ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: مدینه فاضله برخی از افراد، قطع اینترنت است

جهرمی با حضور در برنامه تلویزیونی دستخط صدا و سیما تاکید کرد که فیلترینگ برخلاف تصور عموم به معنای رشد داخلی نیست. او همچنین اعلام کرد که ظرفیت 40 میلیونی که توسط شبکه‌های پیام‌رسان بومی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

جهرمی با حضور در برنامه تلویزیونی دستخط صدا و سیما تاکید کرد که فیلترینگ برخلاف تصور عموم به معنای رشد داخلی نیست. او همچنین اعلام کرد که ظرفیت 40 میلیونی که توسط شبکه‌های پیام‌رسان بومی مطرح شده صرفا یک امید بوده وگرنه ظرفیت داخلی آنها نهایتا در بدو کار یک و نیم میلیون و در حال حاضر 15 میلیون نفر است؛ او در این برنامه اعلام کرد که اگر یک پیام رسان ادعای 20 میلیونی بودن می‌کند صرفا در حال داد شعار تبلیغاتیست و وقتی مشکلی هم برای آن پیش می‌آید، مقصرش وزارت ارتباطات می‌شود.

«محمدجواد آذری جهرمی» در این برنامه به موضوع حمایت وزارت ارتباطات از پیام‌رسان‌های جعلی تلگرام نظیر تلگرام طلایی اشاره کرد و گفت:

«ما تا حدی گفتیم و اطلاعیه دادیم که نسخه فارسی اصلا بحث ما نیست و ما به عنوان وزارت ارتباطات در این فرآیند نیستیم. البته از تصمیمی که در راستای این مسئله گرفته شده، تبعیت می‌کنیم ولی وزارت ارتباطات نه به اینها امکاناتی داده و نه حمایت متناسب با آن چیزی که در مصوبه شورای عالی فضای مجازی بوده است یا حمایت‌های دیگری از اینها به عمل آوردیم. سوال من این است که اگر بخواهد این سایت خلاف قانون باشد یا فعالیت نکند، چه ارتباطی به وزارت ارتباطات دارد؟ مگر قوه قضائیه در خصوص بستن تلگرام اغماض کرد که در خصوص بستن تلگرام طلائی اغماض کند؟»

گفتگوی جهرمی در برنامه دستخط

او همچنین در این برنامه گفت که با پاول دوروف، افراد زیادی جلسه داشتند و خود جهرمی هم در تهران با مدیر تلگرام جلساتی داشته که چیز پیچیده و محرمانه‌ای نبوده است:

«مذاکره داشتیم. مذاکره برای سال‌های قبل است که شاید برای سال ۹۳ یا ۹۴ است. ما فقط با تلگرام که صحبت نمی‌کنیم بلکه با خیلی از پرووایدرهای دنیا صحبت می‌کنیم و این طبیعت کار ما است. مگر شرکت نفت جمهوری اسلامی با فلان شرکت درباره چهارچوب کاری و صادرات نفت صحبت می‌کند؛ این مسئله پیچیده‌ای نیست.»

جهرمی بار دیگر تاکید کرد که فیلترینگ تلگرام به دستور قضایی و تصمیم شورای امنیت ملی صورت گرفته ولی باور دارد که در برابر شبکه‌های اجتماعی هم نباید بی‌مسئولیت ماند. او اشاره به اینکه به فرزندانش اجازه دیدن اینستاگرام را نمی‌دهد و کرد و گفت:

«نباید هم بدهیم. اما همین را باید جا بیندازید.  اینکه نمی‌خواهید فرزند شما فلان پلتفرم را ببیند پس آن شبکه اجتماعی را در کل کشور ببندید. این غلط است.»

جهرمی معتقد است عده‌ای در حاکمیت از روز اول می‌گفتند نباید هیچ شبکه اجتماعی در کشور شکل بگیرد: «مدینه فاضله برخی قطع اینترنت است. این خنده‌دار است ولی واقعاً این وجود دارد. در صحبت‌ها می‌توانید این را ببینید.» جهرمی درباره ریسک کار خود و وزارت ارتباطات نیز گفت:

«شاید یکی از مهمترین مسئولیت‌هایی که امروز بر دوش من است،این است که خواسته یا ناخواسته، خوشایند یا ناخوشایند، ما نماد فعالیت جوانان شده‌ایم. اگر من امروز کم بیاوریم طبیعتاً همه می‌گویند دیدید جوانان نتوانستند. این بار مسئولیت روی دوش من بیشتر است و تلاش من بر این است که جدای از مسائل دیگر که احساس مسئولیت می‌کنم، بتوانم این مسئله را تا زمانی که برعهده ما است درست انجام دهیم و یک روزی بالاخره به اتمام می‌رسد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • hosein n
    hosein n | ۲۱ مهر ۱۳۹۷

    کسی که روبروش نشسته بیشترین توهین به ملت کرده و کثیف ترین فرد رسانه ای کشوره بعد شما از این وزیر انتظار اصلاح دارید؟؟؟؟

    • enrix
      enrix | ۲۲ مهر ۱۳۹۷

      چرا چرت و پرت میگی کجاش توهین کرده؟ اکثر شخصیت های نظام با این آقا از صفر تا صد و از بزرگ تا کوچیکش مصاحبه داشتن! مطمئن باش توهین میشد با تیپا پرتش میکردن بیرون مث قضیه فیتله جمعه تعطیله

  • hosein n
    hosein n | ۲۱ مهر ۱۳۹۷

    ای ای ای حالم بهم خورد تیترای عوام فریبانه و تبلیغاتی. تو خودت باعث و بانی قطع اینترنت و قحطی موبایلی. از وقتی اومده نت کند و محدود شده موبایل نایاب. دیجیاتو شده دی وزیرو. صبح و شب از این مردک تیتر می‌زنید

  • delta7
    delta7 | ۲۱ مهر ۱۳۹۷

    مدینه فاضله برای خیلیها نا آگاهی مردمه

    • rahbari
      rahbari | ۲۱ مهر ۱۳۹۷

      آفرین به شرفت. اگر ملت سطح آگاهی و فرهنگی در حد اروپا رو داشتند، این حکومت ده سالگیش را هم ندیده بود.

      • molavy
        molavy | ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

        چرت و پرت، حتما حکومت شاهنشاهی اوج دموکراسی بوده خخخخخخ

مطالب پیشنهادی