ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمد دو برابری اپ استور نسبت به گوگل‌پلی در ماه‌های اخیر

به نظر می رسد که اپ استور اپل طی سه ماهه سوم امسال موفقیت های چشمگیر داشته، خصوصاً در قیاس با پلی استور گوگل. بنابر آمار موسسه Sensor Tower، طی ماه جولای تا سپتامبر اخیر ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ مهر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

به نظر می رسد که اپ استور اپل طی سه ماهه سوم امسال موفقیت های چشمگیر داشته، خصوصاً در قیاس با پلی استور گوگل. بنابر آمار موسسه Sensor Tower، طی ماه جولای تا سپتامبر اخیر اپ استور بالغ بر 12 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. این رقم نه تنها 23.3 درصد از درآمد سه ماهه سوم سال 2017 اپ استور بیشتر است، بلکه اختلاف فاحش با درآمد 6.2 میلیارد دلاری گوگل پلی در همین بازه زمانی دارد. البته اوضاع برای پلی استور چندان هم نامساعد نیست و درآمد 6.2 میلیارد دلاری این استور، به معنای رشد 21.5 درصدی نسبت به سه ماهه سوم سال 2017 بوده است.

در مجموع درآمد کل 18.2 میلیارد دلاری این دو استور به افزایش درآمد 22.7 درصدی نسبت به مجموع درآمد 14.8 میلیارد دلاری در سه ماهه سوم 2017 منجر شده است. آمار دانلودهای iOS و اندروید هم طی این بازه زمانی با رشد 10.9 درصدی به 27.1 میلیارد دانلود در سراسر جهان رسید که به شکل قابل توجهی از 24.4 میلیارد دانلود سال پیش بیشتر است. به لطف افزایش عرضه موبایل های ارزان قیمت اندرویدی در کشورهای در حال توسعه نیز، آمار دانلودهای گوگل پلی معادل 19.5 میلیارد بوده که نزدیک به سه برابر از آمار 7.6 میلیاردی iOS موفق تر ظاهر می شود.

برترین اپلیکیشن های غیر گیمی که بیشترین درآمد را طی سه ماهه سوم روی هر دو پلتفرم داشته اند، به ترتیب اپ استریم ویدیوی نت فلیکس و اپلیکیشن تیندر هستند. اپ استریم موسیقی پاندورا در جایگاه پنجم به چشم می خورد و یوتوب نیز در جایگاه ششم. از منظر دانلود اپلیکیشن های غیر گیم هم واتس اپ ببیشترین آمار را به خود اختصاص داده و Messenger و فیسبوک هم به جایگاه دوم و سوم بسنده کرده اند. اینستاگرام در رده پنجم بیشترین میزان دانلود است و اسنپچت هم رده دهم.

اگر نگاهی به درآمد حاصل از اپلیکیشن های بازی بیندازیم، اپ استور با درآمد 8.5 میلیارد دلاری به رشد 12.8 درصدی نسبت به سال پیش دست یافته. گوگل پلی هم درآمدی 5.3 میلیارد دلاری به جیب زد که آن نیز 18.4 درصد از سال پیش بیشتر است. اما علی رغم رشد دو رقمی درآمد، میزان نصب بازی ها افزایش اندک 2.2 درصدی نسبت به سال گذشته داشته. مجموع بازی های دانلود شده در سه ماهه سوم سال گذشته معادل 9.2 میلیارد بود که امسال به 9.5 میلیارد رسیده. بازی Honor of Kings بیشترین درآمد را نسبت به هر بازی دیگری به خود اختصاص داد و در کمال تعجب، فورتنایت به جایگاه نهم این لیست بسنده کرده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی