک منبع الهام خیلی از بازی‌های پلتفرمر گوشی بود، این مسئله عقب گردی برای سازنده و تا حدی یادآور جریان انگری بردز به حساب می‌آمد. کاری که گیم لافت با Blitz Brigade هم انجام داد و نتیجه‌اش یکی از ضعیف‌ترین عناوین دو سال پیش یعنی Rival Tactics شد.

badland 2
نمایی از قسمت دوم بدلند

خلاصه بگویم. همه چیز دست به دست هم داده بود تا با توپ پر به بدلند برول و سیاست اشتباهی که استودیوی فراگ‌مایند (Frogmind) پیش گرفت، انتقاد کنم اما بازی غافل‌گیرم کرد؛ بدلند برول فوق‌العاده است. آن قدر خوب که نسبت به کلش رویال و این بازی، از چند ساعات اولیه بدلند برول بیشتر لذت بردم.

بازی با وجود اینکه در نسخه بتا هنوز نتوانسته بود به آن سطح کیفی لازم برسد ولی حالا هم خودش را پیدا کرده، هم از پتانسیل‌های کلش رویال به خوبی استفاده نموده و هم می‌توان ردپای قسمت‌های پیشین را در آن دید. بعد از Hyperdrome که ثابت کرد ترکیب کلش رویال با سبک ماشینی تا چه اندازه می‌تواند لذت بخش باشد، بدلند برول همین کار را با قوانین فیزیک انجام داده است.

بازی Badland Brawl
بازی آنلاین است و برای تجربه آن به اینترنت نیاز دارید.

بدلند برول روندی شبیه به عناوین مشابه پیش گرفته، دو بازیکن باید با استفاده از کارت‌هایی که دارند ساختمان اصلی حریف را نابود کنند. البته با چند تغییر بزرگ؛ در بدلند برول دوربین از جلو بوده و خبری از نقشه‌های چند مسیره نیست. در یک مسیر می‌جنگید و به همین خاطر جای چند ساختمان جنگی کمکی همانند کلش رویال، در اینجا فقط یک ساختمان سه طبقه وجود دارد.

هر طبقه را که نابود کنید، یک مهره (همان تاج کلش رویال) می‌گیرید. در پایان اگر کسی سه طبقه ساختمان دشمن را نتوانست نابود کند، هر بازیکنی که طبقه‌های بیشتری را از بین برده باشد برنده خواهد داشت. اما با وجود این تغییرات، بزرگترین نکته متمایز بدلند برول را باید به استفاده از قوانین فیزیک بزنیم.

Badland Brawl
به خاطر استفاده از یک لاین، سرعت بازی بیشتر از آثار مشابه شده و با عنوانی پر زد و خوردتر طرف در تمام سه دقیقه نبردها روبه‌رو هستیم.

ویژگی که جزو بزرگ برنده دو قسمت قبلی بودند و با تفاوت‌هایی به بدلند برول راه یافته‌اند. در کلش رویال اگر می‌خواستید از یک کارت استفاده کنید، آن را هر جایی که می‌توانستید می‌گذاشتید. بدلند برول اینطوری نیست. در اینجا و مشابه انگری بردز، باید کارت‌ها را پرتاب کنید و هر کارت بسته به قدرت و نحوه کارکردش، بردی متفاوت دارد.

بعضی از آن‌ها تا خود ساختمان حریف می‌رسند، بعضی‌ها نهایت تا وسط زمین برد دارند. سازنده خیلی خوب فیزیک را در عنوانش پیاده کرده و همین مسئله منجر به ویژگی خیلی بامزه‌ای در بازی شده است؛ برخورد شخصیت‌ها با هم. مثلا فرض کنید یک شخصیت هوایی در حال حمله بوده و هیچ کارتی ندارید تا جلوی او را بگیرید.

Badland Brawl
بعد از هر پیروزی تخم مرغ‌هایی می‌گیرید که حکم همان گنجینه‌های کلش رویال را دارند. جالب اینجاست برای باز کردن تخم مرغ‌های نقره‌ای نیازی نیست صبر کنید و همان لحظه قابلیت باز کردن‌شان را دارید.

در این موقعیت می‌توانید با پرتاب یک شخصیت، دشمن هوایی را به عقب رانده و با زمان بیشتری که در اختیارتان قرار می‌گیرد استراتژی بهتری بچینید. یا بگذارید یک مثال برای بخش حمله بزنم، یکی از بمب‌هایتان در زمین سرگردان بوده و حالا با انتخاب کارتی که همه چیز را به سمت جلو هول می‌دهد، می‌توانید از این بمب سرگردان بهترین استفاده را ببرید.

سازنده این قضیه فیزیک و در نتیجه آن برخورد کاراکترها به هم را خیلی خوب در عنوانش پیاده کرده و تا اینجا که بازی می‌کردم، به جز کارت‌هایی که تفاوت کمی با یکدیگر داشتند، تمام شخصیت‌ها به خوبی با این دو ویژگی عجین شده‌اند. از طرفی این گیم پلی فیزیک محور تاثیرش را روی بخش گرافیک نیز گذاشته است.

Badland Brawl
نمایی از حالت دو نفر در برابر دو نفر؛ بازی از لحاظ گرافیک هر چند به تاریکی و گیرایی گذشته نیست ولی همچنان یکی از زیباترین و متنوع‌ترین‌های گوشی از لحاظ بصری است.

برخورد کاراکترها با هم می‌تواند انیمیشن‌های جالبی را به همراه داشته باشد و بدلند برول به خاطر استفاده از این فرصت، از این دست صحنه‌ها کم ندارد. به گونه‌ای که هر از گاهی به خودم می‌آمدم و می‌دیدم که دارم از این ترکیب خوب «قوانین فیزیک+واکنش‌های کاراکترها» می‌خندم.

بدلند برول اثر فوق‌العاده سرگرم کننده‌ای است. بازی در عین اینکه تفاوت‌های زیادی با گذشته دارد ولی با حفظ ویژگی‌های لازم دو قسمت قبلی و ترکیب آن با کلش رویال، به عنوان یک «قسمت فرعی» می‌تواند طرفداران بیشتری را به سمت بدلند بکشاند و اگر بدلند ۳ در کار باشد، فراگ‌مایند با بدلند برول کارش را در جذب بازیکن راحت‌تر کرده است.

Badland Brawl

Badland Brawl

سازنده: Frogmind قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 100.6 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۲۰ مهر ۱۳۹۷

    ممنون عالی بود مقاله

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۹ مهر ۱۳۹۷

    انلاینه ?

مطالب پیشنهادی