ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماشین ظرفشویی؛ پیشنهاد این متخصص برای تمیز کردن قطعات کامپیوتر

برای برخی کاربران تصور ریخته شدن قطرات آب روی سخت افزار کامپیوتر‌های شخصی‌شان بسیار ترسناک است. با این وجود یک یوتیوبر و متخصص کامپیوتر‌ شخصی، اخیراً ویدیوی منتشر کرده که در آن روش منحصر به ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

برای برخی کاربران تصور ریخته شدن قطرات آب روی سخت افزار کامپیوتر‌های شخصی‌شان بسیار ترسناک است. با این وجود یک یوتیوبر و متخصص کامپیوتر‌ شخصی، اخیراً ویدیوی منتشر کرده که در آن روش منحصر به فردش برای تمیز کردن سخت افزار کامپیوتر را به نمایش می‌گذارد؛ استفاده از ماشین ظرف شویی.

der8aeur یوتیوبر معروفی است که علاقه زیادی به اوور کلاک کردن سخت افزار مختلف دارد و کانال وی هم به همین دلیل طرفداران زیادی را به خود جلب کرده. حال او یک ویدیوی ۱۳ دقیقه‌ای به نام The Dishwasher Debate منتشر کرده و در آن مزایای شستشوی سخت افزار با استفاده از ماشین ظرفشویی را بیان می‌کند.

بر اساس گفته‌های این یوتیوبر، اینکه تصور کنید مادربورد یا کارت گرافیک شما، قاشق و بشقاب هستند، نه تنها آسیبی به سخت افزار نمی‌زند، بلکه از تمامی روش ‌های دیگر بهتر می‌تواند آن را تمیز کند. او مادر برد و کارت‌های گرافیکی خود را با وازلین می‌پوشاند چرا که استفاده از نیتروژن مایع در اورکلاک‌های بیشمارش ممکن است با تجمع در یک محل خاص، ضررهایی به سخت افزار وارد نماید.

بدین ترتیب تمیز کردن وازلین از سخت افزار، کاری بسیار ناخوشایند و سخت به شمار می‌رود. به همین دلیل der8aeur مجبور شده که از ماشین ظرفشویی استفاده کند تا بتوانند وازلین موجود در تمامی شکاف ها یا درز های سخت افزار را تمیز کند.

بدین ترتیب او متوجه شده که این روش می‌تواند بهترین متد برای تمیز کردن سخت افزار باشد چرا که پس از خشک شدن و اتصال به برق، هیچ مشکلی برای عملکرد سخت افزار پیش نمی آید. بدین ترتیب تا زمانی که سخت افزار به برق متصل نباشد و منبعی تغذیه‌ای برایش الکتریسته تامین نکند، حتی فرو رفتن آن در آب نیز ضرری ندارد.

به همین منظور او به دیگر کاربران مشتاق پیشنهاد می‌کند که تمامی تجهیزات اضافی نظیر فن های موجود، باتری مادربرد و سوکت CPU را از سخت افزار جدا کنند تا احتمال آسیب رسیدن به آنها پایین آید. البته دیجیاتو هنوز این روش را امتحان نکرده و آن را به کاربران پیشنهاد نمی‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Milad Mohammadi
    Milad Mohammadi | ۲۵ مهر ۱۳۹۷

    یه درصدم‌ احتمال آسیب رسیدنش باشه واسه ماها وحشتناکه، دلیلشم که مثل همیشه با اقتداااار *پول*

مطالب پیشنهادی