ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

02-vespa-elettrica-e1535367480690
خودرو

بیش از 100 میلیون تومان؛ قیمت اسکوتر برقی وسپا Elettrica مشخص شد

پس از نزدیک به دو سال از زمان معرفی، اولین اسکوتر تمام برقی وسپا اواخر امسال راهی خیابان های اروپا خواهد شد. کمپانی تولید کننده وسپا یعنی پیاجیو (Piaggio) قیمت پایه این اسکوتر پاک را ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۵

پس از نزدیک به دو سال از زمان معرفی، اولین اسکوتر تمام برقی وسپا اواخر امسال راهی خیابان های اروپا خواهد شد. کمپانی تولید کننده وسپا یعنی پیاجیو (Piaggio) قیمت پایه این اسکوتر پاک را برابر با 6,390 یورو اعلام کرده که چیزی فراتر از 7 هزار دلار می شود.

رقمی که پیاجیو تعیین کرده، حدود دو برابر ارزان ترین وسپای بنزینی است. در حال حاضر ایتالیایی ها امکان سفارش را برای مشتریان اروپایی فراهم نموده اند، اما چینی ها و آمریکایی ها باید تا اوایل سال آتی منتظر بمانند.

02-vespa-elettrica-e1535367480690

پیاجیو نام Elettrica را برای وسپای برقی برگزیده است. این نسخه نیروی خود را از یک موتور برقی به قدرت 5.2 اسب بخار قدرت دریافت کرده و می تواند تا 62 مایل (معادل 100 کیلومتر) مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد. بد نیست اشاره کنیم قدرت این موتور تقریبا برابر با قدرت یک موتور 50 سی سی بنزینی است.

درباره ظرفیت باتری وسپا Elettrica اطلاعاتی در دست نیست، ولی می دانیم که تا 10 سال کارکرد آن تضمین شده است. این باتری با برق و کابل استاندارد در 4 ساعت پر می شود. برخلاف مدل های بنزینی مهندسین پیاجیو از یک صفحه نمایش TFT رنگی به منظور نمایش اطلاعات کمک گرفته اند.

برای افرادی که دنبال مسافت قابل پیمایش بیشتر هستند، پیاجیو نسخه ای هیبریدی را با پسوند X توسعه داده است. وسپا Elettrica X به لطف ژنراتور کوچک خود قادر است تا 124 مایل (معادل 200 کیلومتر) مسافت را با یک بار شارژ طی کند.

01-vespa-elettrica-e1535367614955

در زمان رونمایی در سال 2016، وسپای برقی ایده ای نو به حساب می آمد، اما با وقفه پیش آمده و ظهور استارتاپ های متعدد اکنون شاهد عرضه اسکوترهای الکتریکی زیادی هستیم. استارتاپ چینی Niu یکی از این موارد است که در سرزمین مادری مدل های متنوعی را به فروش می رساند.

کمپانی تایوانی Kymco دیگر استارتاپی است که اسکوتری با قابلیت تعویض سریع باتری عرضه کرده؛ از میان شرکت های مطرح می توان به هوندا و یاماها اشاره کرد که با همکاری دیگر استارتاپ ها مشغول توسعه اسکوترهای الکتریکی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲۱ مهر ۱۳۹۷

    یاد وسپاهای قدیم بخیر

مطالب پیشنهادی