ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اقدامی تازه برای رقابت با اسپاتیفای؛ اپل سرویس Asaii را خریداری کرد

به گزارش اکسیوس اپل به تازگی Asaii، یک شرکت تحلیلگر موسیقی که در زمینه کشف هنرمندان نوظهور فعالیت می‌کند را خریداری کرده است. به نظر می‌رسد که تصمیم کوپرتینویی‌ها در واکنش به اقدام اخیر رقیب ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۵

به گزارش اکسیوس اپل به تازگی Asaii، یک شرکت تحلیلگر موسیقی که در زمینه کشف هنرمندان نوظهور فعالیت می‌کند را خریداری کرده است. به نظر می‌رسد که تصمیم کوپرتینویی‌ها در واکنش به اقدام اخیر رقیب قدرتمندشان اسپاتیفای صورت گرفته که حالا به هنرمندان فاقد قرارداد هم اجازه می‌دهد که آثار خود را مستقیما در این سرویس بارگذاری کنند.

خرید اپل بعد از اعلام رسمی شرکت Asaii انجام شده که ماه گذشته از تعطیلی سرویس خود در چهاردهم اکتبر خبر داده بود. Asaii از یک داشبورد تشکیل شده که می‌تواند به طور همزمان از شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های استریم موسیقی داده جمع‌آوری کند. به لطف این داده‌ها، ناشران می‌توانند برای کمپین‌های بازاریابی و تورهای موسیقی گروه‌های تحت حمایت خود برنامه‌ریزی کنند.

هر چند، کاربرد اصلی این داشبورد کمک به کشف هنرمندان مستعد پیش از به شهرت رسیدن آن‌هاست؛ موضوعی که می‌تواند برای ناشران و اسپانسرها خبر خوشحال‌کننده‌ای باشد. سازندگان Asaii ادعا می‌کنند که تکنولوژی پیشرفته آن‌ها می‌تواند برای ناشران پیش‌بینی کند که آیا آثار یک هنرمند مستعد بین «10 هفته تا یک سال دیگر» وارد جداول آثار محبوب و پرفروش موسیقی می‌شود یا خیر.

اما Asaii به غیر از این کار، الگوریتم‌های پیشرفته‌ای نیز دارد که سرویس‌های استریم موسیقی می‌توانند از آن‌ها برای پیشنهاد موسیقی‌ به کاربران خود استفاده کنند. گفته شده که اپل از این تکنولوژی برای رقابت با قابلیت‌های Daily Mix و Discover Weekly اسپاتیفای استفاده خواهد کرد.

گفته‌ها حاکی از آنند که اپل با پرداخت مبلغی در حدود 100 میلیون دلار Asaii را به تصاحب خود درآورده است. لازم است بدانید که این دومین شرکت موسیقی محوری است که اپل طی ماه‌های اخیر خریداری می‌کند. ماه گذشته، اپل سرویس بزرگ تشخیص موسیقی Shazam را نیز به زیرمجموعه‌های خود اضافه کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی