ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

10 خودرو پر فروش بازار انگلیس؛ از فولکس واگن تا مرسدس بنز

تا به اینجای سال میلادی جاری در حدود 720 هزار دستگاه خودرو در بریتانیا سفارش داده شده است. اگرچه شواهد از کاهش فروش خودرو به نسبت سال گذشته خبر می دهد اما در همین سال ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۹ مهر ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

تا به اینجای سال میلادی جاری در حدود 720 هزار دستگاه خودرو در بریتانیا سفارش داده شده است. اگرچه شواهد از کاهش فروش خودرو به نسبت سال گذشته خبر می دهد اما در همین سال مدل های جدید توانسته اند جای پای خوبی در این بازار پر رقابت برای خود باز کنند. همانند گذشته خودروهای هاچبک محبوب ترین سگمنت در انگلستان به شمار می روند، اما کراس اورهای شهری نیز به سرعت بسیار زیاد در حال نزدیک شدن به آمار فروش هاچبک ها هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا با 10 خودروی پر فروش بازار انگلستان تا ماه مارچ 2018 آشنا شویم:

1.فورد فیستا 32.808 دستگاه

فیستا برای ده های متوالی محبوب ترین خودروی بازار انگلستان بوده و به نظر نمی رسد ذائقه خریداران بریتانیایی در این زمینه چندان تغییر کرده باشد. با این که این خودرو ارزان ترین انتخاب در کلاس خود به شمار نمی رود اما میزان فروش آن اختلاف معنا داری با دیگر رقبای خود دارد. مجله اتوکار انگلستان به این خودرو از 5 ستاره 4.5 ستاره را داده است. سواری، هندلینگ، کیفیت قطعات اتاق و عملکرد نرم موتور در بازه های طولانی  از نکات مهم این خودرو است.

2.فولکس واگن گلف 21.203 دستگاه

گلف یکی از رهبران همیشگی و پای ثابت اکثر لیست های پر فروش ترین خودروها در بازارهای مختلف اروپایی به شمار می رود. با این که سازنده آن یعنی فولکس واگن فشارهای بسیار زیادی را به دلیل تقلب های زیست محیطی موسوم به دیزل گیت را تجربه کرده است و در بازار انگلستان خودروهای دیزلی بخش اعظم فروش را به خود اختصاص می دهند، اما نسل هفتم گلف و به خصوص مدل فیس لیفت تازه از راه رسیده آن، طبق اعلام مجله اتوکار بهترین هاچبک فعلی جهان لقب گرفته است و همین مسئله به خوبی نشان دهنده فروش و محبوبیت بسیار بالای این مدل است.

3.نیسان قشقایی 12.018 دستگاه

12 سال از زمانی که نیسان اولین کراس اور خود را به ما نشان داد می گذرد. در واقع خودروهای کراس اور با ابعادی در حدود یک هاچبک اما در ظاهر یک خودروی شاسی بلند به بازار وارد شدند و خریداران بسیار زیادی را به سمت خود جلب کردند. نیسان را به نوعی می توان اولین شرکت خودروسازی در این زمینه با عرضه مدل های جوک و قشقایی قلمداد کرد. به همین دلیل در حال حاضر محبوب ترین شاسی بلند بازار بریتانیا، محصول این شرکت است. نسل دوم این خودرو در سال 2014 معرفی شد و نیسان با حفظ قابلیت هایی همچون: دینامیک بالای رانندگی، صرفه اقتصادی از لحاظ مصرف سوخت، سطح تجهیزات پایه ای بالا و... توانسته از مجله اتوکار 4.5 ستاره از 5 ستاره را دریافت کند. پس فروش بالای مدل قشقایی این کمپانی بسیار طبیعی به نظر می رسد.

4.فورد فوکس 15.560 دستگاه

فوکس تجربه سواری خیره کننده ای را از زمان معرفی اش نشان داده است. این خودرو در سال 1998 جایگزین مدل اسکورت شد. با قیمت مناسب سواری این خودرو در جاده ها خیره کننده بود. این خودرو در نسل های گذشته خود به قدری خوب ظاهر شده بود که ما حتی از دینامیک رانندگی آخرین نسل آن کمی  نا امید شدیم. با اینحال فوکس همچنان خودروی کاملی است و از نظر ظاهر، مصرف سوخت بهینه موتور و... از بهترین های بازار به شمار می رود. کیفیت خودرو به نسبت قیمت آن در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

5.واکسهال کورسا 15.532 دستگاه

برند واکسهال از شرکت های سنتی و داخلی بازار انگلستان به شمار می رود که چندی پیش به گروه PSA (پژو-سیتروئن) واگذار شد. واکسهال کورسا در واقع همان اپل کورسا است که در بازار انگلستان با این برند عرضه می شود. (همانطور که داچیا ساندرو و داستر در ایران با برند رنو عرضه می شوند.) این خودرو رقیب اصلی فیستا به شمار می رود و نسل فعلی آن در سال 2014 میلادی معرفی شده است. کورسا برای تمامی افراد گزینه ای برای عرضه دارد. از موتور 74 اسب بخاری به عنوان ارزان ترین مدل تا موتور 1.4 لیتری و مدل VXR با حداکثر قدرت 202 اسب بخار همگی در دسترس خریداران آن هستند. قیمت بسیار رقابتی، تجربه سواری خوب، طراحی مناسب و فضای سخاوت مندانه توانسته است این خودرو را در لیست دهگانه ما قرار دهد. گرچه این خودرو به مقدار بسیار زیادی از صدر جدول دور شده است. به همین دلیل و در راستای کسب سهم بیشتری از بازار نسل جدید واکسهال کورسا در سال 2019 معرفی خواهد شد و به احتمال بسیار زیاد شاهد رقابت این مدل در رده های بالاتر جدول خواهیم بود.

6.فورد کوگا 13.096 دستگاه

دومین کراس اور (SUV) پر فروش کوگا بوده که در جایگاه ششم 10 خودروی پر فروش بازار انگلستان قرار دارد. این خودرو هندلینگ بسیار عالی، کیفیت بالای سواری و محیط لذت بخشی را عرضه می کند. البته ظاهر نه چندان جالب و تخم مرغی شکل آن چندان مخاطب را به خود جذب نمی کند و جای تعجب دارد که چگونه توانسته تا این میزان فروش کند.

7.مرسدس بنز A کلاس 12.213دستگاه

10 خودروی پر فروش بازار انگلستان

کوچک ترین خودروی عرضه شده توسط شرکت دوست داشتنی مرسدس بنز آلمان، از جایگاه 10 سال گذشته به رتبه 7 ام  تا بدین جای سال 2018 میلادی ارتقا پیدا کرده است. البته یک رتبه به نسبت ماه ژانویه همین سال افت کرده است. مرسدس توانسته رقبای سنتی و هموطن خود یعنی آئودی A3 و بی ام و سری یک را شکست دهد. مدل جدید آن در اواخر سال جاری وارد بازار کشور انگلستان خواهد شد که می تواند وضعیت فروش آن را بهبود بخشد. با توجه به این که هیجان بسیار زیادی پیرامون مدل جدید وجود دارد باید دید که مرسدس چه تعداد دیگری از مدل فعلی را می تواند به فروش برساند.

8.مینی 11.724 دستگاه

استقبال انگلیسی ها از مینی، از میانگین اکثر کشورهای اروپایی بالاتر است. شاید دلیل آن این باشد که مینی همچنان در خود انگلستان تولید می شود و با این که این برند به خودروساز بزرگ آلمانی یعنی بی ام و واگذار شده است اما هنوز یک خودروی وطنی در این کشور به شمار می رود.

مینی همین چند وقت پیش بود که فیس لیفت جدیدی را دریافت کرد. چراغ های عقب مشابه با پرچم کلاسیک کشور انگلستان شاید یکی از دلایلی باشد که هنوز مردم این کشور از این خودرو استقبال می کنند. پر فروش ترین مینی همچنان کلاسیک ترین مدل یعنی نسخه 3 درب آن است. با توجه به این که مینی ها به مقدار بسیار زیادی به نسبت مدل های کلاسیک این خودرو افزایش قیمت را تجربه کرده اند، رقابت در بالای جدول برای این خودرو بسیار سخت خواهد بود. اما ظاهر بسیار متفاوت و خاص مینی در کنار کیفیت بسیار خوب اتاقک، خریدارن بسیار زیادی را به سمت این خودرو کشانده است. به نظر نمی رسد که نام مینی به این زودی ها از لیست 10 گانه پرفروش ترین ها کنار برود و همچنان هواداران خاص به خود را دارد.

9.واکسهال موکا X در 10.885 دستگاه

این خودرو در سگمنت شاسی بلند های سایز کوچک قرار دارد و رقبای آن سئات آرونا و نیسان جوک به شمار می روند. موکا یکی از قدرتمندترین محصولات واکسهال در بازار انگلستان بوده و اکثر اوقات در نیمه دوم این جدول دهگانه ظاهر شده است. گرچه هیچ وقت فروش آن به قدری خوب نبوده که به رده های بالایی جدول دست پیدا کند اما در حال حاضر پرفروش ترین خودرو در سگمنت خود به شمار می رود.

10.مرسدس بنز C کلاس 10.832دستگاه

به طور معمول حضور یک خودروی پریمیوم در 10 رده اول فروش طبیعی به نظر نمی رسد. اما C کلاس توانسته نگاه های بسیار زیادی را به سمت خود بکشاند و ظاهر بسیار قدرتمند آن که مشابه با یک S کلاس مینیاتوری است باعث نشده تا از میزان فروش آن کاسته شود. این خودرو توانسته 4 ستاره از 5 ستاره توسط مجله اتوکار را دریافت کند و همین چندی پیش نیز مدل فیس لیفت آن معرفی شده است. کیفیت بسیار بالای قطعات کار شده در داخل اتاق و ظاهر خیره کننده از جمله دلایلی است که سبب شده بریتانیایی ها فکر کنند این خودرو ارزش بهای پرداختی آن را دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mortezaniksard
    mortezaniksard | ۲۰ مهر ۱۳۹۷

    پس ده خودروی پرفروش ایرانو هنوز ندیدی?

  • Syiamak Bahari
    Syiamak Bahari | ۱۹ مهر ۱۳۹۷

    چه ماشینایی زشتی چقد بد سلیقن این اروپایی ها، در ضمن عکس شماره 6 و 9 تکراریه

مطالب پیشنهادی