ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

b23fc1b4-lamborghini-huracan-performante-2
خودرو

برترین خودرو سال 2018 از دید جرمی کلارکسون؛ جذاب ترین محصول ایتالیایی با مهندسی آلمانی

جرمی کلارکسون یکی از شناخته ترین و مطرح ترین ژورنالیست های خودرویی محسوب می شود. در کنار مجری گری در برنامه هایی مثل تاپ گیر و گرند تور، این ژورنالیست 58 ساله عضو تحریریه روزنامه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

جرمی کلارکسون یکی از شناخته ترین و مطرح ترین ژورنالیست های خودرویی محسوب می شود. در کنار مجری گری در برنامه هایی مثل تاپ گیر و گرند تور، این ژورنالیست 58 ساله عضو تحریریه روزنامه هایی مثل The Sunday Times و The Sun بوده و ستون مخصوص به خود را دارد. ظاهرا کلارکسون لامبورگینی هوراکان پرفورمانته را شایسته عنوان خودروی سال تشخیص داده است. به همین خاطر چندی پیش این نشریات جایزه مربوط به این عنوان را طی مراسمی به مدیر بخش تحقیق و توسعه کمپانی لامبورگینی یعنی آقای مائوریزیو رجیانی (Maurizio Reggiani) اعطا کرده اند.

لامبورگینی هوراکان

مجری فعلی گرند تور درباره لامبورگینی هوراکان پرفورمانته گفته:

این خودرویی است که بیش از هر چیز دیگری مجذوبتان می کند. شما بر آن سوار می شوید و نمی دانید چه چیزی در پشت سرتان قرار دارد، اما حسی می گوید که هر چه باشد، خوب است.

نکته دیگری درباره هوراکان پرفورمانته وجود دارد؛ این نکته نه با سرعت در ارتباط است و نه با شکل ظاهری. در 12 ماه گذشته تنها یک خودرو چنین حس خاصی در من ایجاد کرده و آن چیزی نیست جز لامبورگینی هوراکان پرفورمانته.

2f547f11-lamborghini-huracan-performante-3

بد نیست اشاره کنیم کمپانی لامبورگینی سال گذشته و در نمایشگاه خودروی ژنو از لامبورگینی هوراکان پرفورمانته رونمایی کرد. اندکی بعد هم نسخه اسپایدر این مدل اسپرت متولد شد.

در مقایسه با لامبورگینی هوراکان استاندارد، نسخه پرفورمانته به لطف بهره گیری از سیستم Aerodinamica Lamborghini Attiva از ایرودینامیک پیشرفته تری برخوردار است. این سیستم شامل اجزای متحرک متعددی می شود که در شرایط مختلف تغییر حالت داده و باعث بهبود ایرودینامیک و پایداری خودرو می شوند.

d20c9f47-lamborghini-huracan-performante-9

در کنار ایرودینامیک ارتقا یافته، هوراکان پرفورمانته از سیستم انتقال قدرت دایمی به هر چهار چرخ بهره می برد. همچنین سیستم ESC (کنترل پایداری الکترونیکی)، سیستم تعلیق، فرمان و برخی قسمت های دیگر نیز ارتقا پیدا کرده اند.

نیروی این نسخه از هوراکان نیز توسط همان موتور 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی تامین می شود. این موتور که دقیقا پشت کابین نصب شده، توانایی تولید 631 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور را دارد. با تکیه بر چنین پیشرانه توانمندی هوراکان پرفورمانته کوپه در عرض 2.9 ثانیه و مدل اسپایدر در عرض 3.1 ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت می رسانند. حداکثر سرعت هر دو نسخه برابر با 325 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

674434e8-lamborghini-huracan-performante-10

ناگفته نماند هوراکان پرفورمانته تا قبل از معرفی پورشه 911 GT2 RS، عنوان سریع ترین خودروی تولیدی در نوربرگ رینگ را در اختیار داشت. نکته جالب اینکه پس از معرفی اونتادور SVJ ایتالیایی ها این عنوان را از ژرمن ها پس گرفتند!

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ARRIIA
    ARRIIA | ۲۶ مهر ۱۳۹۷

    جرمی کلارکسون کلا لامبورگینیو خیلی دوست داره.

مطالب پیشنهادی