ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

میت 20 پرو
تکنولوژی

هواوی از پرچمدارهای میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو رونمایی کرد

هواوی لحظاتی پیش دو مدل از هیجان انگیزترین پرچمدارهای دنیای اندروید را در قالب سری میت 20 معرفی کرد که پیش از این شایعات و خبرها بسیاری در رابطه با آنها در رسانه ها جریان ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۶

هواوی لحظاتی پیش دو مدل از هیجان انگیزترین پرچمدارهای دنیای اندروید را در قالب سری میت 20 معرفی کرد که پیش از این شایعات و خبرها بسیاری در رابطه با آنها در رسانه ها جریان داشت.

جدیدترین موبایل های هواوی شامل چهار مدل با نام های میت 20، میت 20 پرو، میت 20 ایکس و ۲۰ آر اِس هستند. کمپانی سازنده مدعی است که هوش مصنوعی این موبایل ها بهترین نمونه در دنیای موبایل است و کاربران با استفاده از واحد پردازش عصبی دوگانه، لنزهای سه گانه لایکا و باتری قدرتمند به بالاترین میزان کارایی دست پیدا خواهند کرد.

میت 20 و میت 20 پرو علی رغم یکسان بودن برخی ویژگی ها تمایزهای قابل توجهی هم دارند که مهمترین آن به برخوردار بودن مدل پرو از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر برمی گردد و این در حالی است که مدل معمولی از نمونه فیزیکی آن بهره می برد.

میت 20 به نمایشگری ۶.۵۳ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۴۴، نسبت تصویر ۱۸.۷ به ۹ و روشنایی ۸۲۰ نیتی مجهز شده که ۸۸ درصد از پنل جلو را به خود اختصاص داده است. نسخه پرو نیز به نمایشگری ۶.۳۹ اینچی با رزولوشن  ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ با پنل اولد مجهز شده که با نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۱۹ کمی کشیده تر از مدل معمولی است.

مسئولیت پردازش داده ها نیز برعهده چیپست ۷ نانومتری کایرین ۹۸۰ قرار دارد که از چهار هسته Cortex-A76 و چهار هسته Cortex-A55 تشکیل شده است. پیکربندی این تراشه به گونه ای که دو مورد از هسته های A76 دارای حداکثر فرکانس ۲.۶، دو مورد دیگر دارای حداکثر کلاک ۱.۹۲ و چهار هسته A55 نیز از بیشینه کلاک ۱.۸ بهره می برند.میت 20 پروکایرین ۹۸۰ به لطف فرایند ساخت ۷ نانومتری ۲۰ درصد قوی تر و ۴۰ درصد کم مصرف تر از نمونه ۱۰ نانومتری است. در کنار این تراشه قدرتمند میت 20 به ۴ یا ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و مدل پرو به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده اند. علاوه بر این با استفاده از اسلات کارت حافظه نانو اس‌دی می توان ظرفیت حافظه داخلی را تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش داد.

باتری پر ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، فناوری سوپر شارژ ۴۰ واتی و پشتیبانی از شارژ بی سیم ۱۵ واتی خیال کاربران را از بابت تامین شارژ راحت می کند. به گفته کمپانی سازنده در حالت شارژ سیمی باتری طی ۱۰ دقیقه ۲۵ درصد و در عرض ۳۰ دقیقه تا ۷۰ درصد شارژ می شود. البته سرعت شارژ در حالت بی سیم کاهش یافته و میت ۲۰ در عرض ۳۰ دقیقه تنها ۳۰ درصد شارژ خواهد شد.

یکی دیگر از قابلیت های جالب میت 20 پرو امکان شارژ برعکس است و با استفاده از آن می توان دیگر دیوایس های سازگار با فناوری Qi را به صورت بی سیم شارژ کرد. علاوه بر این فناوری سیگنال دوگانه GPS دسترسی به سامانه موقعیت‌یاب جهانی را در شرایط سخت و مکان های دورافتاده را میسر تسهیل می‌ کند.

مهندسان هواوی برای افزایش جذابیت ظاهری موبایل سیستم اسپیکر را از اساس باز طراحی کرده و آن را با درگاه USB-C هماهنگ کرده اند.

در پنل پشتی این دستگاه دوربین سه گانه ای با پیکربندی مربعی به چشم می خورد که از سنسور رنگی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دریچه لنز f/1.8، سنسور فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و سنسور تله فوتو ۸ مگاپیکسلی با اپرچر f/2.4 تشکیل شده است.میت 20 پرو

دوربین میت 20 پرو اما باکیفیت تر بوده و از لنزهای فوق عریض ۲۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2، لنز عریض ۴۰ با گشودگی f/1.8، و لنز تله فتوی ۸ مگاپیکسلی با اپرچر f/2.4 و قابلیت زوم سه برابری بهره می برد. لنز فوق عریض به عنوان لنز ماکرو نیز عمل کرده و امکان فوکوس روی اشیا از فاصله ۲.۵ سانتی‌متری را به کاربر می دهد.

در بریدگی نمایشگر میت 20 پرو دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی تعبیه شده که نوید ثبت تصاویر با کیفیتی را به همراه دارد. سنسورهای تعبیه شده در این بریدگی عریض قادر به شناسایی چهره در عرض ۶۰۰ میلی ثانیه، تولید اموجی مبتنی بر چهره کاربر و همچنین نسخه دیجیتالی اشیاء مختلف هستند.

از نظر نرم افزاری میت 20 به صورت پیش فرض همراه با رابط کاربری EMUI 9.0 بر پایه اندروید پی از راه خواهد رسید.

از نظر قابلیت های امنیتی بین مدل های معمولی و پرو سری میت ۲۰ تفاوت های اساسی وجود دارد چرا که میت 20 پرو از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و قابلیت شناسایی چهره بهره می برد که در ۶۰۰ میلی ثانیه کاربر را شناسایی می کند و احتمال خطای آن یک در میلیون عنوان شده است.

میت ۲۰ با بدنه ۱۸۸ گرمی ابعادی برابر با ۱۵۸.۲ در ۷۷.۲ در ۸.۳ داشته و در رنگ های سبز زمردی، آبی، مشکی، صورتی طلایی و شفقی (رنگ آن با تغییر زاویه تغییر می کند) به دست کاربران می رسد.

میت 20 پرو هم ابعادی برابر با ۱۵۷.۸ در ۷۲.۳ در ۸.۶ و ۱۸۹ گرم وزن در رنگ هایی مشابه عرضه می شود. این موبایل در تمامی ۸ گوشه خود دارای انحنای زیبایی است که به گفته هواوی از ماشین های سوپر اسپرت الهام گرفته شده است.

پرچمدارهای هواوی میت 20 و 20 پرو به ترتیب با قیمت های پایه ۸۰۰ و ۱۰۵۰ یورو و از همین امروز روانه بازار خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • intel100
    intel100 | ۲۶ مهر ۱۳۹۷

    یِ نصیحت دوستانه به هم وطنان عزیز، هیچ وقت امنیت رو فدای ظاهر نکنید، مفتم بده بازم نگیرین.
    ( خدا شاهده محصولات چین و روسیه جز ضرر خاصیتی ندارند! )
    روزی به این حرف میرسین.

  • Ali Tehrani
    Ali Tehrani | ۲۵ مهر ۱۳۹۷

    سلام
    در رابطه با Mate 20 x هم با همین جزئیات توضیح بدید لطفا
    همچنین ساعت هواوی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی