ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حمله سایبری به پنتاگون
تکنولوژی

حمله سایبری علیه پنتاگون و درز اطلاعات محرمانه ۳۰ هزار کارمند آن

مقامات آمریکا از وقوع حمله سایبری علیه پنتاگون و درز اطلاعات محرمانه ۳۰ هزار نفر از پرسنل این سازمان خبر دادند. در جریان این اتفاق ظاهرا هکرها توانسته اند به اطلاعات شخصی کاربران و همچنین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

مقامات آمریکا از وقوع حمله سایبری علیه پنتاگون و درز اطلاعات محرمانه ۳۰ هزار نفر از پرسنل این سازمان خبر دادند. در جریان این اتفاق ظاهرا هکرها توانسته اند به اطلاعات شخصی کاربران و همچنین شماره های مربوط به کارت های اعتباری آنها دسترسی پیدا کنند.

این اطلاعات نیز از طریق سیستمی در دسترس قرار گرفته که سوابق مربوط به سفرهای افراد را ثبت و ضبط می کرده. البته مدیریت این سیستم در اختیار وزارت دفاع آمریکا قرار نداشته و یک پیمانکار ثالث آن را کنترل می کرده است.

ژوزف باچینو سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ضمن کوچک شمردن حمله سایبری علیه پنتاگون گفته که تنها درصد کوچکی از کارکنان این وزارت خانه تحت تاثیر آن قرار گرفته اند. با این حال اما نباید فراموش کرد که وزارت دفاع آمریکا سازمانی بسیار بزرگ است و می توان آن را بزرگ ترین شرکت دولتی آمریکا با ۱.۳ میلیون کارمند نظامی و ۷۴۲ هزار نیروی غیرنظامی دانست. تعداد افراد یا به تعبیر این افسر «درصد کوچک» کارکنانی که تحت تاثیر حمله سایبری قرار گرفته اند با حدود ۳۰ هزار نفر برابری می کند.

وزارت دفاع آمریکا ۲ میلیون نفر کارمند دارد

البته آمار دقیقی از اهداف این حمله در دست نیست اما آنطور که یک منبع ناشناس گفته بررسی ها ادامه دارد و به احتمال زیاد رقم خیلی بیشتر از چیزی است که اعلام شده.

نکته دیگر آنکه هنوز نمی دانیم این اتفاق دقیقا چه زمانی رخ داده است. با وجود آنکه اخبار مربوط به آن اخیرا به بیرون درز کرده احتمال می رود که حمله سایبری علیه پنتاگون ماه ها قبل رخ داده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲۳ مهر ۱۳۹۷

    اونجا که‌هک میشه اینحام هک میشه منتها بی سرو صدا تا کسی نهمه

مطالب پیشنهادی