ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اولین ماشین پرنده‌ی لری پیج در سال ۲۰۱۹ به پرواز در می آید

همانطور که می‌دانید لری پیج یکی از مؤسسین گوگل روی استارتاپی به نام Opener سرمایه گذاری کرده که در حوزه‌ی تولید وسایل نقلیه عمود پرواز شبیه به هلیکوپتر و پهپاد فعالیت می‌کند. این شرکت باور دارد ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

همانطور که می‌دانید لری پیج یکی از مؤسسین گوگل روی استارتاپی به نام Opener سرمایه گذاری کرده که در حوزه‌ی تولید وسایل نقلیه عمود پرواز شبیه به هلیکوپتر و پهپاد فعالیت می‌کند. این شرکت باور دارد که در آینده‌ای نزدیک هزینه‌ی استفاده از این وسایل کاهش می‌یابد و تمامی کاربران می‌توانند از آنها برای طی کردن مسیر‌های روزانه خود بهره ببرند. از این رو Opener قصد دارد تا سال ۲۰۱۹ میلادی چنین وسیله نقلیه ای را به بازار عرضه کند.

نخستین هواگرد این استارتاپ که توسط لری پیج حمایت می‌شود، BlackFly نام دارد که در واقع یک وسیله‌ی نقلیه عمود پرواز الکتریکی است که قابلیت پرواز خودران نیز در آن تعبیه شده است اما احتمال دارد که این قابلیت در زمان عرضه‌ی آن یعنی سال بعد، آماده نباشد و کاربران مجبور شوند کمی بعدتر از این ویژگی استفاده نمایند.

بر اساس دسته بندی اداره هوانوردی فدرال یا FAA هواگرد BlackFly در واقع یک وسیله نقلیه هوایی بسیار سبک است. این بدان معناست که افراد برای راهبری آن نیازی به گواهینامه ندارند اما طبق قوانین شرکت Opener، صاحب وسیله نقلیه باید امتحان کتبی خلبان های خصوصی را بگذراند و علاوه بر آن دوره آشنایی و راهبری هواگرد‌ها را نیز پشت سر بگذارد.

این هواگرد سبک می تواند بر فراز مناطق کم ترافیک حرکت کرده و حداکثر مسافتی ۴۰ کیلومتری را طی کند. ضمن اینکه بیشینه‌ی سرعت آن ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است. علاوه بر این BlackFly قادر است فردی به قامت ۱۹۷ سانتیمتر و وزن ۱۱۳ کیلوگرم را با خود حمل نماید.

مشاور فنی این استارتاپ Alan Eustace که پیشتر، یکی از مدیران ارشد گوگل نیز بوده، باور دارد سخت‌ترین چالش‌های تولید یک وسیله‌ی نقلیه عمود پرواز، مجوز‌ها و مقرراتی است که باید برایشان اختیار شود. برای مثال BlackFly تنها مجوز پرواز در نواحی روستایی ایالات متحده را اخذ کرده و اجازه ورود به مناطق شهری را ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۲۲ مهر ۱۳۹۷

    بله
    ذره ذره علم در بلاد کفر شکافته میشه
    و
    ما اینجا هنوز به فکر چاپ بیلبورد مرگ بر امریکا و اسرائیل هستیم
    ...
    در کل همه بدند ما خوبیم خخخخخ

مطالب پیشنهادی