ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سومین نمایشگاه خودرو تهران در انحصار چینی‌ها

بی شک نمایشگاه خودرو تهران بزرگترین رویداد خودرویی کشور و همچنین یکی از پرمخاطب ترین نمایشگاه های برگزار شده در سال است. از این رو حضور فعالان صنعت خودرو در این نمایشگاه می تواند بهترین ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | ۰۱:۵۷

بی شک نمایشگاه خودرو تهران بزرگترین رویداد خودرویی کشور و همچنین یکی از پرمخاطب ترین نمایشگاه های برگزار شده در سال است. از این رو حضور فعالان صنعت خودرو در این نمایشگاه می تواند بهترین فضا را برای تبلیغ و معرفی مجموعه ها ایجاد کند.
آبان ‌ماه امسال سومین نمایشگاه خودرو تهران برگزار خواهد شد؛ نمایشگاهی که بعد از ‌وقفه بیش از یک‌ دهه‌ ای، با تلاش تیم اجرایی یک شرکت خصوصی در سه سال پیش دوباره برپا شد. در اولین دوره نمایشگاه خودرو تهران در سال ١٣٩۵، این نمایشگاه در حد استانداردهای بین‌ المللی در سطح خاورمیانه برگزار شد و شاهد حضور پرشور شرکت‌ های واردکننده خودرو، همچنین خودروسازان و اولین نمایشگاه ایران کلاسیکا بودیم.
در شرایطی قرار است که شهر آفتاب تهران، میزبان سومین دوره از نمایشگاه بین المللی خودروی تهران باشد که هنوز وضعیت صنعت و بازار خودروی کشور با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و معلوم نیست که تا چند هفته ی دیگر، رویکرد خودروسازان و شرکت های فعال خودرویی چگونه خواهد بود؟در دومین دوره برپایی یعنی سال ١٣٩۶، برگزاری این نمایشگاه با بسته‌ بودن ثبت‌ سفارش خودروهای وارداتی مصادف شد که حضور نصف‌ و نیمه واردکنندگان خودرو را در پی داشت. در مقابل خودروسازان داخلی و چینی‌ ها حضور پررنگی در این نمایشگاه داشتند. همچنین دومین نمایشگاه ایران‌ کلاسیکا در سطح بسیار بالاتری برگزار شد.
اما سومین دوره این نمایشگاه در سال جاری درحالی برگزار خواهد شد که احتمالا شاهد حضور واردکنندگان خودرو نخواهیم بود، زیرا ممنوعیت واردات خودرو از تیرماه سال جاری باعث شده است اکثر شرکت‌ های واردکننده خودرو به تعطیلی کشیده شوند و بقیه ى شرکت های واردکننده که قطب اصلی جذابیت نمایشگاه به حساب می آید، این روزها با مشکلات شدیدی مواجه هستند و ادامه دار شدن ممنوعیت واردات خودرو، توجیه اقتصادی برای حضور در این نمایشگاه را از بین خواهد برد. قطعا در نمایشگاه سوم شاهد حضور بسیار پرشورتر و قدرتمند خودروسازان چینی خواهیم بود. البته شاید حضور خودروسازان بزرگ دولتی در این نمایشگاه کمرنگ شود زیرا برنامه‌ های اولیه مشترک آنها با خودروسازان فرانسوی به‌ دلیل تحریم‌ ها معلق شده است.نمایشگاه خودرو تهرانبا شرایط فعلی پیش بینی می شود که شرکت هایی چون ایران خودرو، سایپا، کرمان موتور، گروه بهمن، سیف خودرو، رامک خودرو، خودروسازی فردا، آذویکو، مدیران خودرو، کارمانیا، ریگان خودرو، آمیکو و… حضور قوی را در سومین دوره از نمایشگاه خودروی تهران داشته باشند. حتی پیش بینی می شود که تعداد قابل توجهی از این شرکت ها محصولات جدیدی را هم به این نمایشگاه بیاورند.
همچنین امیدواریم بخش ‌های جانبی این نمایشگاه با کیفیت دوره های قبلی همراه باشد. به هر حال می‌ توان گفت نمایشگاه سوم تهران، به کام چینی ‌ها خواهد بود و شرکت‌ های چینی، شعبه‌ ای از نمایشگاه بیجینگ را در تهران برگزار خواهند کرد. سومین نمایشگاه خودرو تهران 22 تا 26 آبان ماه امسال در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی