ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینترنت روستایی
تکنولوژی

تجهیز ۵۰ هزار روستا به اینترنت پرسرعت

مدیرکل امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تجهیز۵۰ هزار روستای بالای ۱۵ خانوار به سیستم اینترنت پرسرعت تا پایان شهریورماه ۱۳۹۸ خبر داد. «مهرداد ترابیان» خبر داده که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۷

مدیرکل امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تجهیز۵۰ هزار روستای بالای ۱۵ خانوار به سیستم اینترنت پرسرعت تا پایان شهریورماه ۱۳۹۸ خبر داد.

«مهرداد ترابیان» خبر داده که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور قصد دارد طی یک سال در سه بخش تلفن ثابت، همراه اول و اینترنت روستاها، قدم‌های اساسی بردارد که برای این منظور از پیشنهادها و نظرهای نمایندگان و کارشناسان استفاده خواهد شد.:

«به‌دلیل برخی تحریم‌های ناجوانمردانه برخی شرکت‌های فروشنده تجهیزات تمایلی به فروش محصول به ایران ندارند که این امر مشکلی در تأمین تجهیزات ایجاد کرده است.»

اینترنت روستایی

مدیر کل امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد:

«در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد ارتباطات به بخش خصوصی واگذار شده و تنها کمتر از ۱۰ درصد با مسوولیت این وزارتخانه اجرا می‌شود و با این حال با هماهنگی‌های انجام شده این وزارتخانه نظارت جدی بر امور دارد.»

او هم‌چنین به توسعه ایستگاه‌های BTS و دکل‌های مخابراتی آنتن دهی نیز اشاره داشته و هزینه آنها را نسبت به پارسال چند برابر خوانده است: «این ایستگاه‌ها سال گذشته با ۲۵۰ میلیون تومان قابل تجهیز و راه‌اندازی شده بود، در حالی که در وضعیت فعلی با کم‌تر از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم قابل تهیه و تجهیز نیستند.»

اینترنت روستایی

پیش از این بیش از 32 هزار روستا از اینترنت پر سرعت برخوردار بودند و به نظر می‌رسد که دولت عزم خود را جزم کرده تا این مقدار را بیشتر و بیشتر کند.

به گفته کارشناسان ارتقای زندگی در روستاهای کشور را می‌توان اقدامی دیگر جهت جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها عنوان کرد و با سیاست‌های تشویقی در این خصوص همچون رونق کسب و کار در روستاها، تولیدات کشاورزی و معرفی مناطق گردشگری را رونق بخشید. آنها باور دارند که بردن خدمات به روستا و فرهنگ سازی جهت استفاده صحیح از امکانات باید در داخل هر استان بر اساس ویژگی‌های مختلف قومی نژادی و فرهنگی همان منطقه ساماندهی شود و استانداران در این خصوص نقش مهمی بر عهده دارند.

بی تردید اینترنت برای روستاها یک نیاز مبرم است؛ چرا که اینترنت ابزاری برای اقتصاد روستا و ابزار آگاهی روستایی از بازارهای داخلی و بین المللی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • herogame
    herogame | ۲۵ مهر ۱۳۹۷

    من هنوز توی شهر مشکل آنتن دهی دارم هنوز توی شهر اینترنت داغونه وات د فاز، اینترنت پر سرعت کجا بود بابا

  • rahbari
    rahbari | ۲۵ مهر ۱۳۹۷

    از طرفی تمام سیم کشی های روستاها فرسوده هست و با توجه به فاصله از مراکز بسیار نویز دارند و اینترنت ثابت ارزش چندانی نداره. از بعد دیگه میایی از اینترنت همراه استفاده بکنی میبینی آنتن دهی راضی کننده نیست و دائم غر میزنند که اینترنت همراه برای حمایت از ثابت باید گرون بشه. کلا همیشه اعصاب خورد کن شده.

  • enrix
    enrix | ۲۴ مهر ۱۳۹۷

    فرق بین روستا و شهر فقط تو همین یه عکس خلاصه میشه! بقیشم فقط توضیح اضافیه!اکثریت روستاهاهم که نت دارن نتشون به زور در بهترین حالت میرسه به اینی که تو عکسه

  • Htm
    Htm | ۲۴ مهر ۱۳۹۷

    والا دهات...... ما که هرسال داریم میریم فقط 5 کیلومتر با شهرستانش فاصله داره ولی حتی 2G هم نی
    پس..... نخورید اونم در صورتی که تو شهرستانه 4G هستش? از دهاتم شانس نیاوردیم

مطالب پیشنهادی