ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ایده جالب فورد برای حذف چراغ های راهنمایی با سیستم IPM [تماشا کنید]

چراغ های راهنمایی در کنار افزایش ایمنی عبور و مرور، گاهی اوقات می توانند باعث هدر رفتن وقت ارزشمند شهروندان شوند؛ به ویژه در مواقعی که جریان ترافیک سبک بوده و خودروهای دیگری در تقاطع ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

چراغ های راهنمایی در کنار افزایش ایمنی عبور و مرور، گاهی اوقات می توانند باعث هدر رفتن وقت ارزشمند شهروندان شوند؛ به ویژه در مواقعی که جریان ترافیک سبک بوده و خودروهای دیگری در تقاطع ها حضور نداشته باشند.

بنا بر نتایج یک تحقیق شهروندان سالانه بطور میانگین حدود دو روز از عمر خود را در پشت چراغ قرمز سپری می کنند. برای جلوگیری از هدر رفت این زمان قابل توجه، مهندسین فورد وارد عمل شده و ایده یا به عبارت بهتر سیستمی را برای حذف چراغ قرمزها توسعه داده اند.

فورد

این سیستم، مدیریت اولویت تقاطع (Intersection Priority Management) نامگذاری شده و به طور اختصاری IMP خوانده می شود. هسته اصلی سیستم IPM را تکنولوژی ارتباطات بین خودرویی یا همان V2V تشکیل می دهد.

وقتی که دو خودرو به یک تقاطع نزدیک می شوند، با تکنولوژی V2V بین آنها ارتباط برقرار شده و سیستم ابداعی فورد سرعت ایده آل را برای عبور امن از تقاطع پیشنهاد می کند.

77f4c767-ford-connected-vechiles-1

با توجه به این موضوع، خودروها دیگر مجبور به ایست کامل نیستند. فورد عقیده دارد در کنار صرفه جویی در زمان، این تکنولوژی می تواند به دلیل جلوگیری از توقف های مکرر، صرفه جویی در مصرف سوخت را نیز به دنبال داشته باشد. همچنین از تصادفات رخ داده در تقاطع ها که حدود 60 درصد از کل سوانح ترافیکی را در بر می گیرند، به میزان قابل ملاحظه ای کاسته می شود.

اگر چه سیستم ابداعی فورد کمی رادیکال دیده می شود، اما این کمپانی می گوید که ایده خود را از عبور و مرور افراد در مکان های شلوغ و پر تردد و تغییر سرعت آنها برای جلوگیری از برخورد با دیگران، الهام گرفته است. البته نکته ای که فورد نادیده گرفته اینست که برخورد دو فرد پیاده رو در یک مکان پر رفت و آمد متفاوت از برخورد دو خودرو در تقاطع ها بوده و پیامدهای متفاوتی دارند!

e0cb3bbf-ford-connected-vechiles-3

فورد استفاده از سیستم IPM را هم برای خودروهای عادی و هم برای اتومبیل های خودران محتمل می داند. از آنجایی که در خودروهای عادی رانندگان باید حواسشان به دستورالعمل های نمایش داده شده روی داشبورد و اجرای آنها معطوف باشد، به کارگیری این سیستم در اتومبیل های خودران انتخابی امن تر پنداشته می شود.

در پایان دعوت می کنیم با تماشای ویدیوی زیر از نحوه عملکرد سیستم IPM بهتر مطلع شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی