ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این کشتی تفریحی 106 متری می‌تواند کاملاً از مقابل چشم محو شود [تماشا کنید]

پیتر ون جیست و تریسی-جین کاناواژیو دو طراح سرشناس هستند که اخیراً 35 سال تجربه خود در زمینه شغلی شان را با یکدیگر ادغام کرده اند. این دو که در زمینه طراحی داخلی و خارجی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

پیتر ون جیست و تریسی-جین کاناواژیو دو طراح سرشناس هستند که اخیراً 35 سال تجربه خود در زمینه شغلی شان را با یکدیگر ادغام کرده اند. این دو که در زمینه طراحی داخلی و خارجی کشتی های تفریحی و نیز طراحی مبلمان تخصص دارند، اخیراً از طرح مفهومی یک کشتی تفریحی به نام Mirage پرده برداشته اند که نتیجه مدت ها تحقیق روی انواع شیشه بوده است.

این کشتی در ذات خود تفاوت چندانی با کشتی های معمولی ندارد اما کاملاً از شیشه آینه ای ساخته شده که باعث می شود به راحتی در محیط پیرامون خود محو شود. دو طراح ادعا می کنند که این کشتی 4200 تنی هنگامی که از فاصله 50 متری یا بیشتر به آن نگاه کنید، کاملاً در محیط پنهان می شود.

در طراحی این کشتی از ساختمان های بلند و آسمان خراش هایی که با سطوح شیشه ای بازتاب دهنده پوشیده می شوند الهام گرفته شده و تولید شیشه های آینه ای مورد استفاده در آن برعهده یک شرکت آلمانی بوده. گفته می شود محصول نهایی به جای تمام پنل های عمودی رایج، از این پنل های شیشه ای بهره می برد و نه تنها کشتی را از چشم سایر افراد دور نگه می دارد، بلکه با بازتاب محیط پیرامون در داخل، احساسی شبیه به میان آسمان و زمین بودن القا می کند.

ون جیست و کاناواژیو می گویند که بالغ بر 12 ماه مشغول فراهم سازی طرح های اولیه بودند و نتیجه کار آنها قطعاً ارزش تلاش شان را داشته. گفتنی است کشتی تفریحی Mirage هنوز در دنیای واقعی ساخته نشده اما احتمالاً مدت زیادی طول نکشد تا یک نفر از این طرح استقبال کرده و در صدد ساخت آن برآید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • alixcompact
    alixcompact | ۲۲ مهر ۱۳۹۷

    مسخره کردین ما رو

  • آریا
    آریا | ۲۱ مهر ۱۳۹۷

    کو محو نشد که

مطالب پیشنهادی