ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Lexus-NX_2015
خودرو

لکسوس ساخت چین می شود؛ تغییر استراتژی تویوتا برای کاهش هزینه ها

بر اساس شنیده ها کمپانی تویوتا در نظر دارد محصولات برند لوکس لکسوس را در چین تولید کند. هدف از اتخاذ چنین تصمیمی بهبود قدرت رقابت در برابر برندهای آلمانی و افزایش فروش اعلام شده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

بر اساس شنیده ها کمپانی تویوتا در نظر دارد محصولات برند لوکس لکسوس را در چین تولید کند. هدف از اتخاذ چنین تصمیمی بهبود قدرت رقابت در برابر برندهای آلمانی و افزایش فروش اعلام شده است.

ظاهرا منبع این خبر چهار فرد مطلع از داخل خودروساز ژاپنی هستند. به گفته این افراد در دو سال گذشته، تویوتا مشغول تحقیق مکان مناسب در کشور چین جهت راه اندازی کارخانه هایی برای تولید مدل های مختلف لکسوس بوده است.

لکسوس

نکته جالب توجه اینکه پیش تر تویوتا به دلیل چالش های مربوط به مباحث کیفیت و سودآوری تمایلی برای انتقال خطوط تولید لکسس به چین از خود نشان نداده بود.

آنطور که رویترز گزارش کرده، شرکای تجاری FAW و گروه اتومبیل گوانگژو (Guangzhou Automobile Group) جزو کاندیداهای اصلی برای ساخت محصولات لکسوس بوده و تویوتا مذاکراتی را با آنها در این راستا داشته است.

در سال های اخیر، چینی ها ثابت کرده اند که توانایی ساخت کالاهایی با کیفیت را دارند. از سوی دیگر دولت این کشور سیاست جدیدی را در پیش گرفته که بنا بر آن خودروسازان خارجی می توانند بطور کامل مالک کارخانه های خود شده یا کنترل بخش اعظمی از فعالیت های خود را در اختیار داشته باشند.

با توجه به این دو فاکتور، به نظر می رسد تویوتا تغییر عقیده داده و به فکر تولید لکسوس در پر جمعیت ترین کشور جهان افتاده است.

بد نیست اشاره کنیم چینی ها رفته رفته در حال رفع محدودیت های مربوط به مالکیت خارجی ها در صنعت خودرو هستند. به عبارت دیگر خودروسازان خارجی از این به بعد ملزم به ایجاد شرکت های مشترک (جوینت ونچر) با کمپانی های چینی نبوده و می توانند بطور مستقل عمل کنند. در حال حاضر تویوتا مدل هایی مثل کمری، هایلندر، کرولا، لِوین و کراون را با شرکای تجاری چینی تولید می کند.

به نقل از منابع آگاه مذکور، "تمامی مقدمات لازم کمابیش انجام شده" و تویوتا منتظر چراغ سبز هیئت مدیره است تا تصمیم خود را نهایی کند.

البته این تصمیم مخالفانی را نیز از داخل کمپانی تویوتا دارد. آنها به کارخانه واقع در جزیره کیوشو و فاصله دریایی دو روزه با شانگهای اشاره می کنند. همچنین کاهش تعرفه از 25 به 15 درصد برای خودروهای وارداتی به چین را دیگر دلیل مخالفت خود می دانند.

یکی از سخنگویان تویوتا اضافه کرده:

ما همیشه نیاز به تولیدات محلی را ارزیابی می کنیم، درست مثل ساخت مدل های لکسس در چین. در زمان کنونی ما هیچ برنامه ای برای تولید اتومبیل های لکسوس در چین نداریم.

با وجود چنین اختلاف نظرهایی، حال باید منتظر ماند و دید که چه سرنوشتی در انتظار لکسوس و محصولات لوکس آن است، اما جالب است بدانید که مدیران تویوتا پیش از این ضعف کیفیت را مهمترین دلیل خود برای عدم ساخت محصولات در چین ذکر می کردند، حالا ظاهرا این مسئله به کلی رفع شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲۳ مهر ۱۳۹۷

    تصمیمی که المان ها قبلا گرفته‌بودن

  • آریا
    آریا | ۲۳ مهر ۱۳۹۷

    خریت محض

مطالب پیشنهادی