ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تمامی پرواز‌های فضایی با سرنشین روسیه پس از حادثه‌ی چند روز پیش متوقف شدند

چند روز پیش یک فضانورد آمریکایی و کیهان نوردی اهل روسیه به علت بروز مشکلاتی در موشک «سایوز» مجبور به فرود اضطراری شدند. حال این مسئله موجب شده که تمامی ماموریت‌ها و موشک‌هایی که قرار است سرنشینانی با ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۵

چند روز پیش یک فضانورد آمریکایی و کیهان نوردی اهل روسیه به علت بروز مشکلاتی در موشک «سایوز» مجبور به فرود اضطراری شدند. حال این مسئله موجب شده که تمامی ماموریت‌ها و موشک‌هایی که قرار است سرنشینانی با خود به فضا ببرند، متوقف شود. این مسئله می‌تواند مشکلات فراوانی در حوزه‌ی هوافضا بوجود آورد چرا که ماموریت‌های فضایی کل دنیا به پرتاب موشک های روس وابسته است و ملیت‌های مختلف افراد و محوله‌های زیادی با این موشک‌ها به فضا می‌فرستند.

بدین ترتیب ممکن است اتفاق ناخوشایندی رخ دهد و به علت متوقف شدن ماموریت‌های فضایی روسیه، ایستگاه فضایی بین المللی پس از ۲۰ سال برای مدتی بدون سرنشین شود.

گزارش شده دو روز پیش «نیک هیگ» و «الکسی اووچینین» تنها ۶ دقیقه پس از پرتاب توسط نیروی فضایی روسیه Roscosmos، باخبر شدند که در شروع فرایند، راکت با مشکلاتی رو به رو شده است. به همین دلیل آن‌ها مجبور شدند تا فرود بالستیک را در دستور کار قرار دهند چرا که کپسول سایوز با زاویه‌ای تند تر از حد معمول به جو زمین بازگشته بود.

این دو نفر کمتر از یک ساعت با موفقیت در ۴۰ کیلومتری شهر جزقازغان کشور قزاقستان فرود آمدند و تیم نجات به سرعت خودشان را به محل فرود رساندند تا فضانوردان را از کپسول Soyuz خارج کنند. اکنون ناسا مدعی شده که آنها در وضعیت مطلوبی به سر می‌برند.

اکنون با متوقف شدن تمامی پرواز‌های با سرنشین روسیه، دیگر راه عملی و امنی برای ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی یا حتی فضا وجود ندارد چرا که از سال ۲۰۱۱ میلادی برنامه‌ شاتل فضایی ایالات متحده به پایان رسیده و  از آن زمان فضانوردان آمریکایی مجبور شده‌اند با فضاپیما‌های سایوز روسی به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل شوند.

کپسول فضایی کرو دراگون اسپیس اکس

البته باید در نظر داشت که چندی پیش ناسا اعلام کرده بود خردادماه سال آینده اولین پرواز با سرنشین فضاپیمای اسپیس اکس به ایستگاه فضایی بین المللی انجام می‌شود و در مرداد ماه نیز فضاپیمای استارلاینر بوئینگ این ماموریت‌ها را ادامه خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی