ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ریچارد برنسون
کسب و کار

قطع همکاری ریچارد برنسون با عربستان سعودی به خاطر مرگ خاشقجی [به روز رسانی]

بعد از دارا خسروشاهی، ریچارد برنسون مدیرعامل ویرجین گالاکتیک نیز هفته گذشته اعلام کرد که دو پروژه گردشگری خود با مشارکت عربستان سعودی را لغو می کند و مذاکراتش با مقامات این کشور در مورد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۹

بعد از دارا خسروشاهی، ریچارد برنسون مدیرعامل ویرجین گالاکتیک نیز هفته گذشته اعلام کرد که دو پروژه گردشگری خود با مشارکت عربستان سعودی را لغو می کند و مذاکراتش با مقامات این کشور در مورد سرمایه گذاری یک میلیون دلاری عربستان سعودی در شرکت های فضایی ویرجین را هم به حالت تعلیق در می آورد.

این میلیاردر بریتانیایی و بنیانگذار فرمانروایی ویرجین طی بیانیه ای اعلام کرده که با بالا گرفتن پرسش ها در مورد نقش عربستان سعودی در قتل جمال خاشقجی (روزنامه نگار منتقد عربستان در واشنگتن پست) که گفته می شود در کنسولگری عربستان سعودی در ترکیه کشته شده فعالیت های اقتصادی اش با این کشور را به حال تعلیق در آورد.

برنسون در این باره گفته:

آنچه که طبق گزارشات در ترکیه و در رابطه با ناپدید شدن جمال خاشقجی رخ داده در صورتی که درست باشد قطعا توانایی ما در غرب برای مراوده با دولت عربستان را تغییر خواهد داد. با وجود آنکه بررسی ها در این باره ادامه دارند و مشخص نیست آقای خاشقجی کجاست من دو پروژه توریستی خود با این کشور را به حالت تعلیق در می آورم. ویرجین نیز مذاکراتش با صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان برای سرمایه گذاری این کشور در شرکت فضایی ویرجین گالاکتیک و ویرجین اوریون را معلق می کند.

همانطور که قبلا در خبرها خواندید دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر نیز اعلام کرده در کنفرانس موسوم به «طرح سرمایه گذاری آینده» که قرار است در عربستان سعودی برگزار شود شرکت نخواهد کرد. این کنفرانس که به داووس صحرا نیز شهرت دارد چندی است تحت تاثیر ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار واشنگتن پست قرار گرفته که تصور می شود در کنسولگری عربستان سعودی واقع در ترکیه و به دست مقامات دولتی این کشور به قتل رسیده باشد.

خسروشاهی در پیامی که برای نشریه CNBC صادر کرد اینطور نوشت:

گزارشاتی که تا به امروز در رابطه با خاشقجی دریافت کرده ام به شدت من را نگران کرده. ما از نزدیک پیگیر این ماجرا هستیم و تا زمانی که اطلاعات متفاوتی از آنچه امروز در دست هست در اختیارمان قرار نگیرد در کنفرانس سرمایه گذاری آینده ریاض شرکت نخواهم کرد.

عربستان سعودی از اهمیت بالایی برای بسیاری از شرکت های حمل و نقل فعال در عرصه تکنولوژی برخوردار است که از آن جمله میتوان به اوبر اشاره نمود. آنطور که نشریه CNBC گزارش داده صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی تنها در دو سال گذشته ۳.۵ میلیارد دلار در اوبر سرمایه گذاری کرده است.

جمال خاشقجی

طبق اعلام واشنگتن پست، مقامات اطلاعاتی آمریکا به شواهدی دست یافته اند که نشان می دهد عربستان سعودی دستور انجام عملیاتی برای بازداشت جمال خاشقجی را صادر کرده. مقامات ترکیه اما بر این باورند که این روزنامه نگار منتقد حکومت عربستان سعودی در داخل کنسولگری این کشور به قتل رسیده و بدنش با اره قطعه قطعه شده است. ترکیه همچنین ادعا کرده که بدن جمال خاشقجی در ادامه با کمک چند کیسه و به صورت پنهانی از کنسولگری عربستان خارج و با یک پرواز خصوصی به عربستان سعودی بازگردانده شده.

جمال خاشقجی یک تبعه عربستان سعودی است که اقامت دائمی آمریکا را دارد و از جمله حامیان اصلی اصلاحات در عربستان سعودی به شمار می رود.

ریچارد برنسون در کنار شاهزاده عربستان سعودی

[تاریخ انتشار خبر اولیه: ۲۲ مهر ۱۳۹۷]

 

به روز رسانی:

بعد از آنکه ریچارد برنسون اعلام کرد به خاطر سرنوشت نامعلوم جمال خاشقجی روزنامه نگار واشنگتن پست در کنفرانس ابتکار سرمایه گذاری آینده ریاض شرکت نمی کند و پادشان عربستان را به این خاطر به چالش کشید، عربستان نیز انصراف خود از ادامه همکاری اش با هایپرلوپ وان (شرکت متعلق به گروه ویرجین) را اعلام نمود. این کشور قرار بود مبلغ یک میلیارد دلار را روی شرکت هایپرلوپ وان سرمایه گذاری کند. به دنبال این اتفاق  Rob Lloyd مدیرعامل  شرکت هایپرلوپ وان نیز انصراف خود از حضور در کنفرانس ریاض را اعلام کرد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • hosein n
    hosein n | ۲۲ مهر ۱۳۹۷

    اینا از پول نمیگذرن اینا هم فقط بیانیه های عمومی برای آرام کردن مردمشون وگرنه همین بن سلمان سال پیش هم که رفت آمریکا جنایت کار جنگی بود کلی بچه یمنی کشته بود محاصره غذا و دارو کرده بود یمنو ولی با این حال راش دادن به شرکت هاشون و کلی هم اطش استقبال کردن. اینا هم همش فیلمه

    • آریا
      آریا | ۲۲ مهر ۱۳۹۷

      اونها یمنی میکشن . ج ا هم سوری. هردو مثل هم باید تحریم بشن

      • ABCD EFGH
        ABCD EFGH | ۲۵ مهر ۱۳۹۷

        واقعا شما فیک ها با خودتون چند چندین. یه جا میگید ایرانیا نباس به مردم سوریه کمک کنن یه جا هم میگید سوری ها رو می کشن.

        • آریا
          آریا | ۲۶ مهر ۱۳۹۷

          ما فیکیم شما واقعی . از اسمت معلومه واقعی هستی .? ?
          ج ا به مردم کمک نمیکنه. به دولتها و و شبهه نظامیان تروریستی که مردم رو میکشن کمک میکنه . با پول مردم تروریسم رو گسترش میده .هنوزم میگیم نباید با پول ما به این دیکتاتورها و تروریستها کمک کنه

  • eimanarenji
    eimanarenji | ۲۲ مهر ۱۳۹۷

    کاش ما جایگاه خودمون و داشتیم... اون وقت میخوام ببینم جایی برای عربستان بود!!

  • naser gh
    naser gh | ۲۲ مهر ۱۳۹۷

    اینهمه ادم توی سوریه و عراق و یمن کشته میشه چرا کسی توجه نمیکنه

  • mr X
    mr X | ۲۲ مهر ۱۳۹۷

    فرصت خیلی خوبی برای بالا بردن مقدار قراردادهاشونه..

    آدم های که فقط پول رو میشناسن آخرش سر هرچیزی که فکر کنید یه مبلغ تعیین میکنن..غرب و شرق هم نداره

    • hosein n
      hosein n | ۲۲ مهر ۱۳۹۷

      دقیقا

مطالب پیشنهادی