ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

d0984495-hennessey-grand-cherokee-trackhawk-4
خودرو

کارآمدتر از بوگاتی؛ معرفی هیولای فوق سریع جیپ گرند چروکی Trackhawk هنسی

جیپ گرند چروکی Trackhawk یکی از هیجان انگیزترین شاسی بلندهای موجود بر روی کره خاکی است. این خودرو نیروی خود را از همان موتور قدرتمند V8 معروف به Hellcat که در زیر کاپوت برخی از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ مهر ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

جیپ گرند چروکی Trackhawk یکی از هیجان انگیزترین شاسی بلندهای موجود بر روی کره خاکی است. این خودرو نیروی خود را از همان موتور قدرتمند V8 معروف به Hellcat که در زیر کاپوت برخی از قدرتمندترین محصولات گروه فیات کرایسلر نصب شده، دریافت می کند.

موتور سوپرشارژ مذکور با 6.2 لیتر حجم توانایی تولید 707 اسب بخار قدرت و 873 نیوتن متر گشتاور را دارد. با تکیه بر این موتور جیپ گرند چروکی Trackhawk شتاب صفر تا 96.5 کیلومتر را درعرض تنها 3.5 ثانیه محقق نموده و قادر است در مسیر مستقیم به نهایت سرعت 289 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

همانطور که مشاهده می کنید، این شاسی بلند آمریکایی بسیار سریع و چابک بوده و می تواند براحتی لبخند رضایت را بر لبان علاقه مندان به سرعت و هیجان بنشاند.

با این حال آقای جان هنسی، بنیانگذار و مدیرعامل کمپانی تیونینگ تگزاسی نظر دیگری داشته و معتقد است گرند چروکی Trackhawk باید عملکرد بهتری ارایه کند!

به همین خاطر وی به مهندسین شرکت خود دستور داده تا با ارایه پکیجی خروجی این خودرو را تا حد امکان ارتقا دهند.

8e0e4532-hennessey-grand-cherokee-trackhawk-5

با تغییراتی که شرکت هنسی بر روی قسمت های مختلف موتور Hellcat اعمال کرده، قدرت آن به 1200 اسب بخار و گشتاورش به 1354 نیوتن متر افزایش یافته است.

7e89544e-hennessey-grand-cherokee-trackhawk-7 (1)

با چنین نیروگاهی توانمندی، گرند چروکی Trackhawk تیونینگ هنسی اینک برای رسیدن به سرعت 96.5 کیلومتر در ساعت فقط و فقط به 2.3 ثانیه زمان نیاز دارد. همچنین در صورت فشردن پدال گاز تا انتها، عقربه سرعت سنج بر روی رقم شگفت انگیز 321 کیلومتر در ساعت مماس می شود. بر مقایسه کافیست بدانید که بوگاتی ویرون برای رسیدن به سرعت حدود 100 کیلومتردر حال سکون به زمانی در حدود 2.5 ثانیه نیاز دارد، بنابراین این جیپ توانمند از بوگاتی کارایی بیشتر را در شهر و خارج شهر نشان می دهد.

4329d839-hennessey-grand-cherokee-trackhawk-10

دست پرورده جدید تگزاسی ها مسیر یک چهارم مایل را در 9.6 ثانیه و با سرعت 233 کیلومتر در ساعت پشت سر می گذارد. با چنین ارقامی هنسی این خودرو را پرشتاب ترین شاسی بلند جهان می نامد.

a59ac81e-hennessey-grand-cherokee-trackhawk-2

چنانچه فردی به خرید این هیولای قد بلند علاقه مند باشد، باید حداقل 179 هزار دلار برای آن کنار بگذارد. هنسی برای ارتقای تنها 24 دستگاه از جیپ گرند چروکی Trackhawk برنامه ریزی کرده است. ناگفته نماند این تیونر تگزاسی مکانیسمی را طراحی کرده که با کمک آن سیستم انتقال قدرت بین دیفرانسیل عقب یا هر دو دیفرانسیل قابل انتخاب است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی