ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نمرات Call of Duty: Black Ops 4 منتشر شدند؛ بهترین تجربه بتل رویال؟

سرانجام نوبت به انتشار جدیدترین نسخه از سری کال او دیوتی یعنی بلک آپس 4 رسید و ‌آن‌طور که از نظر منتقدان نسبت به این بازی پیداست، با یکی از بهترین نسخه‌های این فرانچایز طرف ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

سرانجام نوبت به انتشار جدیدترین نسخه از سری کال او دیوتی یعنی بلک آپس 4 رسید و ‌آن‌طور که از نظر منتقدان نسبت به این بازی پیداست، با یکی از بهترین نسخه‌های این فرانچایز طرف هستیم که با ارائه گیم‌پلی جذاب در بسیاری از بخش‌های خود باعث می‌شود  به حذف شدن حالت داستانی از بازی  حتى فکر هم نکنید. نمرات Call of Duty: Black Ops 4 که در ادامه آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم نیز تاییدی بر موفق ظاهر شدن این عنوان است.

در حال حاضر ۱۹ نقد از این بازی منتشر شده که همه آن‌ها مثبت هستند. البته با توجه به این نکته که قسمت چهارم بلک اپس صرفا یک عنوان آنلاین است، تعدادی از سایت ها هنوز نمره خود به این بازی را منتشر نکرده‌اند.

در حال حاضر بیشترین نمره به بلک‌ آپس 4 به سایت گیم‌اینفورمر با امتیاز 9.5 از 10 اختصاص دارد. دنیل تک، نویسنده گیم‌اینفورمر اعتقاد دارد که بخش بلک‌اوت این بازی، بهترین تجربه بتل رویالی است که می‌توانید آن را انجام دهید. او همچنین اعتقاد دارد که جدا از طرفداران بخش داستانی، بلک‌ آپس 4 پر از محتوا برای همه سلایق است که می‌تواند شما را برای مدتی طولانی سرگرم کند.

نمرات Call of Duty: Black Ops 4 نشان می‌دهند که کنترل وسایل نقلیه در بازی روان طراحی شده است.
نمرات Call of Duty: Black Ops 4

در نقد این وب سایت به عمق یافتن این بخش نسبت به نسخه‌های گذشته اشاره شده که می‌تواند یک تجربه کاملا جدا و مستقل نسبت به سایر قسمت‌های بازی برای شما باشد. بر اساس این نقد شوتینگ بازی هم مانند سایر قسمت‌های کال او دیوتی لذت بخش است و از بخش‌های کلاسیک حالت چندنفره بلک آپس 4 نیز به این زودی‌ها خسته نخواهید شد.

سایت پلی استیشن لایف‌استایل هم با در نظر گرفتن نمره 9 از 10 برای Call of Duty: Black Ops 4، آن را عنوانی می‌داند که دقیقا برای طرفداران این سری ساخته شده است: «بعد از آن‌که قبول کنید که بخش داستانی دیگر نیست، متوجه خواهید شد که بلک آپس 4 عنوانی است که به طور خاص برای طرفداران طراحی شده است. کنار گذاشتن بخش تک‌نفره داستانی باعث شده تا تری‌آرک بتواند سایر بخش‌های چندنفره بازی را به سطح بالاتری برساند.»

جدا از تحسین بخش بلک‌اوت توسط منتقد پلی‌استیشن لایف‌استایل، او تنها مشکل این بخش بازی را نبود سیستم پیشرفت درستی مانند سایر بازی‌های موفق بتل رویال می‌داند. البته با وجود این مشکل، بلک‌اوت تقلیدی از سایر بازی‌های این سبک نیست و حس و حالى شبیه به سایر بازی‌های بتل رویال ندارد.

در ادامه نمرات Call of Duty: Black Ops 4 سایت PCGamesN هم نمره 9.0 از 10 را برای بلک آپس 4 در نظر گرفته و این بازی را یک اثر سرگرم‌کننده می‌داند: «بلک آپس 4 ثابت می‌کند که این سری از مفهوم کمپین تک نفره هم فراتر رفته است، سال گذشته بخش داستانی الهام گرفته شده از Band of Brothers یک تجربه فوق العاده برای بخش تک نفره کال او دیوتی بود اما جایگزین آن با نام بلک‌اوت، سری را به نقطه اوج جدیدی می‌رساند.»

در بررسی این سایت به تجربه غنی بخش زامبی Call of Duty: Black Ops 4 هم اشاره شده که با سه نقشه جدید خود شما را برای مدتی طولانی سرگرم نگه می‌دارد.

همان‌‌طور که گفتیم، هنوز تعدادی از بررسی‌های این بازی منتشر نشده‌اند اما با مطالعه نقد‌های اولیه‌ سایت‌های معتبری مثل گیم‌اسپات هم خواهید فهمید که جو پیرامون کال او دیوتی جدید بسیار مثبت است.  در نقد این سایت از بلک آپس 4 به این نکته اشاره شده که با وجود نبود بخش تک‌نفره، بلک آپس 4 هنوز به هیچ عنوان از نظر محتوا کم نداشته و سه حالت اصلی آن کامل و اساسی هستند.  با توجه به نقد گیم‌اسپات، بخش چندنفره و زامبی بازی شامل المان‌های قدیمی سری و بعضا ایده‌های جدیدی است که البته همه آن‌ها بدون مشکل نیستند.

البته با وجود نقدهای اکثرا مثبت منتقدان، امتیاز کاربران سایت Metacritic حاکى از این است که تعداد زیادی از آن‌ها از Call of Duty: Black Ops 4 راضی نیستند. مطابق انتظار بسیاری از کاربران از حذف بخش داستانی بازی ابراز ناراحتی می‌کنند و بعضی دیگر نیز به مشکلات متعدد گیم‌پلی که سد راه لذت بردن آن می‌شوند اشاره کرده‌اند.

Call of Duty: Black Ops 4 هم اکنون برای پی‌ سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در دسترس است. در ضمن قبل از خرید بلک آپس 4 بهتر است نگاهی به برخی نکات مهم داشته باشید که می‌توانید آن‌ها را در این مطلب مطالعه کنید.

در نهایت باید گفت که نمرات Call of Duty: Black Ops 4 با انتشار نقد‌های جدید آپدیت خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Aligodlike
    Aligodlike | ۲۲ مهر ۱۳۹۷

    خیلی غم انگیزه دیدن سری Black ops که به این روز افتاده

  • Sajjad Khajeh
    Sajjad Khajeh | ۲۱ مهر ۱۳۹۷

    میترسم همون گرافیک مضخرف و همیشگی باشه

مطالب پیشنهادی