ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

چگونه در بخش مربیگری فیفا 19 حرفه‌ای شویم؟

چند هفته‌ای از عرضه فیفا 19 به عنوان پرطرفدارترین بازی ورزشی سال می‌گذرد و عملکرد این بازی در بازار نشان داد که با یکی از بهترین نسخه‌های سری فیفا طرف هستیم. هر چقدر که فیفای ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

چند هفته‌ای از عرضه فیفا 19 به عنوان پرطرفدارترین بازی ورزشی سال می‌گذرد و عملکرد این بازی در بازار نشان داد که با یکی از بهترین نسخه‌های سری فیفا طرف هستیم. هر چقدر که فیفای جدید در حالت‌هایی مانند آلتیمیت تیم و Kick-Off تغییرات مثبتی را به خود دیده، اما در بخش مربیگری فیفا 19 تغییر چشم‌گیری را نسبت به سال گذشته تجربه نکرده است.

بخش مربیگری فیفا 19 با وجود نقاط ضعفی که دارد، هنوز هم می‌تواند طرفداران مدیریت یک تیم فوتبال را راضی نگه دارد. البته برای رسیدن به این هدف مهم، نکات ریز و درشتی وجود دارند که بهتر است قبل از آغاز کار خود در نقش یک مربی حرفه‌ای آن‌ها را بدانید.

خود را دست کم نگیرید

نکته‌ای که نباید در بخش مربیگری بازی از آن غافل شوید به آغاز ساخت تیم رویایی خود از همان روز اول کار شما به عنوان مربی جدید تیم‌تان برمی‌گردد. بسیاری از کاربران روزهایی ابتدایی فصل را برای شروع رقابت‌های مهم‌تر از دست می‌دهند اما بهتر است از همان روز اول، نقاط ضعف تیم‌تان را بشناسید، بازیکنانی که جایی در برنامه شما ندارند را در لیست فروش قرار داده و برای خرید بازیکن‌هایی که به آن‌ها نیاز دارید وارد مذاکره شوید.

اگر با یک تیم حرفه‌ای بخش مربیگری فیفا 19 را آغاز کرده‌اید، با فروش بازیکنان اضافه، دیگر به مشکل خاصی بر نخواهید خورد اما اگر بودجه محدودتری دارید، بهتر است از همان ابتدا برنامه بلندمدتی برای تیم خود داشته و بازیکنان جوان و آینده‌دار که مبلغ مورد نیاز برای خرید آن‌ها هم از ستارگان شناخته شده دنیای فوتبال کم‌تر است را به تیم خود بیاورید.

بهترین بازیکنان جوان فیفا 19 به شرح زیر هستند:

بخش مربیگری فیفا 19

  • Kylian Mbappé - امتیاز: 87
  • Gabriel Jesus - امتیاز: 83
  • Malcom - امتیاز: 83
  • Gianluigi Donnarumma - امتیاز: 82
  • Ousmane Dembélé - امتیاز: 82
  • Leon Bailey - امتیاز: 82
  • Marcus Rashford - امتیاز: 82
  • Matthijs de Ligt - امتیاز: 80
  • Youri Tielemans - امتیاز: 80
  • Onyinye Ndidi - امتیاز: 80
  • Oyarzabal - امتیاز: 80

جدا از لیستی که باهم دیدیم، در مقاله جداگانه‌ای به بهترین بازیکنان فیفا در پست‌های مختلف خواهیم پرداخت. البته در خرید همین بازیکنان جوان‌ هم بهتر است با توجه به قابلیتی که از فیفا 18 به بازی اضافه شده، خودتان با بازیکن و باشگاه سر میز مذاکره نشسته و کمی مبالغ را بالا و پایین کنید.

اگر می‌خواهید بودجه بیشتری برای خرید بازیکنان بهتری داشته باشید، بهتر است تا هر پیشنهادی که از سمت باشگاه مقابل یا مدیربرنامه‌های بازیکن مورد نظر به شما داده می‌شود را قبول نکنید. اکثر آن‌ها به رقم‌های پایین‌تری راضی می‌شوند و در خصوص بازیکنان هم بهتر است به جای دادن پاداش‌هایی به ازای زدن گل یا کلین شیت محقق می‌شوند، به‌ آن‌ها کمی حقوق بیشتری دهید تا بودجه شما بیشتر تحت کنترل باشد و در میانه‌های فصل با کمبود پول روبرو نشوید.

در ضمن اگر می‌خواهید که تجربه واقعی‌تری از بخش مربیگری فیفا 19 داشته باشید، می‌توانید به جای جستجو بهترین بازیکنان و بااستعدادترین آن‌ها در این بخش مدیربرنامه‌هایی را استخدام کنید. آن‌ها بر اساس دستوری که از شما می‌گیرند، به لیگ‌های مختلف در سطح جهان سر زده و بر اساس پارامترهایی که شما تعین کرده‌اید، بازیکنانی را به باشگاه پیشنهاد می‌دهند.

در ضمن تمدید قراردادها یکی از اساسی‌ترین وظایف شما به عنوان مدیر و مربی تیم بوده و بهتر است هر یکی دو فصل یک بار قرارداد بازیکنانی که هنوز به آن‌ها نیاز دارید را تمدید کرده تا خطر از دست دادنشان را به کم‌ترین حد ممکن برسانید. از این نکته نباید غافل شوید که بسیاری از بازیکنان جوان با پیشرفت،‌ حقوق بیشتری را طلب می‌کنند و اگر خواسته‌های آن‌ها را برآورده نکنید، ممکن است سودای پیوستن به تیمی دیگر را در سر بپرورانند.

یکی دیگر از موارد مهم در جذب بازیکن به مبحث فسخ قراردادها که طی سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در ورزش فوتبال تبدیل شده برمی‌گردد. اگر بازیکنی در قرارداد خود قانون فسخ داشته باشد، خریدار می‌تواند بدون مذاکره با باشگاه و با پرداخت مبلغ فسخ قرارداد، یکسره سراغ مذاکره با خود بازیکن برود.

پیشنهاد می‌کنم اگر در قرارداد بازیکنی که به او علاقه‌ دارید بند فسخ وجود داشت حتما از آن استفاده کنید زیرا معمولا مبالغ تعین شده برای فسخ قرارداد بسیار کمتر از مبلغی هستند که خود باشگاه برای صادر کردن رضایت نامه بازیکن از شما طلب می‌کند.

همچنین، طبیعی است که اگر با بازیکنی تمدید قرارداد می‌کنید، تا جای ممکن به درخواست او برای تعین مبلغ فسخ پاسخ منفی بدهید زیرا در غیر این صورت، شما دیگر هیچ قدرتی برای منع کردن او از پیوستن به باشگاه رقیب نخواهید داشت.

جو تیم را کنترل کنید

همان‌طور که پیش از این هم گفته بودیم، یکی از وظایف اصلی شما به عنوان مربی، مدیریت جو تیم و سالم نگه داشتن رابطه خودتان با سایر بازیکنان است. برای حفظ جو تیم، بهتر است تا تعداد نفرات حاضر در آن را بیش از اندازه زیاد نکنید. هر بازیکنی که در تیم شما حضور دارد، توقع حضور در مسابقات را داشته و اگر فردی را برای مدتی طولانی به نیمکت یا سکوها میخ کنید، جدا از آن که اعتماد به نفسش را از دست می‌دهد، رابطه‌ خود را هم با شما بهم زده و کارتان برای تمدید قرارداد یا حتی فروش او با قیمتی بالا بسیار سخت‌تر خواهد شد.

زمانی که در حال مذاکره با بازیکنی برای اضافه کردن او به باشگاه‌تان هستید، او از شما درخواست می‌کند تا نقشش را در تیم مشخص کنید. بازیکنان حرفه‌ای و درجه یک اغلب از شما می‌خواهند که آن‌ها را در بیشتر مسابقات بازی دهید و از سمت دیگر بازیکنان جوان نیز نیازمند توجه و محک زدن شدن در بازی‌های آسان‌تر هستند تا بتوانند با شرایط لیگی که باشگاه شما در آن‌ حضور دارد راحت و سریع‌تر آشنا شوند.

جدا از بازی دادن، موارد دیگری نیز برای خوشحال نگه‌داشتن بازیکنان وجود دارد. برای مثال، قبل از بازی‌های مهم، شما می‌توانید در کنفرانس‌های خبری شرکت کنید. طی این کنفرانس‌ها می‌شود از کل تیم خود یا حریف و به طور خاص یک بازیکن تمجید یا انتقاد کرد. اگر بازیکنی روحیه‌ خود را از دست داده، تمجید کردن از او باعث می‌شود تا با حس و حال بهتری برای شما به میدان رفته و موثرتر بازی کند.

اهدافی که باشگاه برای شما طی کوتاه و بلند مدت مشخص می‌کند را هم مهم بدانید زیرا آن‌ها در میزان رضایت مدیران باشگاه و در نهایت طرفداران از شما تاثیرگذار خواهند بود. اهدافی که برای شما تعین می‌شود، با توجه به سطح باشگاهی که در آن حضور دارید متفاوت خواهد بود. برای مثال در باشگاه‌هایی مانند یوونتوس و بارسلونا، جدا از وجود اهدافی مانند کسب رتبه‌ای مناسب در لیگ قهرمانان اروپا و قهرمان شدن در لیگ داخلی، خواسته‌هایی همچون پرورش بازیکن جوان، کسب درآمد از طریق فروش لباس که البته با پیروزی در مسابقات حاصل می‌شود بر عهده شما قرار می‌گیرد.

رسیدن به این هدف‌ها در نهایت امتیاز مربیگری‌تان را بالا می‌برند و باعث خواهند شد تا پیشنهادات بهتری را برای مربیگری همزمان یک تیم ملی یا پیوستن به یک تیم باشگاهی دیگری داشته باشید.

تمرین، مهم‌ترین فاکتور بخش مربیگری فیفا 19

یکی از مواردی که توسط بیشتر کاربران بخش مربیگری فیفا 19 و نسخه‌های قبلی این سری نادیده گرفته می‌شود به تمرین دادن بازیکنان برمی‌گردد. تمرین دادن بازیکنان شما جدا از آن‌که آن‌ها را برای مسابقه آماده‌تر می‌کند، باعث می‌شود که آن‌ها با سرعت بیشتری نسبت به حالت عادی پیشرفت کرده و زودتر به امتیازهای بالا برسند.

بهتر است تا بازیکنان را در بخش‌هایی که نیاز یا استعداد پیشرفت کردن در آن را دارند تمرین دهید. در هر هفته، تعداد محدودی از بازیکنان می‌توانند در لیست تمرین شما جای بگیرند و این تمرین‌ها را می‌توان شبیه سازی کرد یا اگر کمی حوصله بیشتری دارید، این امکان که خودتان آن‌ها را انجام دهید هم وجود دارد. البته نباید از این موضوع غاقل شد که تمرین کردن باعث خسته‌ شدن آن بازیکن می‌شود و نباید در روزهایی مانند قبل از یک بازی حساس به بازیکنان اصلی تیم تمرین بدهید.

یکی دیگر از راه‌های همیشه سرحال نگه داشتن بازیکنان استفاده از سیستم چرخشی است. با گزینه‌ای که در منوی بخش مربیگری فیفا 19 وجود دارد، می‌توانید دو یا چند تیم جداگانه با بازیکنان مختلفی که در اختیار دارید بچینید.

بهترین راه برای پیشرفت دادن فوتبالیست‌های جوان و راضی نگه‌داشتن بازیکنان شناخته‌ شده‌تر این است در بازی‌های آسان‌تر فصل که تعداد آن‌ها بین ۱۰ الی ۱۵ مسابقه می‌شود، به تیم جوان‌تر خود بازی داده و دیگر مسابقات را به افراد حرفه‌ای بسپارید. از این نکته هم نباید غافل شد که مربیگری بخشی طولانی و بلند مدت در فیفا محسوب می‌شود و برای موفق ظاهر شدن در لیگ یا مسابقاتی همچون لیگ قهرمانان اروپا نیاز به داشتن نیمکت قدرتمندی دارید که از خسته شدن دیگر بازیکنان شما جلوگیری کند.

اگر قصد انجام حالت مربیگری برای مدت طولانی را دارید، حتما از استعدادیاب‌های تیم خودتان هم استفاده کنید. این افراد هم مانند مامورهای جذب بازیکن به لیگ‌ها و کشورهای مختلفی سفر کرده و بر اساس پستی که برایشان تعین می‌کنید، بازیکنان با استعداد و جوانی را به شما پیشنهاد خواهند داد.

این را باید گفت که همانند چیزی که در واقعیت فوتبال هم اتفاق می‌افتد، تمام این بازیکنان ثمربخش نخواهند بود و تنها تعداد کمی از آن‌ها به یک فوتبالیست درجه یک تبدیل می‌شوند.

در نهایت، پیش از این هم گفته بودیم که الکترونیک آرتز تلاش زیادی برای بهبود بخش مربیگری فیفا 19 نسبت به گذشته نداشته اما هنوز هم می‌توان از این حالت پرطرفدار لذت زیادی برد. دوست دارید تا در آینده چه آموزش‌هایی را برای شما قرار دهیم؟‌ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Hossein Saberi
    Hossein Saberi | ۲۷ مهر ۱۳۹۷

    سلام ببخشید اینجا میگم ولی سایت شما چرا هیچ وقت بررسی بازی های wwe2k رو نمیذاره؟ممنون میشم اگه نقد وبررسی بازی wwe2k19 رو هم بذارید

  • hosein n
    hosein n | ۲۷ مهر ۱۳۹۷

    ایول مطلب جالبیه آرشیوش کردم

  • virgool
    virgool | ۲۷ مهر ۱۳۹۷

    یه آموزش کلی راجب تاکتیک های فیفا میذاشتی خوب میشد!

    • شایان کرمی
      شایان کرمی | ۲۷ مهر ۱۳۹۷

      حتما

مطالب پیشنهادی