ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

A concept illustration of an autonomous Rolls-Royce vessel
خودرو

رولزرویس و اینتل برای تولید کشتی های خودران همکاری می کنند

در سال 2016 بود که رولزرویس از برنامه خود برای تولید قایق ها و کشتی های خودران خبر داد. حال با گذشت دو سال از آن تاریخ و جدایی بخش کشتی سازی و خودروسازی رولزرویس ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۵

در سال 2016 بود که رولزرویس از برنامه خود برای تولید قایق ها و کشتی های خودران خبر داد. حال با گذشت دو سال از آن تاریخ و جدایی بخش کشتی سازی و خودروسازی رولزرویس از همدیگر، جزئیات بیشتری در این رابطه در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

به گفته مقامات رولزرویس، این کمپانی با همکاری اینتل کشتی های اقیانوس پیمای خودران توسعه خواهد داد. این کشتی ها قادر خواهند بود بدون نیاز به خدمه، محموله های سنگین را در آب های پهناور جابجا کنند.

rolls-royce-intel-ships-1

مثل اتومبیل های خودران، کشتی های بدون خدمه نیز از فناوری LIDAR، انواع رادارها، دوربین های حرارتی، دوربین های HD و هوش مصنوعی برای مسیریابی کمک می گیرند.

به منظور غلبه بر چالش های مربوط به طراحی، اینتل با تکنولوژی مدار مجتمع دیجیتال برنامه پذیر (Field Programmable Gate Array) به کمک رولزرویس خواهد آمد. این کمپانی معروف سخت افزارهای لازم برای تشخیص موانع و مسیریابی را نیز در اختیار رولزرویس خواهد گذاشت.

discover-autocrossing-illustartion-1

هسته اصلی کشتی های خودران رولزرویس را پردازنده های اینتل Xeon Scalable تشکیل می دهند. این پردازنده ها با پردازش داده های دریافتی از سنسورها، در مواقع ضروری اقدام به تصمیم گیری در شرایط مختلف می کند.

آنطور که اعلام شده، سنسورهای موجود روزانه تا 1 ترابایت داده از محیط اطراف گرداوری می کنند. از آنجایی که امکان آپلود این حجم از داده در فضای ابری وجود ندارد، ذخیره سازی آنها در سیستم های داخلی امری حیاتی است. برای این کار رولزرویس از حافظه های 3D NAND SSD اینتل بهره خواهد برد. این حافظه ها در واقع نقشه جعبه سیاه کشتی های خودران رولزرویس و اینتل را ایفا می کنند.

Rolls-Royce-Drone-Cargo-Ships-under-development-2

بر اساس تحقیق صورت گرفته، عامل از بین رفتن 70 درصد از 1000 فروند کشتی باری غرق شده در یک دهه اخیر، خطاهای انسانی بوده است. رولزرویس امیدوار است با کمک گرفتن از اینتل و تکنولوژی های پیشرفته عامل خطای انسانی را به طور کلی حذف نموده و ایمنی حمل و نقل دریایی را تا حد چشمگیری ارتقا دهد. همچنین با عدم نیاز به خدمه و کنترل از طریق تیم مستقر در خشکی، فضای بیشتری برای حمل بار فراهم شده و هزینه عملیاتی نیز کاهش می یابد.

dims

آقای کوین دافی (Kevin Daffey) مدیر بخش مهندسی و تکنولوژی رولزرویس در این باره گفته:

ما خوشحالیم که چنین قراردادی را با اینتل امضا می کنیم. امیدواریم با همکاری هم بتوانیم تکنولوژی ها و محصولات جدید و هیجان انگیز توسعه داده و نقشی اساسی در اجرای عملیاتی امن با کشتی های خودران داشته باشیم.

این همکاری می تواند به ما کمک کند تا از مالکین کشتی ها در راستای اتوماسیون مسیریابی و عملیات گوناگون، کاهش خطاهای انسانی و تمرکز خدمه بر روی وظایفی ارزشمندتر حمایت کنیم.

ناگفته نماند در حال حاضر رولزرویس سیستم هوش مصنوعی خود را بر روی یک کشتی در کوبه ژاپن تست می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی