ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فورتنایت اندروید
نرم افزار و اپلیکیشن

فورتنایت اندروید: پدیده سال روی بدترین پلتفرم

فورتنایت روز به روز بیشتر شگفتی می آفریند. پدیده این روزهای دنیای بازی به چنان سطح از محبوبیت رسیده که حواشی پیرامون آن تمامی ندارد، از درآمد سرسام‎آوری که برای سازندگانش به همراه داشته گرفته ...

پدرام بهادری
نوشته شده توسط پدرام بهادری | ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

فورتنایت روز به روز بیشتر شگفتی می آفریند. پدیده این روزهای دنیای بازی به چنان سطح از محبوبیت رسیده که حواشی پیرامون آن تمامی ندارد، از درآمد سرسام‎آوری که برای سازندگانش به همراه داشته گرفته تا پدر و مادرهایی که برای بازی بهتر فرزندشان، مربی استخدام می‌کنند.

پیش از این در مطالب مختلف جست و پا گریخته به دلایل موفقیت فورتنایت پرداخته و قرار نیست در این بررسی در مورد آن‌ها صحبت کنیم اما قطعا یکی از تاثیرگذارترین ویژگی‌های ساخته استثنایی کمپانی اپیک گیمز، دسترسی راحت به آن روی تقریبا همه پلتفرم‌های ممکن است. اما راستش را بخواهید در حال حاضر تلفن‌های اندرویدی، آخرین پلتفرمی است که برای تجربه لذت بخش فورتنایت باید به آن فکر کنید.

فعلا فورتنایت اندروید در حالت بتا قرار دارد اما دیگر برای دریافت آن نیازی به دعوت نامه نیست و با تلفن‌های هوشمند غیر سامسونگی که از فورتنایت پشتیبانی می‌کنند نیز می‌توانید آن را از سایت رسمی اپیک گیمز و یا مارکت سامسونگ دانلود کنید.

فورتنایت اندروید
فورتنایت این امکان را به شما می دهد تا کنترل ها و دکمه های بازی را به اختیار خود تغییر دهید.

پس از آن که چند دقیقه ای برای بارگذاری بازی و لاگین کردن به اکانت خود معطل شدید، وارد منوی آشنا و اصلی آن می‌شوید که خوشبختانه به خوبی برای نمایشگرهای کوچکتر تلفن همراه بهینه سازی شده. مهم تر از آن، فورتنایت به شما اجازه می‌دهد تا با وارد کردن اکانت پلی استیشن، ایکس باکس، نینتندو و یا اکانت خود اپیک گیمز، تمامی آیتم‌های خریداری شده خود را به نسخه اندروید انتقال دهید. البته در حال حاضر امکان کراس پلی با پلتفرم‌های دیگر وجود ندارد و هر 99 حریف دیگر شما نیز دستگاهی اندرویدی در دست دارند.

منوی اصلی و تنظیمات آن به کنار، رابط کاربری داخل بازی نیز به همین اندازه منظم و کاربردی است و با وجود آن که نه تنها شامل کنترلرهای مختلف کامبت و ساخت و ساز می‌شود، ساعت و شارژ تلفن همراهتان را نیز در گوشه سمت راست تصویر نشان می‌دهد و به نحو تحسین برانگیزی با این حجم از اطلاعات به هیچ وجه حس شلوغی به مخاطب دست نمی‌دهد.

اگر از چینش و مکان دکمه‌ها نیز رضایت ندارید، در بخش تنظیمات می‌توانید با سلیقه خود HUD بازی را به شکل دلخواه تغییر داده و حتی کنترل‌های بیشتری به صفحه اضافه کنید. این امکان خوب شخصی سازی به خصوص زمانی ضروری احساس می‌شود که فورتنایت را با تلفن‌های همراه بدون حاشیه تجربه کنید چرا که مکان پیش فرض دکمه شلیک در پایین صفحه قرار دارد و استفاده از آن چندان راحت نیست.

فورتنایت اندروید
بر خلاف انتظار، مکانیزم و کنترل ساخت و ساز فورتنایت روی نسخه اندروید راحت و کم ایراد است.

اما زمانی که وارد اولین نبرد 100 نفره شوید، فورتنایت اندروید در همان چند ثانیه اول همه ضعف‌ها و ایراداتش را آشکار می‌سازد. بیشینه نرخ فریم بازی روی تلفن‌های هوشمند 30 فریم است اما این رقم تقریبا در نیمی از لحظات به رقم‌هایی بسیار پایین تر می‌رسد که عملا تجربه نرم و روان بازی را غیر ممکن می‌کند.

لگ اولیه و در هنگام ورود به سرور تا حدی قابل قبول است و حداقل آزار دهنده نیست اما افت فریم شدید بازی مبارزات را در بیشتر مواقع به صحنه ای احمقانه تبدیل می‌کند که شما و حریف رو به رویتان بی هدف در حال شلیک کردن هستید و در نهایت یکی از شما از پا در می‌آید. هر چند باید اعتراف کرد مکانیزم نشانه گیری اتوماتیک فورتنایت روی تلفن‌های هوشمند ایده ای هوشمندانه است که تا حدی این مشکلات را کمرنگ تر می‌کند.

فارغ از نرخ فریم پایین، جلوه‌های بصری ضعیف، بارگذاری طولانی تکسچرها، مصرف زیاد باطری و داغ کردن گوشی همگی ثابت می‌کنند که فورتنایت اندروید به هیچ وجه بهینه سازی نشده و این مشکلات از سخت افزار تلفن همراه شما ناشی نمی‌شود. ما در این بررسی از پرچمدار سال گذشته سامسونگ یعنی S8 استفاده کردیم و حتی تغییر دادن تنظیمات گرافیکی بازی و قرار دادن آن در حالت Low نیز به رفع این ایرادات کمکی نکرد.

فورتنایت اندروید
گرافیک بازی قابل مقایسه با نسخه iOS نیست و متاسفانه تکسچرهای بازی بسیار دیر و ناگهانی بارگذاری می شوند.

البته اشتباه نکنید، بدیهتا نمی‌توانیم از نسخه اندروید یک عنوان بزرگ انتظار گرافیک و عملکردی به خوبی نسخه کنسولی و کامپیوتری آن داشته باشیم اما در مقایسه با نسخه iOS فورتنایت که فاقد همه این مشکلات است، بهینه سازی ضعیف بازی بیشتر به چشم می‌آید.

از آن جایی که فورتنایت اندروید در وضعیت بتا قرار دارد، می‌توان امید داشت که بیشتر یا تمامی این ایرادات در نسخه نهایی مرتفع شوند اما در حال حاضر تجربه یک بار پریدن از اتوبوس در دنیای اندروید مساوی است با از دست دادن حدود 15 درصد از شارژ گوشی، داغ کردن آن، اعصاب خوردی ناشی از عملکرد ضعیف بازی که احتمالا تا دقایقی بعد از کنار گذاشتن تلفن همراهتان نیز ادامه دارد.

بنابراین اگر تصمیم داشتید برای اولین بار فورتنایت را روی اندروید بازی کنید یا منتظر بودید تا به لطف تلفن همراه قابل حمل خود، هر لحظه و هر مکان از تجربه آن غافل نمانید؛ متأسفانه باید بگویم که بهتر است تا عرضه نسخه کامل فورتنایت اندروید منتظر مانده و یا پلتفرم دیگری را انتخاب کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • M.freakinggeek
    M.freakinggeek | ۲۶ مهر ۱۳۹۷

    برای کلیک خوردن روی مطلب و بیشتر شدن ویو هر کاری میکنین واقعا کار خیلی زشت و غیر حرفه ای هستش اینجور تیتر زدن ها مگه فورتنایت مشکلش بخاطر پلتفرم اندروید؟ تازه اونم بتا !مشکل از بازیه نه اندروید کمی حرفه ای باشین حداقل اداش دربیارین

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۲۴ مهر ۱۳۹۷

    وقتی پابجی هست فورتنایت شبیه عروسک بازیه
    گرافیک بچگانه و المان های رنگارنگ و غیرواقعی کاملا نشون میده این بازی برای کودکان طراحی شده.
    اصلا نمیفهمم چرا اینقدر معروف شد من یک دست روی گوشیم بازی کردم مشکلی با گرافیک و لگ و این چیزا نداشتم اما سبک و نوع شکل بازی حالمو بهم زد

    • امیر
      امیر | ۲۵ مهر ۱۳۹۷

      عروسک بازی نیست دوست عزیز بهتره بدونید که علت افت پابجی گرفتن های گراند بود که اگه یه نفر میرفت بالای کوه آدم پوستش کنده میشد تا بزندش ولی تو فورتنایت سیستم بیلدینگ و بیلد های آماده این کارو خیلی راحت تر کرد تازه پابجی هنوز همون هست ولی فورتنایت با آپدیتش بعضی گان‌ ها رو حذف‌ میکنه و جدید اضافه میکنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی