ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ساخت ECU ایرانی با حمایت سایپا؛ افزایش داخلی سازی در اثر تحریم ها

این روزها هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت در فضایی حدود ۳۰ هزار متر مربع در حال برگزاری است. ­۳۸۰ شرکت داخلی و ۱۸۰ شرکت خارجی از کشورهای آلمان هند، چین،­ تایوان،­ روسیه،­ ژاپن،­ الجزایر،­ سوئیس،­ ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

این روزها هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت در فضایی حدود ۳۰ هزار متر مربع در حال برگزاری است.
­۳۸۰ شرکت داخلی و ۱۸۰ شرکت خارجی از کشورهای آلمان هند، چین،­ تایوان،­ روسیه،­ ژاپن،­ الجزایر،­ سوئیس،­ ایتالیا،­ چک و فرانسه آخرین دستاوردهای خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند.مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه بازدید از غرفه های این نمایشگاه در خصوص تحریم های ایجاد شده و خروج ولوو از کشور گفت: در دنیا و در حوزه صنعت خودروسازی اتفاقی در حال انجام و قطب های دیگری در حال شکل گیری است که محصولات با کیفیت بالاتر و قیمت تجاری مناسب عرضه می کنند و گروه سایپا در حال شناسایی و مذاکره با این قطب های جدید خودروسازی است و بر این اساس با وجود خروج شرکای خارجی از کشور به زودی با شرکت های جدید و مدرن همکاری ها‌ آغاز خواهد شد.

داخلی سازی
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص قیمت گذاری محصولات اعلام کرد: قیمت گذاری خودروهای داخلی در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است و تا این لحظه هیچ گونه افزایش قیمتی صورت نپذیرفته و اگر سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان استراتژی جدیدی در خصوص قیمت گذاری خودروهای داخلی مطرح کند موظف به اجرا خواهیم بود.
وی با بیان اینکه افزایش کیفیت محصولات رمز بقا خودروسازان داخلی است گفت: بحث تحریم های ظالمانه آمریکا باعث شده تعدادی از شرکای خودروسازان داخلی تمایلی به ادامه فعالیت نداشته باشند و بر همین اساس تمرکز گروه سایپا بر استفاده از نخبگان کشور در خصوص داخلی سازی قطعات و افزایش کیفی سازی است.
جهرودی گفت: در طرح فراخوانی که گروه سایپا برای جذب نخبگان صنعتی و دانشگاهی اعلام کرده خوشبختانه حضور بسیار خوبی از افرادی که همواره در طول 40 سال انقلاب همراهی داشته اند به چشم می خورد و در این موضوع توانسته ایم قطعه ECU خودرو که یکی از پیشرفته ترین و تکنولوژیک ترین قطعات خودرو است را داخلی سازی کنیم و به خودکفایی برسانیم و در آینده ای نزدیک این موضوع را به صورت عملی بر روی خودروهای گروه سایپا اجرایی خواهیم کرد.
ECU مخفف Electronic Control Unit یا واحد کنترل الکترونیک است و همان‌طور که مى دانید خودروهاى انژکتورى بدلیل عملکرد بهتر و توانایى پاس کردن استانداردهاى آلودگى، بطور کامل در تمام دنیا جایگزین خودروهاى کاربراتورى شده ‌اند و مغز این سیستم ECU است.
‏ECU با توجه به سنسورهایى که به موتور متصل است وضعیت و شرایط خودرو را تحلیل کرده و پاسخ‌ هاى لازم را به خروجى ها که عبارتند از: انژکتورها، جرقه زن‌ ها و ... اعمال مى ‌کند. سنسورهاى کیت ‌هاى انژکتورى مختلف هستند که هر چه تعداد آنها بیشتر باشد ECU بهتر مى تواند شرایط موتور را درک کند.

گفتنی است که در دور قبلی تحریم ها، ایرانیزه شدن ECU محصولات اروپایی ایران خودرو منجر به بروز مشکلاتی برای مصرف کنندگان شده بود، حال امید است که مهندسان سایپا با درس گرفتن از تجربیات گذشته بتوانند کیفیت این قطعه مهم را در سطح استانداردهای قبلی حفظ نمایند، تا بلکه از کیفیت خودروها بیش از پیش کاسته نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • pouya20
    pouya20 | ۲۴ مهر ۱۳۹۷

    ساخت سایپا نیست. ساخت ماست. مشکلی هم نداره. ما متخصص های اینکار رو داریم که ایرانین ولی اونور آب تحصیل کردن. البته دوستانی که میگن بستگی خارجی نداشته باشه یه لحظه فکر کنن ببینن تو کشور ما کسی میکرو کنترلر میسازه؟ یا خازن و مقاومت SMD هست؟ کلا تو دنیا چندتا شرکت چنین چیزهایی میسازن؟ اینها پایه تمام تولیدات الکترونیکن. تو دنیا هم سه چهارتا سازنده عمده وجود داره و دیگر هیچچی. تولید محصولات الکترونیکی با هویج فرق داره دوستان. اگر میخواید این چیزها تو ایران تولید بشه باید از سامسونگ و چند تا شرکت بزرگ الکترونیکی دنیا بخواید بیان فقط ایران تولید کنن. کار ما نیست!

    • nexaen
      nexaen | ۲۴ مهر ۱۳۹۷

      پویا جان موضوع قطعات SMD یا خازن و ترانزیستور نیست. موضوع سر شماتیک و طراحی مداره؛ موضوع سر تکنولوژی و دانش طراحیه. آلمان و سوئد هم این قطعات رو تولید نمیکنن ولی برد های تخصصی میسازن با این قطعات. موضوع دانش طراحیه، نه داشتن تکنولوژی ساخت کامپوننت های SMD یا ساخت میکرو کنترلر، موضوع برنامه نویسی میکرو و سخت افزار و برنامه نویسی های سطح پایینه (اسمبلی)؛

      • pouya20
        pouya20 | ۲۶ مهر ۱۳۹۷

        با سلام. مدارها رو ما طراحی میکنیم. نرم افزار هم کار خودماست. با همون نرم افزارهای آلمانی که میگید. مشکل فقط کامپوننته . کار درباره اون نمیشه تو صنعت خودرو کرد

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲۴ مهر ۱۳۹۷

    فقط امیدوارم اینم مثل تولیدات خودشان وابستگی خارجی نداشته باشه، اگر تولید شد دیجیاتو لطفا موشکافی کنید تا معلوم شه!

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۲۴ مهر ۱۳۹۷

    خب خوبه حالا باید از این به بعد منتظر قیمت گزاف برای ecu های خارجی باشیم
    ایرانیه ارزون تر نیست فقط باعث میشه خارجیه از دور خارج بشه و بعدا برای خرید ۳ برابر ازت بگیرن تا جنس با گیفیت بذارن....همچین جریانی رو برای آلیاژ سر سیلندر ماشسن داشتیم که قیمت فرانسوی چند سال کار کرده از نو ایرانی بالاتر بود و کیفیتش هم بهتر

مطالب پیشنهادی