ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بازگشت به دنیای واقعی؛ بازی های موبایلی که نباید انجام دهید [قسمت دوم]

بازی‌های موبایل به خاطر ذات همیشه در دسترس خود، می‌توانند همدم خوبی در مواقع بی‌حوصلگی و حتی خستگی باشند؛ کافیست اسمارت فون‌تان را از جیب درآورده و به تجربه عنوانی که دوست داشتید مشغول شوید. ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

بازی‌های موبایل به خاطر ذات همیشه در دسترس خود، می‌توانند همدم خوبی در مواقع بی‌حوصلگی و حتی خستگی باشند؛ کافیست اسمارت فون‌تان را از جیب درآورده و به تجربه عنوانی که دوست داشتید مشغول شوید. اما این عناوین با وجود جذابیت های‌ خود بعضا مشکلاتی را برای کاربران هم به وجود می آورند.

بعضی بازی‌ها با داشتن مکانیزم‌های اعتیادآور گیم پلی بازیکن‌ها را معتاد می‌کنند و اعتیاد به یک بازی گاهی اوقات نتایج جبران نشدنی را به همراه دارد. در مطلب پیش رو و ادامه قسمت قبلی، این بار هم نگاهی به ۱۰ بازی اعتیادآور موبایل انداخته‌ایم و مروری بر علت موفقیت هایشان داشته‌ایم. پس اگر دوست دارید با این بازی‌ های اعتیادآور اندروید و iOS آشنا شوید با ما همراه باشید.

Civilization VI

  • بازی آفلاین و آنلاین است

سیویلیزیشن از آن بازی‌هایی است که جمله «پنج دقیقه بیشتر» را بارها در آن تکرار خواهید کرد. در سیویلیزیشن ۶ باید تمدن خود را انتخاب کرده و کنترل آن را از قبل از میلاد مسیح تا دنیای امروزی به‌عهده بگیرید؛ به تکنولوژی‌های جدید مجهز شوید، شهرهایتان را قدرتمندتر کنید و با سیاست خود دشمنان را کنار بزنید. همین آزادی عملی که بازی در اختیار بازیکن گذاشته، باعث شده تا هر بار با جمله کمی بیشتر خودتان را فریب بدهید و سعی کنید با پیشروی به چیزهای جدیدتری برسید.

Sid Meier's Civilization VI

Sid Meier's Civilization VI

سازنده: Aspyr Media قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 3400 مگابایت زبان:

Football Strike

  • بازی آنلاین است

تنوع گیم پلی مهمترین محرک برای افزایش ذات اعتیادآور بازی‌ها به حساب می‌آید و به‌نظرم چیزی که Football Strike را به اعتیادآورترین اثر مینی‌کلیپ تبدیل کرده، همین گستردگی در سرگرمی است که ارائه می‌دهد؛ همان لحظه که از بازی خسته شدید، به سراغ یک حالت گیم پلی دیگر می‌روید. در Football Strike بازیکن‌ها یک به یک روبه‌رو هم قرار می‌گیرند و در نقطه‌های مختلفی شوت می‌زنند. هر کسی که بیشتر گل بزند، برنده خواهد شد.

Football Strike

Football Strike

سازنده: Miniclip قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 151.6 / 39.06 مگابایت زبان:

Mobile Legends

  • بازی آنلاین است

بازی‌های موبا (MOBA) به خودی خود اعتیادآور هستند و اگر فقط تعداد دانلود در گوگل پلی را مد نظر قرار بدهیم، «قهرمانان موبایل» (Mobile Legends) با بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود محبوب‌ترین بازی این سبک روی تلفن‌های هوشمند است. همانند بقیه عناوین موبا، در این بازی اعتیادآور هم قهرمان خود را انتخاب کرده و باید منطقه اصلی تیم حریف را نابود کنید. صحبت از سبک موبا شد، اگر به دنبال اثری متفاوت هستید پیشنهاد می‌کنم نیم نگاهی به Survival Heroes بیاندازید.

Mobile Legends: Bang Bang

Mobile Legends: Bang Bang

سازنده: Moonton قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 230.2 / 100.3 مگابایت زبان:

Game Dev Tycoon

  • بازی آفلاین است

در مطلب قبلی از گیمر بخت برگشته‌ای گفتم که بعد از اعتیاد به Lineage2، از این بازی اعتیادآور شکایت کرد و گفت سازنده باید اخطار می‌داد که عنوانش تا این اندازه مخاطب را معتاد می‌کند. نسبت به Game Dev Tycoon دقیقا چنین حسی دارم. بازی یک شبیه‌ساز بازیسازی است و هر چیزی که برای ساخت یک اثر نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. همین باز گذاشتن دست کاربر هم باعث شده تا Game Dev Tycoon با وجود کیفیت بالایی که دارد اما مخاطب را از کار و زندگی بیاندازد.

Game Dev Tycoon

Game Dev Tycoon

سازنده: Greenheart Games قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 182.6 / 69 مگابایت زبان:

Helix Jump

  • بازی آفلاین است

فلپی برد و 2048 نشان دادند برای ارائه یک تجربه اعتیادآور نیازی به داشتن پیچیده‌ترین گیم پلی نیست. Helix Jump جدیدترین عضو همین گروه است. در بازی کنترل یک توپ رنگی را دارید و باید آن را از ساختمان بلندی به پایین بیاورید، بدون آنکه به خط‌های رنگی برخورد کنید. در ظاهر با اثر ساده‌ای طرف هستیم ولی بازی با طراحی خوب چالش‌هایش، در عین سادگی کاربر را زود به کام مرگ می‌کشاند. بنابراین ادامه می‌دهید، ادامه می‌دهید و ادامه می‌دهید تا اینکه می‌بینید زمان بیشتر از انتظارتان گذشته است.

Helix Jump

Helix Jump

سازنده: Voodoo قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 126.2 / 36 مگابایت زبان:

War Robots

بازی اعتیادآور

  • بازی آنلاین است

در War Robots نه خبری از سربازانی است که باید در محیط‌هایی شبیه به کانتر یا کال آو دیوتی مبارزه کنند و نه صد بازیکن‌ در محیطی بزرگ رها می‌شوند تا در نهایت یک نفر زنده بماند. این بار کنترل ربات‌های عظیم‌الجثه را دارید و سازنده به خاطر پیاده‌سازی خوب این ویژگی، توانسته بین شوترهای تکراری گوشی یک تجربه متفاوت ارائه بدهد. در این بازی اعتیادآور دو تیم شش تایی از ربات‌ها روبه‌رو هم قرار می‌گیرند و مشخصا برنده، تیمی خواهد بود که هر شش ربات حریف را نابود کند.

War Robots

War Robots

سازنده: Pixonic Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1200 / 604 مگابایت زبان:

Armajet

  • بازی آنلاین است

تا همین چند ماه پیش همچان اعتقاد داشتم که گانز آو بوم (Guns of Boom) بهترین بازی تیراندازی روی گوشی است اما آرماجت (Armajet) تمام معادلات را به‌هم زد. تک تک ویژگی‌ها به خوبی با صفحات لمسی هماهنگ شده‌اند و با یک کنترل کاملا بهینه، طراحی متناسب مرحله‌ها و تنوع بالای اسلحه‌ها بازی همان چیزی را ارائه می‌دهد که گیمرهای حرفه‌ای‌تر همیشه از شوترهای موبایل می‌خواستند. آرماجت یک شوتر دو بعدی بوده و در آن بازیکن‌ها در دو تیم با هم مبارزه می‌کنند.

Armajet

Armajet

سازنده: Super Bit Machine قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 330 مگابایت زبان:

PUBG Mobile

  • بازی آنلاین است

هر چه قدر وضعیت پابجی روی پلتفرم‌های خانگی وخیم است اما تنسنت خیلی خوب توانست این بازی را بین بازیکن‌های موبایل جا بیاندازد؛ پابجی موبایل هر چند وقت یک بار آپدیت‌های خوبی را دریافت می‌کند، بهینه‌تر از فورتنایت موبایل بوده و نبود سیستم ساخت و ساز هم کار کاربر را برای بازی با صفحات لمسی راحت‌تر کرده است. تمام این ویژگی‌ها را به جذابیت‌های بتل رویال اضافه کنید تا متوجه شوید که چرا پابجی موبایل، انتخاب نخست خیلی‌ها روی گوشی به شمار می‌رود.

PUBG MOBILE

PUBG MOBILE

سازنده: Tencent Mobile قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2000 / 1440 مگابایت زبان:

The Sims Mobile

  • بازی آنلاین است

سیمز (Sims) با دست گذاشتن روی نیاز به پیشرفت، همیشه اعتیادآور ظاهر شده و The Sims Mobile هر چند تک تک آن ویژگی‌های دوست داشتنی نسخه کامپیوتر را ندار ولی باز توانسته طرفداران شبیه‌ساز زندگی را راضی نگه دارد. در این بازی اعتیادآور شخصیت‌تان را می‌سازید، به سر کار می‌روید، خانه خود را بزرگ‌تر می‌کنید و با بقیه افراد شهر آشنا می‌شوید. همانند چیزی که در سیمزهای کلاسیک هم دیده بودیم.

The Sims™ Mobile

The Sims™ Mobile

سازنده: EA Swiss Sarl قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 119 / 93.47 مگابایت زبان:

Plague Inc

  • بازی آفلاین است

اوج ایده‌های دیوانه‌وار را می توان در Plague Inc یافت. عنوانی که به خاطر موضوع هنجارشکنانه‌اش شاید بتوان به آن لقب «عجیب‌ترین بازی گوشی» را داد. اگر در عناوین شبیه‌سازی مشابه باید جهان یا منطقه‌ای را نجات می‌دادید، حالا در این بازی اعتیادآور وظیفه دارید ویروسی را پخش کرده و تمام مردم کره خاکی را به آن بیمار کنید؛ هر چه ویروس‌های بهتری بسازید و از سد داروهای بیشتری بگذرید، یک قدم به موفقیت نزدیک‌تر می شوید.

Plague Inc.

Plague Inc.

سازنده: Miniclip.com قیمت: نسخه اندروید رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 118.3 / 52.14 / 58.37 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • علی زاهدی فر
    علی زاهدی فر | ۲۷ مهر ۱۳۹۷

    آقا بهترین بازی این لیست game dev tycoon بود واقعا منو درگیر خودش کرد

  • Vahedjb
    Vahedjb | ۲۶ مهر ۱۳۹۷

    سلام، armajet رو که انگار هیچ جایی نذاشته که، یا گذاشته نمیشه اعتماد کرد، لطفاً ی پاسخی بهم بدین

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۲۶ مهر ۱۳۹۷

      سلام. مهمترین دلیل اینه که بازی در مرحله ارلی اکسس (دسترسی زود هنگام) به سر می‌بره و هنوز در سطح جهانی به آن محبوبیت نرسیده. اگر نتونستید از خود گوگل پلی بازی را بگیرید، می‌تونید از Apkpure استفاده کنید. در مقاله زیر نحوه دانلود از این فروشگاه توضیح داده شده، قسمت آخر مقاله را بخوانید:

      http://dgto.ir/qps

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی