ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلفن همراه فعال در کشور
تکنولوژی

٨٨ میلیون تلفن همراه در کشور فعال هستند

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در سال ١٣٩٦، تعداد مشترکان تلفن همراه مشغول به کار به ٨٨ میلیون رسید که نسبت به سال ١٣٩٥، ٧ درصد رشد داشته است. این آمار ٨ میلیون بیشتر از ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۵

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در سال ١٣٩۶، تعداد مشترکان تلفن همراه مشغول به کار به ٨٨ میلیون رسید که نسبت به سال ١٣٩۵، ٧ درصد رشد داشته است. این آمار ٨ میلیون بیشتر از جمعیت فعلی کشورمان است و به نظر می‌رسد تعداد افرادی که دارای دو یا چند موبایل هستند نسبت به پارسال بیشتر شده است. این مرکز اعلام کرده که تعداد مشترکان تلفن همراه در سال ١٣٩۶ نسبت به سال ١٣٨۵، ۴٧۴ درصد افزایش یافته است.

٢٠ درصد تعداد مشترکان تلفن همراه در سال ١٣٩۶، را تهرانی‌ها تشکیل می‌دهند. آنطور که گزارش کافه بازار در بهار امسال نوشته بود، 80 درصد گوشی کاربران را برندهای هواووی و سامسونگ تشکیل می‌دهند و با توجه به اینکه این آمار بر اساس جامعه آماری نزدیک به 40 میلیون یوزر کافه بازار اعلام شده، می‌توان آن را به عنوان یک آمار موثق برای کل گوشی‌های موبایل فعلی نیز در نظر گرفت.

تلفن همراه فعال در کشور

ضریب درصد موبایل با این حساب چیزی بیشتر از 110 درصد اعلام شده و گفتنیست سال گذشته نیز ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور از صد گذشته بود، مقایسه آمار یک سال اخیر منتهی به پایان خرداد سال جاری نشان می‌دهد مجموع مشترکان تلفن همراه در کشور نسبت به سال قبل، 8.8 درصد رشد کرده‌اند.

از این تعداد موبایل‌های روشن در کشور هم سهمی بیش از 50 میلیون در دست اپراتور اول است و بیش از 33 میلیون را نیز ایرانسل پشتیبانی می‌کند و در این میان رایتل چیزی حدود 2.5 میلیون مشترک، رتبه سوم را بر عهده دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • enrix
    enrix | ۲۳ مهر ۱۳۹۷

    خوب چیز عجیبی نیس من همین الان از یه تلفن معمولی و ساده برای مکالمه استفاده میکنم و یکی هم برای جاهای امن که خطر افتادن گوشیی به جایی یا شکستگی و سقوط نیس برای اینترنت و وبگردی و بقیه چیزا.بیشتر از این حرفاس

  • alispiderman
    alispiderman | ۲۳ مهر ۱۳۹۷

    کافه بازار مدل موبایلمونو از کجا میفهمه??
    نکنه چیزای دیگه هم میفهمه??
    من که خیلی وقته حذفش کردم??

مطالب پیشنهادی