ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارکنان مایکروسافت خواستار عدم همکاری آن با ارتش آمریکا شدند

هفته قبل گوگل از پروژه محاسبات ابری نظامی «زیرساخت دفاعی سازمانی مشترک» با ارزشی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار کناره گیری کرد. دلیل این کناره گیری اعتراضات و دغدغه کارکنان مبنی بر احتمال زیر پا ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

هفته قبل گوگل از پروژه محاسبات ابری نظامی «زیرساخت دفاعی سازمانی مشترک» با ارزشی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار کناره گیری کرد. دلیل این کناره گیری اعتراضات و دغدغه کارکنان مبنی بر احتمال زیر پا گذاشتن برخی اصول حرفه ای بود و حالا به نظر می رسد کارکنان مایکروسافت نیز همین رویه را در پیش گرفته اند.

تعداد نامشخصی از کارکنان کمپانی ردموندی با انتشار بیانیه ای تاکید کرده اند که دلیل اشتغال آنها در مایکروسافت این پیش فرض بوده که از دستاوردها و تخصص آنها برای آسیب زدن یا آزار دیگران استفاده نمی شوند.

پروژه JEDI

آنها همچنین مدیران اجرایی مایکروسافت را به خیانت به اصول هوش مصنوعی شرکت متهم کرده اند که بر اساس آن هوش مصنوعی در کنار منفعت کوتاه مدت باید منصفانه، قابل اعتماد، ایمن، خصوصی، انحصاری، شفاف و مسئولیت پذیر باشد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

نباید از کنار JEDI به سادگی عبور کنیم. این پروژه محرمانه ۱۰ میلیارد دلاری با هدف ایجاد یک نیروی نظامی مرگبارتر زیر نظر دولت ترامپ ایجاد شده است. کارکنان گوگل نیز به همین خاطر به اعتراض برخاسته و کمپانی را متبوعشان را مجبور به عقب نشینی کردند. ما هم همین کار را می کنیم.

یکی از سخنگویان مایکروسافت در واکنش به انتشار این بیانیه تاکید کرده که این کمپانی در ضرب الاجل مشخص شده که سه روز قبل بوده، پیشنهاد را خود را برای پروژه JEDI مطرح کرده است. علاوه بر این وی مدعی شده که راهی برای تایید اعتبار این بیانیه و نگارش آن از سوی کارکنان مایکروسافت وجود ندارد.

این پروژه عظیم علاوه بر نگرانی های اخلاقی کارکنان شاغل در سیلیکون ولی، منازعه های دیگری را نیز به راه انداخته است. در حالی که آمازون معتقد است پیاده سازی آن باید به یک طرف واگذار شود، شرکت های دیگر نظیر مایکروسافت، IBM و اوراکل بر این باورند که هر بخش از پروژه JEDI باید در اختیار یک کمپانی قرار گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی