ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت به جمع ۵ تولید کننده‌ی برتر کامپیوتر خانگی آمریکا اضافه شد

چند هفته پیش مایکروسافت از گجت‌های جدید سری سرفیس رونمایی کرد. حال تحلیلگران گارتنر (شرکت پژوهشی و مشاوره آمریکایی) با بررسی میزان فروش محصولات این شرکت مدعی شده اند که کمپانی ردموندی به لطف فروش مناسب دیوایس‌های سرفس موفق ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

چند هفته پیش مایکروسافت از گجت‌های جدید سری سرفیس رونمایی کرد. حال تحلیلگران گارتنر (شرکت پژوهشی و مشاوره آمریکایی) با بررسی میزان فروش محصولات این شرکت مدعی شده اند که کمپانی ردموندی به لطف فروش مناسب دیوایس‌های سرفس موفق شده به جمع ۵ تولید کننده‌ی برتر کامپیوتر خانگی آمریکا راه پیدا کند.

بر اساس میزان فروش کامپیوتر‌های خانگی در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ میلادی، مایکروسافت موفق شده با فروش ۶۰۲ هزار دیوایس، ۴.۱ درصد بازار کامپیوتر‌های خانگی ایالات متحده را از آن خود کند. این ارقام نشان می‌دهد که مایکروسافت ۱.۹ درصد نسبت به قبل فروش بیشتری را تجربه کرده است.

بدین ترتیب مایکروسافت موفق شده که عنوان پنجم در لیست برترین تولید کنندگان کامپیوترهای خانگی را کسب کند. البته این شرکت هنوز راه زیادی با مقام چهارم این لیست یعنی اپل دارد چرا که کمپانی کوپرتینویی موفق شده ۱۳.۷ درصد از سهم بازار کامپیوتر‌های خانگی را از آن خود کند.

در قسمت بالای این لیست کمپانی HP با اختصاص دادن ۳۰.۷ درصد از فروش کلی، مقام اول را در اختیار دارد و شرکت‌های دِل با ۲۵.۹ درصد و لنوو با ۱۵.۴ درصد از سهم بازار آمریکا، HP را دنبال می‌کنند. این یعنی که مایکروسافت توانسته در ایالات متحده از شرکت‌های ایسر و ایسوس جلو بزند.

البته میزان فروش کلی بازار جهان کاملاً با ارقام مشاهده شده تفاوت دارد چرا در این بازار لنوو موفق شده با اختصاص دادن ۲۳.۶ درصد از بازار کل جهان، عنوان موفقترین تولید کننده‌ی کامپیوتر خانگی در مقیاسی جهانی را از آن خود کند.

پس از آن شرکت اچ پی با ۲۱.۸ درصد از فروش کلی کامپیوتر‌ها خانگی، شرکت چینی را دنبال می‌کند. در حالی که دِل با کسب ۱۶ درصد و اپل با کسب ۷.۳ درصد از میزان فروش جهانی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. باید گفت که علاقه‌ی کاربران به کامپیوتر‌های مک کمتر شده چرا که سهم کمپانی کوپرتینویی از بازار حهانی نسبت به سال قبلی، ۸.۵ درصد کاهش یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی