ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

grand tour (2)
خودرو

سود باورنکردنی شرکت سازنده مجموعه گرند تور در سال 2017

گرند تور را می توان محبوب ترین مستند خودرویی حاصل حاضر جهان دانست. این برنامه تلویزیونی توسط شرکتی به نام Chump Holdings که توسط جرمی کلارکسون، جیمز می، ریچارد هموند و اندی ویلمن پایه گذاری ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ مهر ۱۳۹۷ | ۲۰:۱۵

گرند تور را می توان محبوب ترین مستند خودرویی حاصل حاضر جهان دانست. این برنامه تلویزیونی توسط شرکتی به نام Chump Holdings که توسط جرمی کلارکسون، جیمز می، ریچارد هموند و اندی ویلمن پایه گذاری شده، تولید می شود.

بر اساس گزارش اخیری که منتشر شده، این شرکت در سال گذشته بدون احتساب مالیات سودی برابر با 7.6 میلیون پوند (معادل 9.99 میلیون دلار) به جیب زده است. از این رقم ظاهرا چیزی در حدود 1.5 میلیون پوند (معادل 1.97 میلیون دلار) به عنوان مالیات کسر خواهد شد.

نکته جالب توجه اینکه سود کمپانی Chump Holdings با سود آمازون که نقش تهیه و توزیع کننده را بر عهده دارد، تقریبا برابری می کند.

آنطور که گردش مالی این کمپانی نشان می دهد، سال گذشته درآمدی 26 میلیون پوندی (معادل 34.18 میلیون دلاری) عاید آن شده است. از میان عوامل، 4 مدیر و بنیانگذار اصلی با مجموع پرداخت 5.2 میلیون پوند (معادل 6.83 میلیون دلار) بیش از بقیه حقوق دریافت کرده اند. به بقیه کارکنان هم که شامل 27 نفر می شوند، در مجموع 3 میلیون پوند (معادل 3.94 میلیون دلار) پرداخت شده است.

بد نیست اشاره کنیم سال گذشته گرند تور پس از سریال کمدی Friends دومین برنامه تلویزیونی پر بیننده در بریتانیا بود. نکته جالب توجه اینکه مت لبلانک که یکی از بازیگران اصلی این سریال محسوب می شود، در مستند خودرویی رقیب یعنی تاپ گیر مشغول به کار است.

نخستین فصل از گرند تور توسط 27 درصد از مشترکین آمازون پرایم مشاهد شد، در فصل دوم، 5 درصد از این میزان کاسته شده و رقم مذکور به 22 درصد کاهش یافت. البته این موضوع لزوما به معنای ریزش مخاطبین فصل دوم گرند تور نیست، زیرا ممکن است بر آمار مشترکین آمازون پرایم اضافه شده و فقط نسبت مخاطبین گرند تور به کل مشترکین دستخوش تغییر شده باشد.

ناگفته نماند آمازون در سال 2015 با قراردادی 160 میلیون پوندی (معادل تقریبا 210 میلیون دلار) برای سه فصل با سه مجری اخراجی تاپ گیر وارد همکاری شد. پس از دو فصل پر فراز و نشیب، عوامل گرند تور در حال تهیه فصل سوم هستند. انتظار می رود پخش این فصل از ماه نوامبر یا دسامبر امسال آغاز شود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Metallover
    Metallover | ۲۰ مهر ۱۳۹۷

    عین چی منتظرم........??

  • Syiamak Bahari
    Syiamak Bahari | ۱۹ مهر ۱۳۹۷

    اگه ریچارد بازم دو سه تا تصادف دیگه داشته باشه کل سودشون رو باید بدن خرج ماشینایی که داغون کرده

    • soroush.khaledi
      soroush.khaledi | ۱۹ مهر ۱۳۹۷

      دوست عزیز این ماشین ها رو خود کارخانه ها برای تست بهشون میدن و برنامه گرند تور این ماشین ها رو نمیخره که اگه تصادف کنن هزینه ای براشون بپردازن

    • آریا
      آریا | ۲۰ مهر ۱۳۹۷

      اونها بیمه شده اند. بیمه میده

مطالب پیشنهادی