ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

والمارت به دنبال پایش اطلاعات بیومتریک مشتریان از طریق چرخ خرید است

به نظر می رسد که فروشگاه زنجیره ای والمارت می خواهد از احساسات مردم هنگامی که در میان قفسه های آکنده از محصولات مختلف قدم می زنند باخبر شود. این کمپانی اخیراً پتنتی در رابطه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

به نظر می رسد که فروشگاه زنجیره ای والمارت می خواهد از احساسات مردم هنگامی که در میان قفسه های آکنده از محصولات مختلف قدم می زنند باخبر شود. این کمپانی اخیراً پتنتی در رابطه با چرخ های خرید متصل به اینترنت ثبت کرده که قادر به پایش و اندازه گیری اطلاعات بیومتریک هستند. این تکنولوژی نه تنها قادر به پایش ضربان قلب مشتریان است، بلکه دمای بدن آنها و سرعت حرکت دادن چرخ خرید را نیز اندازه گیری می کند.

در این پتنت که روز بیست و سوم آگوست به ثبت رسیده، چرخ خریدی تشریح می شود که به مجموعه ای از سنتسورهای مختلف مجهز شده؛ همه این سنسورها هم در نهایت به یک سرور متصل می شوند. از این لحظه به بعد، تکنولوژی والمارت براساس اطلاعاتی که از دسته چرخ خرید دریافت می شود، می تواند به کارمندان فروشگاه خبر دهد که یک مشتری نیازمند کمک است.

چنین اطلاعاتی ضمناً می تواند به والمارت کمک کند تا درک عمیق تری از واکنش مشتریان به فروشگاه هایش داشته باشد. هنگامی که دیتا به یک سرور فرستاده می شود، سرور شروع به تحلیل مقایسه اطلاعات بیومتریک فرد با اطلاعاتی پایه که از پیش تعیین شده اند می کند. بنابر این تحلیل ها، سرور می تواند تشخیص دهد که یک مشتری ممکن است نیازمند کمک یکی از کارمندان باشد یا خیر و نوتیفیکشنی برای کارمندان ارسال می شود.

اگرچه این پتنت به نوعی انقلابی به نظر می رسد، اما احتمالاً اصلی ترین کارکرد آن در مواقع اضطراری باشد. به عنوان مثال اگر اطلاعات بیومتریک یک مشتری نشان دهد که او نیازمند توجه فوری است، نوتیفیکیشنی به سیستم مرکزی فروشگاه مخابره می شود. کارکرد نهایی این پتنت هم جمع آوری اطلاعات بیومتریک مشتریان و ساخت جداولی براساس آنهاست. مثلا فروشگاه ها می توانند جدولی شامل اطلاعات مربوط به سطح استرس مشتریان خود بسازند و بسته به آن، فضای فروشگاه خود را برای القای آرامش هرچه بیشتر به مصرف کنندگان تغییر دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی