ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

باتری گلکسی نوت ۹
تکنولوژی

تست باتری گلکسی نوت ۹ و آیفون XS Max [تماشا کنید]

فارغ از اینکه یک موبایل پرچمدار یا اقتصادی است، در صورتی که باتری آن به اندازه ای ظرفیت نداشته باشد که تنها در پایان روز نیاز به شارژ مجدد پیدا کند، احتمالا کمتر خریداری سراغ ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

فارغ از اینکه یک موبایل پرچمدار یا اقتصادی است، در صورتی که باتری آن به اندازه ای ظرفیت نداشته باشد که تنها در پایان روز نیاز به شارژ مجدد پیدا کند، احتمالا کمتر خریداری سراغ آن خواهد رفت.

با افزایش سایز موبایل ها و مصرف سخت افزاری آنها کمپانی های موبایل ساز ناچار به استفاده از باتری های بزرگتر شده اند که در نتیجه به شکل گیری رقابتی بین در این زمینه منجر شده است. با این حال شرکتی مثل اپل مدعی است که با بهینه سازی های نرم افزاری نیاز به پیاده سازی باتری های با حجم بسیار بالا را تا حدی از بین برده است.

اگرچه باتری تعبیه شده در گلکسی نوت ۹ ظرفیتی برابر با ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت داشته و حدود ۲۰ درصد از باتری ۳۱۷۴ میلی آمپر ساعتی آیفون XS MAX بزرگتر است اما با توجه به تفاوت نرم افزاری و سخت افزاری آنها نمی توان در تعیین اینکه کدام یک شارژدهی بهتری دارد، تنها به اعداد و ارقام بسنده کرد.

PhoneBuff برای بررسی این مساله یک تست باتری چند ساعته را روی این دو موبایل انجام داده و برای برطرف کردن شک و شبهه ها تست را با بازوی رباتیک پیاده سازی کرده است. بخش های مختلف تست از تماس تلفنی گرفته تا استفاده از اپ های شبکه اجتماعی، وبگردی و اجرای بازی را شامل می شود.

پس از ۸ ساعت از اجرای این آزمایش ۳۷ درصد از باتری گلکسی نوت ۹ باقی مانده و این در حالی است که باتری آیفون XS MAX آخرین نفس های خود را هم کشیده است.

یکی از بخش هایی که فشار زیادی را روی باتری آیفون وارد کرد استفاده از اینستاگرام بود، با این حال نباید فراموش کرد که افراد مختلف به روش های گوناگونی از موبایل بهره می برند و از این رو نمی توان یک تست را ملاک دقیقی برای تعیین کارایی موبایل قرار داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • MOHAMMAD-7
    MOHAMMAD-7 | ۲۵ مهر ۱۳۹۷

    از نظر باطری با نوت کل کل نکن???

  • آریا
    آریا | ۲۴ مهر ۱۳۹۷

    سامسونگه بلوتوثش روشن بود چرا؟

  • mchkzdgn
    mchkzdgn | ۲۳ مهر ۱۳۹۷

    جالبه چون ایفون باخته تست و اون اخرش نوشتین البته در شرایط فلان و بهمان که توجیه بیارین خلاصه که خبر رسان باشید نه دخالت توی خبر

مطالب پیشنهادی