ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک ۸۰۰ حساب کاربری و صفحه را به دلایل سیاسی پاک کرد

گزارش شده که فیسبوک جمعاً ۸۰۰ حساب کاربری و صفحه را به دلایل مختلف از شبکه‌ی اجتماعی خود پاک کرده است. گفته شده از فعالیت این ۵۵۹ صفحه و ۲۵۱ حساب کاربری به علت انتشار اطلاعات ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

گزارش شده که فیسبوک جمعاً ۸۰۰ حساب کاربری و صفحه را به دلایل مختلف از شبکه‌ی اجتماعی خود پاک کرده است. گفته شده از فعالیت این ۵۵۹ صفحه و ۲۵۱ حساب کاربری به علت انتشار اطلاعات غلط یا اسپم‌های سیاسی جلوگیری شده چرا که چنین عملکردی از نظر فیسبوک «فعالیت غیر قابل اعتماد» تلقی می‌شود.

این شبکه‌ی اجتماعی همواره با مشکل انتشار هرزنامه یا اسپم دست و پنجه نرم می‌کند؛ بدین صورت که افراد سعی می‌کنند حساب‌های کاربری متعدد ایجاد کرده و با انتشار مطالب بسیار، شخص یا محتوای به خصوصی را بارها پروموت کنند. اصولاً آنها در مطالب یاد شده، لینکی به وب سایت دیگری منتشر می‌کنند و سعی دارند کاربران را به علمکرد به خصوصی نظیر رای دادن ترغیب کنند.

این افراد از سیستم‌‌های فیسبوک استفاده می‌کنند تا لینک‌های اسپم خود را معتبر و عادی جلوه دهند تا در فید‌های خبری کاربران این شبکه اجتماعی، رتبه بالاتری پیدا کنند. کاربر با کلیک کردن روی این لینک‌ها به وب سایت دیگری منتقل می‌شود و ناگهان با آگهی‌های تبلیغات بسیار زیادی که اپراتور‌های شبکه‌ی اسپم آنها را طراحی کرده‌اند، مواجه می‌شوند. فیسبوک این حجمه عظیم صفحات تبلیغاتی را «مزرعه‌ی آگهی» یا ad farm نام گذاری کرده است.

چنین شبکه‌هایی در این پلتفرم به فعالیت می‌پردازند و کمپانی یاد شده باور دارد که این سیستم بیشتر به انتشار تبلیغ عینک آفتابی و محصولاتی برای کاهش وزن اختصاص دارد. گاهی اوقات نیز برخی کاربران سعی می‌کنند با انتشار مطالبی درباره‌ی بلایای طبیعی یا شایعات سلبریتی‌های مختلف، ترافیک را به مزارع آگهی خود بکشانند. حال به نظر می‌رسد که این شرکت سعی کرده روند جدیدی در پیش بگیرد.

فیسبوک مدعی شده که صفحات و اکانت‌های پاک شده به علت نقطه نظر سیاسی یا محتوای منتشر شده در آنها توبیخ نشده‌اند بلکه نحوه‌ی انتشار مطالب، پروفایل‌های تقلبی و فعالیت غیر قابل اعتماد آنها دلیل محرومیتشان از این پلتفرم به شمار می‌رود.

 

تماشا کنید: فیسبوک پرتال و پرتال پلاس را با دوربین هوشمند معرفی کرد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی