ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حذف احتمالی جک هدفون از نسل بعدی آیپد پرو

تنها چند هفته بیشتر تا مراسم رونمایی آیپد پرو ۲۰۱۸ باقی نمانده وطبق روال همیشگی شایعات زیادی درباره مشخصات آن به گوش می‌رسد. حال تحلیلگران شرکت اپ سی (AppSee) اطلاعات جدیدی از این گجت فاش ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

تنها چند هفته بیشتر تا مراسم رونمایی آیپد پرو ۲۰۱۸ باقی نمانده وطبق روال همیشگی شایعات زیادی درباره مشخصات آن به گوش می‌رسد. حال تحلیلگران شرکت اپ سی (AppSee) اطلاعات جدیدی از این گجت فاش کرده‌اند که در موارد به خصوصی با دیگر شایعات تفاوت دارد.

بر اساس گفته‌های این تحلیلگران، تبلت‌های ۱۰.۵ اینچی در نسل بعدی ۱۱ اینچی خواهند شد و نسخه‌های بزرگتر این تبلت از صفحه نمایش ۱۲.۹ اینچی بهره خواهند برد. با این وجود هر دوی این مدل‌ها از رزولوشن مشابه نسخه‌های قبلی (۲۲۲۴ در ۱۶۶۸ پیکسل برای مدل کوچکتر و ۲۷۳۲ در ۲۰۴۸ پیکسل برای نسخه‌ی بزرگتر) استفاده می‌کنند و نسبت تصویر ۴:۳ خواهند داشت.

گفته شده برخی از این تبلت‌ها، تنها از وای فای پشتیبانی خواهند کرد و بقیه مدل‌ها علاوه بر وای فای قابلیت اتصال به شبکه‌های مخابراتی را هم دارند. نسخه‌های اولیه که تنها از وای فای پشتیبانی می‌کنند، با کد رمز آیپد ۸.۱، ۸.۲، ۸.۵ و ۸.۶ شناخته می‌شوند اما مدل‌های دیگر با کد رمز آیپد ۸.۳، ۸.۴، ۸.۷ و ۸.۸ خوانده خواهند شد.

علاوه بر این تصاویر طراحی شده به کمک رایانه‌ یا CAD زیادی هم ابعاد دو نسخه‌ی اصلی را مشخص کرده اند؛ بر این اساس آیپد پرو ۱۱ اینچی در ابعاد ۲۴۷.۵ در ۱۷۸.۷ میلیمتر تولید می‌شود و ۶ یا ۵.۹ میلیمتر ضخامت خواهد داشت. از سوی دیگر آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی در ابعاد ۲۸۰ در ۲۱۵ میلیمتر با ضخامت ۶.۴ میلیمتری عرضه خواهد شد. با این وجود حاشیه‌های باریکتر، اندازه‌ی کلی کوچکتری برای دیوایس‌ها رقم زده است.

از سوی دیگر گفته شده که این دیوایس از جک هدفون استفاده نخواهد کرد و در عوض درگاه USB-C تمام مسئولیت‌ها را بر عهده خواهد گرفت و کاربر می‌تواند بدین شکل کابل‌ها و اتصالات دیگر را به آن وصل نماید. ضمناً کانکتور هوشمند تعبیه شده در قسمت زیرین قادر است از تجهیزات دیگر نظیر صفحه کلید پشتیبانی کند.

به نظر می‌رسد اپل می‌خواهد روندی که سال قبل با آیفون‌ها در پیش گرفت را در آیپد‌های پرو نیز عملی کند. بدین ترتیب شاید کلید هوم از این تبلت‌ها حذف شود و با حاشیه‌های باریکتری نسبت به قبل مواجه شویم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی