ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ترجمه همزمان گوگل اسیستنت
تکنولوژی

حالا تمام هدفون های مجهز به گوگل اسیستنت قادر به ترجمه همزمان هستند

پیکسل بادهای گوگل سال گذشته با دو خصوصیت جدید روانه بازار شدند: پشتیبانی از گوگل اسیستنت، و امکان ترجمه همزمان از طریق مترجم گوگل. تا آن موقع، این خصوصیت فقط در انحصار پیکسل بادهای گوگل ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

پیکسل بادهای گوگل سال گذشته با دو خصوصیت جدید روانه بازار شدند: پشتیبانی از گوگل اسیستنت، و امکان ترجمه همزمان از طریق مترجم گوگل. تا آن موقع، این خصوصیت فقط در انحصار پیکسل بادهای گوگل قرار داشت اما در سال 2018 ایرفون‌هایی روانه بازار شدند که تعامل با گوگل اسیستنت جزو امکانات پیش فرض آن‌ها بود.

حالا گوگل اعلام کرده که با انتشار یک آپدیت برای دستیار اسیستنت، از این پس تمامی ایرفون‌های پشتیبانی کننده از این دستیار هوشمند می‌توانند از ویژگی مفید ترجمه همزمان بهره‌مند شوند. ترجمه همزمان گوگل اسیستنت در نسخه‌های اولیه مشکلات ریز و درشتی داشت، اما حالا و با به‌روزرسانی‌های مستمر ارتقاء یافته و 40 زبان رایج دنیا را پشتیبانی می‌کند.

تا پیش از این، استفاده از گوگل ترنسلیت روی پیکسل باد فقط از طریق گوشی‌های پیکسل ممکن بود. اما حالا این محدودیت برداشته شده و کافیست گوشی شما مبتنی بر اندروید 6.0 مارشملو و نسخه‌های جدیدتر باشد که بتوانید از امکان ترجمه همزمان گوگل اسیستنت استفاده کنید.

یکی از نویسندگان تک‌اینسایدر که موفق به تست این قابلیت شده، در مورد آن می‌گوید: "من تا حالا مترجمی ندیده بودم که بتواند زبان کره‌ای را با چنین دقتی به انگلیسی ترجمه کند". هر چند وی در ادامه می‌گوید که ظاهرا مترجم گوگل هنوز در ترجمه سه جمله یا بیشتر اندکی گیج می‌شود: "شما نمی‌توانید با این مترجم یک مکالمه عادی داشته باشید، اما می‌توانید یک سوال ساده از آن بپرسید".

اگر دارای یکی از هدست‌های مجهز به گوگل اسیستنت ال جی، سونی، JBL یا Bose هستید می‌توانید همین حالا خصوصیت مترجم همزمان گوگل را در آن‌ها امتحان کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • pouya lord2
    pouya lord2 | ۲۴ مهر ۱۳۹۷

    مترجم گوگل رو خود گوشی هم خیلی خوبه و حالت مکالمه هم داره اما مشکلش همین هست که تو متن اشاره شد اگر سریع و زیاد صحبت بشه خیلیش را نمی گیره

  • herogame
    herogame | ۲۳ مهر ۱۳۹۷

    تعجب میکنم اینکه گوگل هنوز در حالت آفلاین سوالات ساده ای مثل اعلام زمان یا تاریخ رو نمیتونه انجام بده، دستیار صوتیش تقریبا همه کارش به صورت آنلاینه و واسه ما جهان چندمی ها که همه جا اینترنت نداریم واقعا تاسف باره یعنی تکنولوژی که وجود داره اما قابل استفاده نیست ?

مطالب پیشنهادی